شناسه خبر: ۷۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

خواص میوه و سبزیجات رنگارنگ | تاثیر میوه های رنگی بر زوال مغز

میوه های رنگارنگ بخورید تا زوال عقلی نگیرید!+ جزئیات

دانشمندان در خبری جدید گفته اند خوردن میده و سبزیجات رنگی و رنگارنگ خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش میدهد.جزئیاتش را بخوانید.

میوه های رنگی

پر بازدید

ترینی‌ها :

در مطالعات جدید ثابت شده اس خوردن سبزیجات و همچنین میوه های رنگی از بیماری های مغز و زوال عقلی بطور عجیبی جلوگیری میکند و یا درصد زیادی کاهش میدهد و همچنین در جلوگیری از آلزایمر هم بسیار تاثیر دارد.در ادامه مقاله را بخوانید.

یک مطالعه بزرگ ارتباط بین خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها و کاهش خطر ابتلا به علائم اولیه زوال عقلی را نشان داده است.

میوه ها و سبزیجات، مانند توت فرنگی، زغال اخته، پرتقال و فلفل، رنگ های روشن خود را مدیون مواد شیمیایی گیاهی معروف به فلاونوئیدها هستند.این مواد شیمیایی گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند که این امید را در مورد کاهش استرس اکسیداتیو در مغز افزایش داده است.

استرس اکسیداتیو یک کاندید قوی برای ایجاد افت شناختی مربوط به سن و در نهایت زوال عقل است که بر حافظه، تفکر و استدلال افراد تأثیر می‌گذارد.

میوه های رنگی

نیروگاه های آنتی اکسیدانی

دکتر والتر ویلت، نویسنده ارشد، از دانشگاه هاروارد در بوستون، میگوید: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد فلاونوئیدها نقش مهمی در جلوگیری از کاهش مهارت های تفکر شما با افزایش سن دارند.

او می‌افزاید: نتایج ما هیجان انگیز است زیرا نشان می‌دهد که تغییرات ساده در رژیم غذایی شما می‌تواند از افت شناختی جلوگیری کند.

به نظر می‌رسد برخی از فلاونوئیدها محافظت قوی تری در برابر زوال شناختی نسبت به بقیه دارند.فلاونها، نوعی فلاونوئید موجود در میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی، با کاهش ۳۸ درصدی خطر مرتبط هستند.

آنتوسیانین، که در زغال اخته، توت سیاه و گیلاس وجود دارد، با کاهش ۲۴ درصدی خطر همراه بود.

دکتر ویلت می‌گوید: در حالی که ممکن است مواد شیمیایی گیاهی دیگر در اینجا کار کنند، به نظر می‌رسد رژیم غذایی رنگارنگ غنی از فلاونوئیدها و به ویژه فلاونوها و آنتوسیانین ها، برای ارتقاء سلامت مغز طولانی مدت گزینه خوبی است.

او می‌افزاید: و هیچ وقت برای شروع دیر نیست، زیرا ما این روابط محافظتی را دیدیم چه مردم ۲۰ سال پیش از رژیم غذایی خود فلاونوئیدها استفاده می‌کردند و چه اخیراً آنها را شروع کرده بودند.

میوه های رنگی

زوال عقلی

برای مطالعه خود، محققان از داده های دو مطالعه طولی بزرگ، یکی در مردان و دیگری در زنان، استفاده کردند که شیوه زندگی و سلامت داوطلبان را در طول چند دهه تحت نظر داشت.

مطالعه سلامت پرستاران در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و یکی از بزرگترین مطالعات در زمینه عوامل خطر بیماری های مزمن در زنان است.

برای این مقاله، داده ها برای ۴۹،۴۹۳ زن در دسترس بود که هفت پرسشنامه در مورد رژیم غذایی خود را در دوره بین ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۶ و بررسی های پیگیری کاهش شناختی در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ تکمیل کردند.

محققان همچنین اطلاعاتی را از مطالعه پیگیری متخصصان سلامت دریافت کردند که اطلاعات آن برای ۲۷،۸۴۲ مرد که بین ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ پنج پرسشنامه رژیم غذایی را تکمیل کرده بودند، در دسترس بود.

میوه های رنگی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد