شناسه خبر: ۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

یوگا و یائسگی | ورزش مناسب یائسگی

می دونستی انجام این ورزش ها باعث میشه دوران یائسگی رو راحت تر بگذرونی؟

اگر نگران دوران یائسگی هستید و یا به آن زمان نزدیک اید؛ این مطلب برای شماست.

یائسگی

پر بازدید

ترینی‌ها :

یائسگی آخرین دوره ی پریودی خانم هاست که تا آخر عمر ادامه داره. خانم ها علائمی زیادی مثل بهم خوردگی زمان عادت ماهانه، بی اختیاری ادرار و مشکلات روابط زناشویی رو قبل از شروع دوران یائسگی دارند. بعد از شروع این دوره مراقبت های زیادی لازمه که یکی از مهم ترین اونا ورزش کردنه؛ این مطلب چند ورزش مناسب یائسگی رو بهتون معرفی میکنه. 

ورزش های مناسب دوران یائسگی 

پیاده روی

پیاده روی روشی ارزان و مناسب برای کاهش فشارهای روانی، بهبود تندرستی و ایجاد کشش عضلانی است. اما حدود 6 درصد افرادی که تنها ورزش شان پیاده روی است، از دستورالعمل های انجمن جراحان عمومی امریکا برای تندرستی پیروی می کنند. برای اینکه پیاده روی باعث سلامتی شود توجه به نکات زیر الزامی است: در هر جلسه حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید. حداقل چهار بار در هفته پیاده روی کنید. با سرعت نسبتا زیاد پیاده روی کنید. در یک ساعت حدود 5000 متر (یا در نیم ساعت حدود 2500 متر) پیاده روی کنید.

 

دویدن

یکی دیگر از ورزش‌های مفید دوران یائسگی ، دویدن است؛ البته دویدن در ساعات خنک روز که حداقل 20 دقیقه طول بکشد. خانم‌هایی که پا به سن گذاشته‌اند و از درد پا و زانو درد شکایت دارند، بهتر است با کتانی و لباس خنک بدوند تا هم درد‌شان تشدید نشود؛ هم گرفتگی به سراغشان نیاید. دویدن در سطوح شیب‌دار اصلا توصیه نمی‌شود.

دوران یائسگی

یوگا

مقابله با یائسگی می تواند استرس زا باشد و فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن می توانند تنش را از طریق روش های مناسب و اقدامات تنفس عمیق کاهش دهند. یوگا می تواند به بهبود عملکرد جنسی در زنان ، به ویژه در افراد بالای 45 سال کمک کند ، که نشان می دهد برای جبران تغییرات جنسی در دوران یائسگی خوب است. همچنین مطالعات  نشان می دهد که بی خوابی ، یک علامت شایع یائسگی ، از طریق یوگا و مدیتیشن برطرف می شود.

ورزش های قدرتی

تمرینات عضله سازی برای زنانی که یائسه می شوند بسیار مهم است زیرا به کاهش سرعت از دست دادن طبیعی استخوان کمک می کند که در نهایت منجر به شکنندگی استخوان (پوکی استخوان) می شود. تمرینات قدرتی همچنین می توانند به حفظ عضلات کوچک که اغلب در میانسالی از بین می روند ، کمک کنند

شنا

شنا برای عضلات مفید است و به تقویت عضلات هر دو طرف بدن کمک می کند. در واقع در شنا فرد از تمام عضلات خود استفاده می کند. این همان چیزی است که آن را ورزش می نامند. شنا ورزش خوبی برای آنهایی است که می خواهند سلامت جسمی و تحمل خود را افزایش یا آسیبی را بهبود دهند.


نکته اگر فردی دچار دررفتگی مفصل ران یا زانو شده یا مبتلا به آرتروز است، شنا روش بسیار خوبی برای حفظ وضعیت ایروبیک از طریق تمرین های با شدت پایین است.

پیلاتس

پیلاتس تلفیقی از یوگا، کشش و نرمش است. در این تمرین ها روی عضلات مرکز بدن کار می شود. در پیلاتس، حرکات آرام و بسیار متمرکزی روی عضلات شکم، کمر و باسن انجام می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد