شناسه خبر: ۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

سالم خوری | اهمیت سالم خوری | کاهش وزن با سالم خوری

چطوری به سالم خوری عادت کنیم؟ | روش های ساده در سالم خوردن غذا

سالم خوری خیلی خوبه ولی باید به اندازه و تناسب مواد غذایی که مصرف می کنیم هم توجه کنیم. اگر میخوای بدونی چطوری سالم غذا بخوری و تناسب اندام هم داشته باشی تا آخر مطلب همراه ما باش.

سالم خوری

پر بازدید

ترینی‌ها :

در دنیای امروز داشتن یک بدن سالم و بدون اضافه وزن، هدف اکثر افراد است. سالم خوری کنید تا بتوانید سلامت بدن خود را حفظ کرده و در عین حال تناسب هم داشته باشید. با این حال نباید فراموش کنید که تناسب مواد مصرفی حتی در سالم خوری هم اهمیت زیادی دارد. بدن به پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارد، اما باید بدانید که به چه اندازه از این مواد در سالم خوری مصرف کنید تا اثر خوبی در تناسب اندام داشته شما باشد.

مزیت های برنامه غذایی سالم و متعادل

خوردنی های سالم، علاوه بر اینکه باعث می شود، دچار چاقی یا اضافه وزن نشوید، بلکه موجب زیاد شدن  انرژی، فعالیت بهتر بدن، قوی شدن میکانیسم دفاعی نیز می گردد. از فواید مهم دیگر تعادل در برنامه غذایی متنوع و ایجاد جذابیت در یک برنامه غذایی است و مواد مورد نیاز تغذیه ای برای کمبودهای ویتامین بدن جبران را می کند.

مصرف غذای سالم، از ابتلا به بیماری هایی مثل قندخون و فشار خون بالا جلوگیری می کند و همچنین مصرف غذای سالم می تواند موجب درمان این بیماریهای شود و از انواع سرطان و بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری نماید.  سالم خواری، موجب ایجاد سر زندگی و تجدید قوی بدن می شود و از چاقی جلوگیری می کند.

غذای سالم

10 دلیل برای مصرف غذاهای سالم

  1.  کم کردن وزن در سریعترین زمان
  2.  کمک به افزایش وزن در افرادی با لاغری زیاد
  3.  کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
  4.  حفظ سلامت قلب
  5.  کاهش خطر انواع سرطان ها
  6.  الگوی خوبی برای کودکان باشید
  7.  مصرف مکمل های غذایی
  8.  با استفاده از غذاها پر انرژی شویم
  9.  سلامت پوست و مو را حفظ کنیم
  10.  سلامت گوارش با غذای سالم

 

یک سبک غذایی مناسب به شما کمک می کند تا احساس سلامتی بیشتری داشته باشید و با داشتن سطح انرژی بیشتر در فرد به مبارزه با اضطراب، کمک می کند. ما معتقدیم که برنامه غذایی که میانه رو باشد: فیبر گیاهی فعال، آنتی اکسیدان، و مواد ریز تغذیه ای مناسبی برای بدن ما را تامین خواهد کرد. در یک سبک غذایی مناسب تقریبا ۶۰-۷۰ % از کل کربوهیدرات ها یا (موادی که دیرتر از قند جذب بدن می شودند)، ۱۰-۱۲ % از پروتئین ها و ۲۰-۲۵ %چربی از کل انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

غذا خوردن سالم

 

روشهای ساده در سالم خوردن غذاها

تغذیه سالم روشی پیچیده در پخت و پز نیست. اتفاقاَ سالم خوری، تهیه غذا را آسان می کند. یعنی غذا بیشتر بصورت خام مصرف می شود. مثلا سالاد، میوه ها و آب سبزیجات بخورید و به کالری و انرژی غذا توجه نکنید و فقط از خوردن آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که در سالم خواری نیز، هر موقع احساس سیری کردید، دست از خوردن بکشید. این نکنه به کاهش وزن و هوشیاری و توجه شما به بدنتان کمک می کند تا بهترین وضعیت بدنی، را داشته باشید.

  • مصرف زیاد در نوشیدن آب
  • توجه به تنوع منوی غذایی از برنامه غذایی متعادل
  • خوردن ۵ وعده میوه و سبزیجات روزانه برای سالم خواری
  • دسترسی بیشتر به تنقلات سالم
  • قبل از طبخ غذا، تمام چربی های اضافه را از غذا جدا کنید. پوست مرغ را همیشه بکنید و چربی های سفید همراه گوشت را از آن جدا نمایید.
  • خوردن مواد غذایی تحریک کننده مثل: کافئین، الکل و شکر تصفیه شده را کم کنید.
  • اگر غذاهای بیرون شما رو وسوسه می کند، تعداد دفعاتتان برا صرف غذای بیرونی را محدود کنید.
  • خود را مجبور نکنید که فقط غذاها که دوست ندارید مصرف کنید. غذاهای مورد علاقه خودتان با کالری کمتر را پیدا کنید و از آنها نیز استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد