رکوردشکنی ورزشکار سوئدی | رکورد پرش با نیزه جهان | رکورد دوپلانتیس

شکسته شدن رکورد جهان در پرش با نیزه + ویدئو

رکورد المپیک و جهان در رشته پرش با نیزه به وسیله ورزشکار سوئدی شکسته شد. در ادامه ویدئویی که مربوط به این صحنه را مشاهده می کنید.

شناسه خبر: ۷۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

در ادامه برگزاری بازیهای المپیک و در رشته پرش با نیزه، در میان شور و هیجان افراد حاضر در ورزشگاه یک لحظه ماندگار در تاریخ این ورزش ثبت شد و ورزشکار سوئدی دوپلانتیس موفق به جابجا کردن رکورد جهان و المپیک به نام خود شد. 

شکستن رکورد جهان و المپیک 

در فینال پرش با نیزه المپیک پاریس 2024 آرماند دوپلانتیس سوئدی علاوه برکسب عنوان قهرمانی و مدال طلا، رکورد بازی ها و جهان را به نام خود ثبت کرد. او رکورد 6 متر و 10 سانتی متر را ثبت کرد و با شکستن رکورد المپیک به طلا رسید.در حرکات اضافه به دنبال شکستن رکورد جهان رفت و 6 متر و 25 سانتی متر امتحان کرد.

رکورد پیشین المپیک 

 رکورد پیشین المپیک را تیاگو براز برزیلی با 6.03 در اختیار داشت.

قهرمان المپیک شب را در پارک گذراند | اعتراض توماس چکان به محل اقامتش + عکس

موفقیت های دوپلانتیس

دوپلانتیس با رکوردهای جهانی داخل سالن (شش متر و بیست و دو سانتی‌متر) و فضای باز (شش متر و بیست و چهار سانتی‌متر) وارد المپیک پاریس شد. او در سال 2022 به عنوان بهترین ورزشکار مرد اروپا و جهان انتخاب شد.او پیش از المپیک 2024 به عنوان قهرمان بلامنازع شناخته می‌شد. او مدال طلای المپیک توکیو 2020 را نیز در کارنامه دارد. علاوه بر این، دوپلانتیس قهرمان جهان سال‌های 2022 و 2023 در مسابقات داخل سالن و فضای باز و همچنین قهرمان لیگ الماس است.

شکستن رکورد جهان در سومین تلاش

این پرنده سوئدی تلاش کرد تا از مانعی به ارتفاع ۶.۲۵ متر عبور کند تا رکورد جهان و المپیک را همزمان بشکند که دو بار تلاش او بی‌ثمر بود اما در حرکت سوم خود با پرشی عجیب و استثنایی از مانع عبور و رکوردشکنی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد