شناسه خبر: ۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

زندگی نامه فرزانه صادق مالواجرد | سال تولد فرزانه صادق مالواجرد | تحصیلات فرزانه صادق مالواجرد

بیوگرافی فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی دولت پزشکیان

بیوگرافی و زندگینامه کامل، سن، تحصیلات، سوابق کاری فرزانه صادق مالواجرد تنها وزیر زن کابینه پزشکیان و وزیر راه و شهرسازی دولت مسعود پزشکیان را در ادامه ببینید.

فرزانه صادق مالواجرد

پر بازدید

ترینی‌ها :

فرزانه صادق مالواجرد متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۵، متاهل و دارای یک فرزند است. او به عنوان تنها وزیر زن در دولت چهاردهم ( دولت مسعود پزشکیان) موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شد. او پس از مرضیه دستجردی دومین زن وزیر تاریخ انقلاب است. فرزانه صادق مالواجرد از 31 مرداد 1403 کار خود را به عنوان وزیر راه و شهرسازی آغاز کرد.

تحصیلات فرزانه صادق مالواجرد

فرزانه صادق مالواجرد دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. فرزانه صادق مالواجرد یکی از چهره‌های برجسته در حوزه معماری و شهرسازی در ایران است و به واسطه تحصیلات و تجربه‌های گسترده خود، به یکی از متخصصان معتبر در این حوزه تبدیل شده است. وی دانش‌آموخته رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه تهران است و از همان ابتدا به مسائل و چالش‌های مربوط به توسعه شهری، معماری پایدار و برنامه‌ریزی شهری علاقه‌مند بوده است.

امیرعزیز نصیرزاده وزیر دفاع دولت چهاردهم کیست؟

تجارب کاری فرزانه صادق مالواجرد

فرزانه صادق مالواجرد از بدو استخدام (سال ۱۳۸۰) به عنوان کارشناس دفتر معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی مشغول به کار شد. و  از سمت های او معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری وزارت مسکن و شهرسازی، معاون مسکن و شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی بوده است

او در سال ۱۳۹۷ به مدت شش ماه در زمان شهرداری پیروز حناچی به سمت مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری تهران منصوب گردید. در دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی به سمت معاونت شهرسازی و معماری ایران و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در وزارت راه و شهرسازی درآمد. در مرداد ۱۴۰۲ پس از حاشیه های به وجود آمده مبنی بر مخالفت فرزانه صادق مالواجرد با سیاست های مغایر کمیسیون ماده ۵ در شورای عالی شهرسازی توسط شهردار تهران علیرضا زاکانی، وزیر راه مهرداد بذرپاش فرزانه صادق را از معاونت وزارت کنار گذاشت و به سمت مشاور خود منصوب نمود. همچنین فرزانه صادق از دی ماه ۱۴۰۲ مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید بود.

تدوین سیاست های کلان شهری توسط  فرزانه صادق مالواجرد

یکی از نقش‌های برجسته فرزانه صادق مالواجرد در حوزه شهرسازی و معماری، تدوین سیاست‌های کلان شهری است. وی در مقام دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مسئولیت داشته تا با همکاری سایر متخصصان و مدیران، به تدوین و به‌روزرسانی سیاست‌های مرتبط با توسعه شهری، معماری پایدار، و بهبود کیفیت زندگی در شهرها بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ق نصیری ارسالی در

    انشاالله تعالی که خانم وزیر با پشت کار عالی وقاطع در کارو برنامه های که دارند موفق و سربلند باشند

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد