حشره سنک در مشهد | حمله حشرات به مشهد | پشه سنک در مشهد | حشره سنگ | عکس حشره سنک

هجوم وحشتناک حشره سنک به مشهد + ویدیوهای ارسالی مردم

ویدیوهایی از حمله حشرات ریزی به نام سنک در مشهد ارسال شده که وجود آنها باعث ترس و وحشت مردم شده است.

شناسه خبر: ۸۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

حشره "سِنَک" برگ خوار پنبه، نوعی آفت مزارع کشاورزی است. فعالیت این آفت گیاهی از ابتدای فصل فعالیت مزارع پنبه، یونجه و البته علف های هرز آغاز می شود که به دلیل این که پارسال زمستان سردی را نداشتیم با پدیده گرمای کنونی این آفت به شکل طغیانی درآمده است.

این حشره نور دوست است و کانون فعالیت مشخصی ندارد و در همه محیط شهری پراکنده میشود. این حشره و آفت، "برگ خوار" است و اصولا گزنده نیست لذا خطری برای انسان ندارد.

حشره سنک

 باوجود هجوم گسترده حشره سنک به مشهد، این حشره فقط در برخی مناطق مشاهده شده است.

طبق اعلام کارشناسان این حشره، گیاهخوار است و برای انسان خطری ندارد. حشره سنک یک آفت پنبه خوار است و انسان را نمی‌گزد. این حشره نور دوست است و نور لامپ های سفید برایش جذاب است.

سنک‌ها معمولاً در محیط‌های مرطوب مانند کنار رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، یا در نزدیکی منابع آب زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها به صورت لاروی در آب‌ها زندگی می‌کنند. این حشرات در دوران بلوغ به سمت نور جذب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در شب‌ها نزدیک به منابع نور مشاهده کرد.

اما این حشره چگونه و از کجا به مشهد رسید؟

سید رضا عباسی نیشابوری مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در گفتگو با قدس خراسان عنوان کرد: حشره سِنَک برای اولین بار در سرخس و صالح آباد دیده شد در این شهرستان‌ها اقداماتی از جمله سم پاشی در سطح محدود در شهر و به صورت گسترده در مراتع و زمین‌های کشاورزی انجام شد تا این حشره گسترش پیدا نکند و شرایط سرخس تا حدی کنترل شده است.

آیا حشره سنک خطرناک است؟

این حشره طبق اعلام کارشناسان آسیبی به بدن نمی‌رساند و فقط بحث روانی آن مطرح است که در تعداد زیاد مسأله ایجاد می‌کند که پیگیری لازم در این مورد در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس در خصوص راه حل قطعی از بین بردن این حشره گفت: تنها راهکار قطعی دفع این آفت را سرد شدن هوا دانست و افزود: امید داریم با سردی هوا این آفت از زندگی مردم برچیده شود. حشره سنک در دمای زیر ۱۷ درجه سانتیگراد هیچ گونه فعالیتی نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد