کرم مرئی کننده محتویات زیر پوست

(ویدیو) جدیدترین کرم کشف شده که محتویات زیر پوست رو نشون میده!

در جدید ترین محصولات ساخته شده،کرمی معرفی شده که با زدن آن پوست کاملا شفاف میشود و تمام اعضای زیر پوست دیده میشود.توضیحات را بخوانید..

شناسه خبر: ۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

انسان ها با پیشرفت علم همیشه دست به اختراعات و اکتشافات جدید و عجیبی میزنند و به تازگی در جدید ترین کشف ها،ساخت و تولید یک نوع کرم پوستی است که با زدن آن بر روی پوست،پوست برای مدتی کوتاه به طور کامل شفاف میشود و رنگدانه از دست میدهد و بطور کامل محتویات زیر پوست مشخص میشود.در ادامه کاملتر بخوانید.

دانشمندان برای اولین بار موفق به شفاف‌سازی پوست موش‌های زنده با استفاده از یک رنگ خوراکی شدند. این دستاورد نوین به محققان امکان داده است تا بدون نیاز به جراحی، داخل بدن این جانوران را با جزئیات دقیق مشاهده کنند و راه جدیدی برای بررسی بافت‌ها و اندام‌های داخلی ارائه دهند.

انشمندان با استفاده از یک رنگ خوراکی موفق شدند پوست موش‌های زنده را شفاف کنند و به‌طور مستقیم به مشاهده و بررسی اندام‌های داخلی بدن این جانوران بپردازند، پژوهشگران دانشگاه تگزاس در دالاس با استفاده از یک رنگ خوراکی به نام «تارترازین» که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است، موفق شدند پوست موش‌ها را به صورت موقت شفاف کنند.

این دستاورد به محققان اجازه داد تا بدون نیاز به جراحی، داخل بدن موش‌های زنده را مشاهده کنند، بر اساس نتایج منتشر شده در مجله Science، محققان با استفاده از این رنگ خوراکی، که معمولاً در تولید مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، داروها و لوازم آرایشی به‌کار می‌رود، توانستند شاخص شکست مواد موجود در بافت پوست را تغییر داده و شفافیت آن را افزایش دهند.

نخستین واکسن سرطان ریه در جهان + توضیحات

این روش به محققان امکان داد تا با وضوح میکرومتری (۰.۰۰۱ میلی‌متر) رگ‌های خونی و اندام‌های داخلی موش‌ها را مشاهده کنند، آن‌ها توانستند با استفاده از این تکنیک، رگ‌های خونی سطح جمجمه و همچنین اندام‌هایی مانند کبد، روده کوچک و مثانه را در شکم موش‌ها مشاهده کنند. این شفافیت با شستن پوست موش‌ها با آب به حالت قبل بازمی‌گردد و رنگ خوراکی به‌کار رفته به سرعت از بدن دفع می‌شود.

کرم

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این روش به‌جز ایجاد التهاب موقت در پوست، اثرات طولانی‌مدتی بر سلامت حیوانات نداشته است. اگرچه این روش تاکنون بر روی انسان‌ها آزمایش نشده است و جذب تارترازین در پوست انسان به دلیل ضخامت بیشتر آن نسبت به موش‌ها چالش‌برانگیزتر است، اما پژوهشگران امیدوارند که این تکنیک در آینده بتواند به عنوان یک ابزار پزشکی غیرتهاجمی و ایمن مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که مطالعات آینده ایمنی و اثربخشی این روش را در انسان‌ها تأیید کند، این فناوری می‌تواند کاربردهای متنوعی از جمله مشاهده رگ‌ها برای نمونه‌گیری خون، حذف تاتو با لیزر و حتی تشخیص و درمان زودهنگام سرطان‌ها داشته باشد.

کرم

حالا اگر این روش روی انسان جواب بده چی میشه؟

کلا یک روش تشخیصی بسیار خوب خواهیم داشت که میشه بیماری‌ها و جراحات داخلی رو بدون جراحی و یا تصویربرداری تشخیص بدیم و اینجوری جزییات بیشتری رو میبینیم! برای تشخیص زودهنگام سرطان پوست هم بسیار کاربردیه اگر روی انسان جواب بده یه کاربرد فراگیرش به راحتی پیدا کردن رگهاست. اینجوری خیلی ساده میشه تزریقات داخل رگها رو انجام داد. این روش باعث میشه تتوها به راحتی با لیزر پاک بشن و خیلی سریع تر تتوها حذف میشن. در خیلی جاها میشه جای MRI ازش استفاده کرد و همچنین ممکنه یه عده ازش برای کارهای زیبایی هم استفاده کنند!

کرم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد