شناسه خبر: ۴۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

اپلیکیشن شب قدر | اپلیکیشن دعا و قرآن ماه رمضان | اپلیکیشن اندرویدی برای ماه رمضان

6 اپلیکیشن پرکاربرد برای انجام اعمال و خواندن دعاهای شب قدر!

با استفاده از اپلیکیشن های شب قدر می توانید به راحتی دعا و اعمال شب قدر را توسط گوشی خود دنبال کنید.

اپلیکیشن های شب قدر

پر بازدید

ترینی‌ها :

گوشی هوشمند وسیله ای همیشه همراه برای ماست و شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های شب قدر، به راحتی اعمال شب قدر را انجام دهید. همچنین دعای جوشن کبیر و دیگر دعاهای مخصوص را در اپلیکیشن های شب قدر دنبال کنید. در این مقاله، به معرفی 6 مدل از اپلیکیشن های شب قدر پرداختیم و امیدواریم که با استفاده از آن‌ ها، بتوانید بیشترین استفاده را از این شب پرفضیلت ببرید.

همه اپلیکیشن ها را می توانید از سایت مایکت دانلود کنید.

باد صبا | کامل‌ترین اپلیکیشن تقویم و اوقات شرعی

در ماه مبارک رمضان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزه‌داران اوقات شرعی است. به کمک تقویم اذان‌گوی باد صبا شما می‌توانید در هر شهری که هستید از اوقات شرعی باخبر شوید و در کنار برنامه‌ریزی برای زمان صرف سحری و افطاری، نمازهای واجب را نیز اول وقت به جا آورید تا از برکات پرشمار نماز اول وقت در ماه مبارک رمضان، خصوصا شب‌های قدر بیشترین بهره را داشته باشید.

قابلیت پخش خودکار اذان، یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن «باد صبا» است. شما امکان انتخاب صدای موذن موردنظر خود را نیز از بین بیش از ۵۰ موذن دارید. از بین موذن‌هایی که صدای آن‌ها در برنامه قرار دارد، می‌توان به رحیم موذن‌زاده، محمد آقاتی و سلیم موذن‌زاده در کنار دیگر موذن‌های مطرح اشاره کرد.

به‌عنوان یک تقویم شرعی، مناسبت‌های ملی و مذهبی هر روز از سال نیز در «باد صبا» درج شده و امکان قرار دادن یادآور نیز برای روزهای مختلف وجود دارد تا بتوانید از قبل برای انجام اعمال عبادی خود برنامه‌ریزی کنید. پخش زنده از بخش‌های مختلف حرم امام رضا (ع) نیز به وسیله این اپلیکیشن قابل‌تماشاست و «باد صبا» حتی امکان زیارت نیابتی را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

اپلیکیشن جوشن کبیر + ترجمه و صوت (اندروید)

اپلیکیشن «جوشن کبیر» برنامه‌ای برای گوشی‌های اندروید است که به لطف آن می‌توانید دعای جوشن کبیر را به‌صورت متنی و صوتی و به همراه ترجمه‌ی فارسی در اختیار داشته باشید. اگر در این ۳ شب قصد دارید دعای جوشن کبیر را بخوانید، می‌توانید با نصب این برنامه، این دعا را به بهترین شکل در اختیار داشته باشید. محیط برنامه به شکل بسیار جالبی با حال و هوای شب‌های قدر عجین شده است و با استفاده از تم آسمان و سوسوی ستارگان، فضایی آرامش‌بخش را برای خواندن این دعا به وجود آورده است. در این برنامه دعای جوشن کبیر به‌صورت فراز به فراز به نمایش گذاشته خواهد شد که نکته‌ی جالب آن، ترجمه‌ی فارسی خط به خط آن است؛ به‌طوری که می‌توانید با خواندن هر بخش کوتاه این دعا، بلافاصله در زیر ترجمه‌ی فارسی آن را نیز مطالعه کنید. خوشبختانه مبحث شخصی‌سازی نیز در «جوشن کبیر» جدی گرفته شده است و شما می‌توانید نوع و سایز فونت عربی و فارسی برنامه را مطابق میل خود تغییر دهید. پخش صوتی دعا نیز با صدای محسن فرهمند تعبیه شده است تا در صورت نیاز بتوانید آن را پخش کنید. نکته‌ی جالب این ویژگی، اسکرول خودکار دعا به‌طور هماهنگ با صوت است به این معنا که می‌توانید بدون نیاز به لمس صفحه، متن دعا را در هنگام شنیدن صوت آن دنبال کنید. امکان شروع خواندن از فرازهای انتخابی نیز در نظر گرفته شده است تا اگر بنا به هر دلیلی در خوانش دعا وقفه افتاد، بتوانید در آینده با رجوع مجدد به فراز مورد نظر آن را ادامه دهید.

اپلیکیشن شب‌های قدر (اندروید)

اپلیکیشن «شب‌های قدر» یک برنامه‌ی اندروید بسیار جمع و جور و ساده است که موارد مورد نیاز برای این سه شب را در یک محیط خلوت جمع‌آوری کرده است تا بتوانید به‌سادگی به مطالب دلخواه دسترسی داشته باشید. این مطالب در موضوعات ادعیه و سوره‌ها، اعمال مشترک، اعمال هر شب، ذکر شمار و حکمت و فضیلت شب‌های قدر دسته‌بندی شده‌اند و هر کدام دارای زیرمجموعه‌های کاملی هستند. برای مثال در بخش ادعیه شما به متن کامل دعاهایی نظیر جوشن کبیر (متن و ترجمه)، جوشن صغیر، مجیر، سحر، افتتاح، زیارت عاشورا و‌... دسترسی خواهید داشت. فضیلت‌های شب قدر، روش امامان در شب قدر، اعمال شب آخر و متن سوره‌هایی همچون عنکبوت نیز از دیگر مطالب موجود در این برنامه هستند که به‌طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. وجود پوسته روشن و تاریک و همچنین امکان تغییر اندازه فونت از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن ۸۰۰ کیلوبایتی هستند.

قرآن صوتی حبل‌المتین | قرآن همیشه همراه

از جمله اعمال شب قدر، قرآن خواندن است که در متون دینی مختلف بسیار به آن تاکید شده و از جمله آن‌ها می‌توان به توصیه امام صادق (ع) به تلاوت سوره‌های عنکبوت و روم اشاره کرد. با اپلیکیشن قرآن صوتی حبل‌المتین کتاب آسمانی ما مسلمانان به‌صورت کامل با تفسیر و معنی در هر لحظه‌ای در دسترس قرار خواهد داشت.

این اپلیکیشن جامع، تمامی سوره‌های قرآن را به‌صورت متن عربی، همراه با ترجمه و تفسیر فارسی و انگلیسی در مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد. همچنین، اگر خودتان شرایط خواندن قرآن را ندارید، می‌توانید با انتخاب قاری موردنظر خود از میان قاریان برجسته‌ای که صدای آن‌ها در «قرآن صوتی حبل‌المتین» قرار گرفته، به تلاوت آیات قرآن گوش فرا دهید.

حبل‌المتین، اپلیکیشن قرآن برای اعمال شب قدر

برای بخش تفسیر آیات، از تفسیر استاد قرائتی در کنار ۷ تفسیر دیگر استفاده شده و از این حیث، با برنامه‌ای تمام و کمال طرف هستیم. وجود قلم قرآنی هوشمند نیز کمک می‌کند تا آیات را بهتر و راحت‌تر دنبال کنید و از گم کردن سطر هر آیه جلوگیری کرد.

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های قرآن صوتی حبل‌المتین، امکان ختم انفرادی و جمعی قرآن است. برای ختم انفرادی، می‌توانید به کمک این اپلیکیشن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و حتی با قرار دادن یادآور برای خود، احتمال فراموشی را از بین ببرید. برای ختم گروهی نیز پویش‌های ختم قرآن مختلفی از سوی کاربران با نیت‌های مختلف ایجاد شده که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و در این امر خیر سهیم باشید.

ختم انفرادی و جمعی قرآن در حبل‌المتین

در روایات بسیاری به اهمیت تلاوت قرآن در شب قدر اشاره شده و «قرآن صوتی حبل‌المتین»، قرآن خواندن با گوشی همراه را برای شما به بهترین شکل، ممکن می‌سازد. همین حالا این اپلیکیشن را از مایکت دریافت کنید.

مفاتیح صوتی باب‌النعیم | گنجینه‌ای ارزشمند از ادعیه‌ها و مناجات

مفاتیح‌الجنان نام مجموعه‌ای ارزشمند از دعاها، مناجات، زیارات و اعمال مخصوص ایام سال است که توسط شیخ عباس قمی جمع‌آوری شده. اپلیکیشن مفاتیح صوتی باب‌النعیم، این گنجینه ارزشمند را به گوشی هوشمند شما می‌آورد. به کمک این برنامه، شما می‌توانید به کلیات مفاتیح‌الجنان به همراه ترجمه و صوت دسترسی داشته باشید.

گنجینه قوی باب‌النعیم از زیارت‌ها، ادعیه‌ها و نمازها برای شب قدر

صوت چندین مداح و ذاکر برای ادعیه‌ها و زیارات مختلف در نظر گرفته شده و به‌لطف طبقه‌بندی دقیق این برنامه، به‌سادگی‌ می‌توانید بخش مورد نظر خود را بیابید. دیگر قابلیت کاربردی این اپلیکیشن، امکان ایجاد فهرست‌های شخصی از ادعیه‌ها و زیارات مختلف است و به این ترتیب، به‌سرعت می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 امکان ختم گروهی ادعیه‌ها و زیارات مختلف نیز فراهم است و در کنار دیگر کاربران، می‌توانید در این پویش‌ها شرکت کنید و از ثواب آن‌ها بهره‌مند گردید. با توجه به شب‌زنده‌داری در شب قدر، رجوع به ادعیه‌ها و زیارات پرفضیلتی که در این اپلیکیشن قرار دارند، می‌تواند به شما در بهره‌مندی هرچه‌ بیشتر از این شب عزیز کمک شایانی کند.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌ مفاتیح صوتی باب‌النعیم، توسط شرکت «موج همراه» توسعه داده شده که آن‌ها را به‌خاطر تولید دو اپلیکیشن مذهبی «باد صبا» و «قرآن صوتی حبل‌المتین» می‌شناسیم و بالاتر به معرفی آن‌ها پرداختیم. با دریافت هر سه برنامه، شما می‌توانید به برخی از قابلیت‌های مختلف هر اپلیکیشن از طریق اپلیکیشن‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کنید و خانواده‌ای تمام عیار از برنامه‌های مذهبی را همیشه روی گوشی خود به همراه داشته باشید.

رضوان | اپلیکیشن رسمی حرم امام رضا (ع)

راهی سفر شدن در ماه رمضان دردسرهای خاص خود را دارد. با این حال، قرار گرفتن در حال و هوای ملکوتی حرم امام هشتم در ماه مبارک رمضان، به‌ویژه در شب قدر، تجربه‌ای شگفت‌انگیز است که نمی‌توان آن را از دست داد.

اپلیکیشن رضوان، در حقیقت اپلیکیشن رسمی حرم امام رضا (ع) است که زیارت آنلاین از بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت را برای شما ممکن می‌سازد. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید به صحن‌های مختلف حرم دسترسی پیدا کنید و زیارت آنلاین خود را آن‌گونه که دوست دارید، انجام دهید.

همچنین، اگر سفر به مشهد مقدس قسمت‌تان شد، باز هم می‌توانید روی اپلیکیشن رضوان برای مسیریابی در این شهر حساب کنید. وجود نقشه کامل حرم امام رضا (ع) نیز اپلیکیشن رضوان را به یک راهنمای قابل‌اعتماد برای زیارت تبدیل می‌کند و به کمک آن می‌توانید با جای جای بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) آشنا شوید.

وصال | رسانه جامع مذهبی

وجود اپلیکیشنی که به‌مانند یک رسانه جامع برای دسترسی به محتواهای چندرسانه‌ای حوزه مذهبی به کار بیاید، می‌تواند در شب قدر یک همراه تمام‌عیار باشد. در اپلیکیشن وصال شما به مداحی‌های مختلف با صدای مداحان مطرح، پادکست‌های دینی و قرآنی، سخنرانی‌های اساتید معروف حوزه فقه و ویدیوهای هیئت‌های عزاداری دسترسی پیدا خواهید کرد. جالب است بدانید که اینترنت مصرف شده در اپلیکیشن وصال به‌‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌گردد.

یکی از بخش‌های قابل‌توجه برنامه «وصال»، وجود پادکست‌های متنوع مذهبی با موضوعات مختلف است. در شب قدر، می‌توان با گوش فرا دادن به این پادکست‌ها بهتر در خلوت خود برای راز و نیاز غرق شد. هر سی جزء قرآن نیز با صدای قاریان معروف در این اپلیکیشن قرار گرفته و می‌توانید از این بخش اپلیکیشن نیز در شب قدر استفاده کنید.

هدیه صلوات | همراه شما در نذر صلوات

فرستادن صلوات چند ثانیه از وقت ما را بیشتر نمی‌گیرد. با این حال، داشتن اطلاعاتی ثبت شده از تعداد صلوات‌های فرستاده شده در طول روز، کاری است که اپلیکیشن هدیه صلوات انجام می‌دهد. در این اپلیکیشن بستر هدیه صلوات فراهم شده و کاربرات می‌توانند به‌راحتی آمار تعداد صلوات‌های فرستاده شده را ثبت و در آینده هم جزئیات کامل آن‌ها را مانند تاریخ ثبت، تعداد و … مشاهده کنند.

به‌جز امکان اهدای صلوات و ثبت جزئیات صلوات‌های اهدایی، این اپلیکیشن در به‌روزرسانی‌های اخیر خود امکانات دیگری را نیز اضافه کرده که می‌تواند مورد توجه‌ روزه‌داران در ماه مبارک رمضان باشد. از پویش‌های گروهی با موضوعات مختلف نظیر ختم قرآن کریم و ادعیه‌ها و ذکرهای مختلف گرفته تا قرارگیری متن‌ و ترجمه زیارت‌ها و ادعیه‌های مناسب شب قدر همچون دعای جوشن کبیر، قابلیت‌هایی هستند که اپلیکیشن «هدیه صلوات» را از تک‌بُعدی بودن جدا کرده‌اند و آن را تبدیل به برنامه‌ای کاربردی برای اوقات مختلفی از سال از جمله ماه مبارک رمضان و شب قدر کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد