شناسه خبر: ۹۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

بهترین ساعت غذا خوردن در طول روز

در مطالعات اخیر نشان داده میشود ساعت غذا خوردن باید چیزی بین 8 تا 10 ساعت در طول روز باشد و میتواند تا حد بسیار زیادی باعث کاهش قند خون شود.

بهترین ساعت غذا خوردن

پر بازدید

ترینی‌ها :

روزه داری متناوب و خوردن غذا در برخی از ساعات روز میتواند برای سلامتی بسیاری از افراد به ویژه مبتلایان به برخی مشکلات خاص، مزایای زیادی داشته باشد.در تحقیقات انجام شده آمده است که خوردن غذا و صبحانه در ساعات ابتدایی روز  در کنار مراقبت‌های دیگر مانند رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای و مصرف دارو تحت نظر پزشک می‌تواند در کنترل قند خون موثر باشد. 

تاثیرات روزه داری متناوب : 

در مطالعه تاثیر روزه‌داری متناوب بر سندرم متابولیک، شرکت‌کنندگان به ۲ گروه تقسیم شدند. یک گروه فقط مشاوره تغذیه‌ای استاندارد دریافت کرد اما گروه دیگر در این مدت علاوه بر مشاوره تغذیه، به محدود کردن زمان غذا خوردن به بازه محدود و مشخص هم پایبند بود. محققان موارد مختلف مانند سطح قند خون در مدت زمان معین (HbA۱c)، قند ناشتا، انسولین ناشتا، مقاومت به انسولین و شاخص گلیسمی شرکت‌کنندگان را بررسی کردند. 

روزه داری متناوب و کاهش قند خون 

طبق نتایج به دست‌آمده، رژیم روزه‌داری متناوب یک روش موثر و عملی در سبک زندگی است که در تنظیم قند خون تاثیر مثبت دارد و می‌تواند برای سلامتی قلب و بهبود سوخت‌وساز در بزرگسالان مبتلا به سندرم متابولیک‌ــ علاوه بر دارودرمانی و رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای‌ــ مزایای زیادی داشته باشد.

کالری سوزی بهتر 

به گزارش ایندیپندنت، «لوسیانا پونزــ‌موزو»، محققی در این زمینه می‌گوید: ما معتقدیم این موضوع به این دلیل است که شروع کردن به خوردن در ساعات ابتدایی روز با ریتم شبانه‌روزی بدن هماهنگ‌تر است و به کالری‌سوزی بهتر و کنترل اشتها کمک می‌کند که در نتیجه می‌تواند به حفظ وزن سالم منجر شود. با این حال هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی زود است و توصیه‌ها نیاز به شواهد قوی‌تری دارند.

این 4 غذای رژیمی به شدت به کاهش وزن شما کمک میکند!

روزه داری شبانه 

به گفته «کامیل لوسال»، محقق این مطالعه، برای روزه‌داری متناوب روش‌های مختلفی وجود دارد و مطالعه آنها تنها به موضوع روزه‌داری شبانه پرداخته است. او اشاره می‌کند در یک گروه از مردانی که صبحانه را حذف کردند، این عمل تاثیری بر کاهش وزن نداشت. مطالعات دیگر هم نشان داده‌اند این روش به اندازه کاهش کالری مصرفی در درازمدت موثر نیست.

آنها توضیح می‌دهند که تحقیقاتشان بخشی از یک حوزه جدید به نام «کرونونوترین» است که به زمان‌ غذا خوردن و تعداد دفعات آن نیز توجه دارد. زیرا الگوهای غیرمعمول در مصرف غذا می‌تواند با ساعت داخلی بدن تداخل داشته باشد. این ساعت‌ داخلی تنظیم‌کننده چرخه‌ شبانه‌روزی بدن و فرایندهای فیزیولوژیکی مربوط به آنهاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد