شناسه خبر: ۹۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

این 5 سبزی بالاترین میزان پروتئین را دارند!

با مصرف این سبزیجات در رژیم غذایی خود نیاز روزانه خود را به پروتئین تامین کنید.

بیشترین میزان پروتئین در این سبزیجات

پر بازدید

ترینی‌ها :

وقتی به پروتئین ها فکر میکنیم اولین چیزی به ذهنمان میرسد گوشت و لوبیا است، اما این سبزیجات بیشترین میزان پروتئین را دارا هستند. مصرف این سبزیجات در روز باعث بالا رفتن سطح پروتئین و مواد معدنی در بدن میشود .

1- نخود سبز

نخود سرشار از پروتئین است و از این منظر، با بقیۀ سبزیجات فرق دارد. برای مثال، نصف پیمانه (۷۸ گرم) هویج پخته فقط ۰.۶ گرم پروتئین دارد؛ در حالیکه میزان پروتئین موجود در نصف پیمانه (۸۰ گرم) نخود، ۷ برابر این مقدار است.نخود سرشار از آنتی اکسیدان است. اکثر خواص نخود ناشی از وجود همین آنتی اکسیدان هاست.

2- اسفناج

کالری اسفناج از مواد غذایی کم‌کالری است و بیشتر کالری موجود در این سبزی از پروتئین و کربوهیدرات‌های آن نشأت گرفته است.پروتئین در هر 100 گرم از اسفناج خام حدود 3 گرم پروتئین گیاهی وجود دارد که می‌تواند یکی از منابع خوب تأمین پروتئین برای گیاهخواران نیز باشد.

3- قارچ

پروتئین قارچ بسته به نوع آن از 1.4 گرم تا 2.8 گرم در هر فنجان متغیر است. قارچ به عنوان یک جایگزین گوشت در وعده‌های غذایی مختلف رژیم گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نوع، قارچ‌ها می‌توانند دارای مواد مغذی مانند آهن و برخی از ویتامین‌های گروه B باشند.

4- ذرت شیرین 

ذرت منبع مناسبی از پروتئین است. بسته به تنوع، محتوای پروتئین از ۱۰ تا ۱۵٪ متغیر است. فراوان‌ترین پروتئین‌ها در ذرت به نام زین شناخته می‌شوند که ۴۴ تا ۷۹ درصد از کل محتوای پروتئین را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، کیفیت پروتئین زین‌ها ضعیف است؛ زیرا آن‌ها فاقد برخی اسیدهای آمینه ضروری هستند.

5- گل کلم 

یک پیمانه گل کلم خرد شده خام حاوی 27 کالری، 2 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی و 5 گرم کربوهیدرات است. مصرف یک پیمانه از گل کلم خام، 77 درصد از نیاز بدن به ویتامین سی، 20 درصد به ویتامین کا، 10 درصد از ویتامین B6 رو رفع میکند. همچنین حاوی تیامین، نیاسین، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منگنز است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد