شناسه خبر: ۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

اگر گیاهخوار هستید این توصیه ها را جدی بگیرید!!

اگر شما گیاهخوار هستید این توصیه های بسیار جدی دکتر ها و دانشمندان را درمورد سلامتیتان جدی بگیرید.

گیاهخواری

پر بازدید

ترینی‌ها :

برای گیاهخوارانی که سعی در داشتن یک سبک زندگی سالم دارند، توصیه‌ های تغذیه‌ ای اغلب می‌تواند گیج کننده باشد. یادگیری اینکه کدام غذاها غنی از چه مواد مغذی هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.همچنین این افراد ممکن است به کمبود ویتامین و دیگر چیز ها مبتلا شوند که پیگیری آن بسیار جدی است.

تعریف گیاه خواری محض:

گیاهخواری

نوعی رژیم غذایی است که علاوه بر پرهیز از خوردن گوشت، از مصرف لبنیات، تخم مرغ یا هر فرآورده دیگری با منشاء حیوانی خودداری می کنند.

این شیوه‌ از زندگی می‌کوشد تا آنجا که ممکن است، همه اشکال استثمار و ظلم به حیوانات برای بدست آوردن غذا، لباس یا هر چیز دیگری را حذف کند.

بسیاری از مردم از اصطلاح “وگان” برای اشاره به رژیم غذایی گیاه خواری استفاده می کنند. با این حال وگانیسم فراتر از خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه است.

واسه اینکه زودتر لاغر شی، سالاد رو فراموش نکن | آموزش سه نوع سالاد مدیترانه ای و پروتئینی

کسانی که خود را وگان معرفی می کنند، معمولاً هدفشان حذف استثمار یا ظلم به حیوانات در تمام جنبه های زندگی شان است، از جمله لباس هایی که می پوشند، لوازم آرایشی که استفاده می کنند، و فعالیت های تفریحی که در آن شرکت می کنند.

در نتیجه، بسیاری از وگان‌ها از خرید کت‌های پشمی، مبلمان چرمی یا بالش‌ها و روتختی‌ها اجتناب می‌کنند. آنها همچنین ممکن است به جای رفتن به باغ وحش، سیرک یا مزارع نوازش حیوانات، از پناهگاه های حیوانات دیدن کنند.

دلایل گیاه خواری:

گیاهخواری

  • اخلاقیات

  • سلامتی

  • اهمیت به محیط زیست

انواع گیاه خواری:

گیاهخواری

توجه به این نکته مهم است که رژیم  گیاه خواری صرفا به معنای سالم بودن آن نیست.بنابراین برخی از رژیم‌های غذایی وگان می‌توانند مزایای سلامتی زیادی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای سلامتی شما مفید نباشند.

  • گیاهخواران رژیمی: این به کسانی اطلاق می شود که از محصولات حیوانی در رژیم غذایی خود اجتناب می کنند اما همچنان از آنها در سایر محصولات مانند لباس و لوازم آرایشی استفاده می کنند.
  • وگان های با غذای کامل:  این افراد رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها را ترجیح می دهند.
  • گیاهخواران با غذای نا سالم:  برخی از افراد به شدت به غذاهای گیاهی فرآوری شده مانند گوشت های وگان، سیب زمینی سرخ شده، غذاهای فریز شده و دسرها، کلوچه ها و بستنی غیرلبنی متکی هستند.
  • وگان های خام خوار: این گروه فقط غذاهایی را می خورند که خام یا پخته شده در دمای کمتر از 118 درجه فارنهایت (48 درجه سانتیگراد) باشند.
  • وگان های کم چرب خام: این زیرمجموعه که به عنوان میوه‌خواران نیز شناخته می‌شود، غذاهای پرچرب مانند آجیل، آووکادو و نارگیل را محدود می‌کند، در عوض عمدتاً به میوه تکیه می‌کنند. آنها ممکن است گهگاه مقادیر کمی از گیاهان دیگر را بخورند.

پاستا رژیمی و سالم بدون کره و خامه | غذای رژیمی با پاستا + فیلم طرز تهیه

در این میان رژیم‌های وگان با مواد غذایی کامل برای سلامتی بسیار مفید هستند. اگر علاقه مند به امتحان یک رژیم غذایی وگان هستید، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا موادغذایی مناسب خود را پیدا کنید.

مکمل های مورد نیاز فرد گیاهخوار:

گیاهخواری

اگر گیاهخوار هستید و یا از رژیم غذایی عمدتا گیاهی استفاده می‌کنید، باید بدانید بدن شما ممکن است با کمبود ویتامین و برخی مواد معدنی روبرو شود.

به همین دلیل کارشناسان ضمن خوردن مواد مغذی به شرح زیر، توصیه می‌کنند این افراد حتما از مکمل دارویی استفاده کنند.

  • دانه چیا و گردو منبع امگا ۳ گیاهی هستند.
  • مکمل B۱۲: از آنجایی که گیاهخواران عمدتا با کمبود B۱۲ روبرو هستند، بنابراین توصیه شده است تا آن را به صورت آمپول تزریق کنند.
  • گیاهخواران اغلب دچار کمبود آّهن می‌شوند اما غذاهایی مانند لوبیا، عدس، توفو و اسفناج منبع خوبی برای رفع کمبود آهن هستند اما در هر حال مانند آهن موجود در محصولات حیوانی نبوده و توصیه می‌شود با غذاهای حاوی ویتامین سی برای جذب بیشتر مصرف شود. گفتنی است خستگی غیرقابل توضیح، ضربان قلب سریع، مو و ناخن شکننده و رنگ پریده در گیاهخواران دیده می‌شود.
  • از آنجایی که گیاهخواران دچار کمبود امگا ۳ می‌شوند، باید آن را با غذاهای حاوی ویتامین B۶ و روی مصرف کنند.

هشدار! این نشانه ها خبر از کمبود ویتامین می دهند

  •  محصولات لبنی منبع کلیدی کلسیم هستند اما گیاهخواران از آن پرهیز کرده و در طولانی مدت سلامت استخوان‌های آنها را به خطر می‌اندازد.توفو، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و بامیه می‌تواند کمک کننده باشد اما در نهایت یک فرد گیاهخوار نیاز به مکمل دارد.
  • پروتئین‌ واحد سازنده عضلات بوده و مصرف زیاد آن برای عضله سازی و سلامت طولانی مدت ضروری است. کارشناسان می‌گویند کسانی که میزان توصیه شده روزانه را رعایت نمی‌کنند ممکن است متوجه مشکلات پوست، مو و ناخن شوند و ممکن است اشتهای بیشتری را تجربه کنند.برای پروتئین، مکمل های گیاهی مانند پودرهای پروتئین نخود، شاهدانه یا سویا جایگزین‌های موثری هستند. هنگام انتخاب مکمل های پروتئینی، به دنبال مکمل‌هایی با مشخصات اسید آمینه کامل و حداقل مواد افزودنی باشید.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد