شناسه خبر: ۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

مرغت رو با این 6 روش مزه دار کن؛ خوشمزه و رژیمی!

افرادی که به دنبال رژیم غذایی سالم یا کاهش وزن هستند فیله مرغ را در سبد غذایی خود جای می دهند.

6 روش روش مرینت مرغ

پر بازدید

ترینی‌ها :

مزه دار کردن مرغ با روش های متفاوت باعث ایجاد تنوع می شود و شما را از رژیمتان دلسرد نمی کند. برای آنکه بتوانید مصرف فیله مرغ را ادامه دار کنید، هر وعده را با چاشنی های جدید مزه دار کنید. 

1- مزه دار کردن فیله مرغ با سبزیجات معطر

روش دیگر برای مزه دار کردن مرغ مجلسی  این است که مرغ را در داخل ظرفی بریزید و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید، سپس نصف قاشق چایخوری از هرکدام از سبزیجات خشک مانند نعنا، ریحان، پونه کوهی، آویشن، روزماری به همراه سه قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و مقداری فلفل و نمک به آن اضافه کنید.پس از آن مخلوط این مواد را روی مرغ بریزید و گوشت مرغ را به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

2- استفاده از سیر و پیاز

یکی از روش‌های مناسب طعم دار کردن مرغ سرخ شده این است که باید ابتدا از سیر و پیاز استفاده و آن را خرد کنید.  سپس باید یک چهارم فنجان کره آب شده را به آن اضافه کنید و در مخلوط کن به مقدار مناسب بریزید. پس از آن باید داخل مخلوط کن ۲ قاشق چای‌خوری آبلیمو، ۱ قاشق چای‌خوری نمک، ۳ قاشق چای‌خوری زعفران، یک قاشق آویشن، ۵ عدد موسیر خشک، ۱ قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و نصف قاشق دارچین بریزید و آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید.

پس از آن باید مواد خشک شده به دست آمده را بر روی مرغ بریزید. مرغ را داخل کیسه در بسته بریزید و با دست نایلون را فشار دهید تا مواد مخلوط به خوبی وارد مرغ شوند.

استفاده از روش مکزیکی برای طعم دار کردن مرغ

شما می‌توانید از روش مکزیکی برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید، در این روش مرغ را چند ساعت قبل از پخت با استفاده از ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان فلفل سبز تند، ۲ حبه سیر خرد شده، نصف قاشق پیاز خرد شده ، یک قاشق غذاخوری زیره سبز، یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز، یک قاشق چای خوری نمک مزه دار کنید.

4- مزه‌ دار کردن فیله مرغ با سس ماسالا

برای ایجاد یک طعم منحصر به فرد، مرغ را با سس ماسالا ترکیب کنید. برای تهیه این سس:

۲ عدد سیر را خرد کرده و به همراه ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری ماست، یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز، ۲ قاشق چایخوری زیره سبز اسیاب شده، ۱ قاشق چایخوری ادویه تندوری، ۲ قاشق چایخوری گشنیز خرد شده و مقداری زردچوبه را با هم مخلوط کنید.

سپس تکه‌های مرغ را افزوده و به دقت مخلوط کنید. سرانجام، این ترکیب را روی ظرف سلفون بریزید و برای مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. اکنون، مرغ شما آماده برای پخت خواهد بود.

5- مزه‌ دار کردن مرغ با خردل

برای جذاب‌تر شدن طعم و مزه مرغ، می‌توانید از روش جذاب زیر استفاده کنید. مرغ را چند ساعت قبل از آغاز فرآیند پخت، در یک مخلوط متنوع از ۱/۲ فنجان آب لیمو، ۲ قاشق غذا خوری خردل، ۱ قاشق چای خوری نمک و ۱ فنجان روغن زیتون، خیس کنید. سپس مرغ را روی حرارت بگذارید و از این ترکیب خاص بهره ببرید.

6- مزه دار کردن مرغ با آناناس

استفاده از آناناس یکی دیگر از روش‌های طعم دار کردن گوشت مرغ است. در این روش فیله مرغ را در یک ظرف بریزید و آناناس برش دارده شده را به آن اضافه کنید، همچنین می‌توانید مقداری آب آناناس نیز به آن اضافه کنید. پس از آن مقداری آب لیمو به همراه زنجبیل و سیر خرد شده را به مرغ اضافه کنید، در نهایت مقداری سرکه و فلفل را به مرغ اضافه کنید. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

این روش نه تنها باعث افزایش مزه و عطر غذا می‌شود بلکه همچنین به مرغ مخلوط با این ترکیب، طعمی خاص و متفاوت می‌بخشد. این گام ساده در آماده‌سازی مواد و مزه دار کردن مرغ، تجربه آشپزی را به یک سطح جدید از لذت و خوشمزگی می‌برد.

به این ترتیب، با استفاده از این ترفند جالب، مرغ پخته شده خود را به یک آیتم خوشمزه و بی‌نظیر تبدیل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد