شناسه خبر: ۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیری پوست | عوامل بروز پیری پوست

رعایت نکردن این نکات باعث بروز پیری پوست می شوند | عوامل بروز پیری پوست زودرس

تو این خبر یه سری عوامل و عادات ناسالم رو بهتون معرفی کردیم که رعایت نکردنشون باعث ایجاد پیری پوست میشه. همراهمون باشین.

پیری پوست

پر بازدید

ترینی‌ها :

پیری پوست ممکنه دلایل زیادی داشته اما مهم ترنینش سبک زندگی ناسالم و عادت های نادرسته. شما اگر رژیم غذایی و خواب و ... رعایت نکنین ممکنه باعث ایجاد پیری پوست بشه. تو این خبر مهم ترین دلایلی که باعث ایجاد پیری پوست میشه رو بهتون گفتیم تا اگر شما هم این عادات ناسالم رو دارین هرچه زودتر سبک زندگیتون رو تغییر بدین.

سیگار کشیدن

بر اثر سموم موجود در دود سیگار پوست شما در معرض استرس اکسیداتیو (از بین رفتن تعادل آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد در بدن) قرار می گیرد. به همین دلیل، پوست خشک می شود و چین و چروک و سایر علائم پیری زودرس آشکار می شوند.

کم خوابی

یکی از دلایل مهم در سلامت پوست داشتن خواب کافی می باشد. بدن هر فرد به 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارد. برای داشتن پوستی سالم و به دور از علائم پیری باید داشتن خواب روزانه کافی را در برنامه خود بگنجانید.

 

نداشتن تحرک در زندگی

ورزش و تحرک نه تنها بر سلامت جسمی و روحی تاثیر دارد بلکه نقش مهمی در سلامت پوست ما دارد. بهتر است در برنامه روزانه خود ورزش را قرار دهید تا از مزایای آن برای پوست خود بهره ببرید.

آفتاب گرفتن بیش از حد

افرادی که تمایل زیادی به آفتاب گرفتن و استفاده از سولار دارند خود را در معرض ابتلا به پیری زودرس قرار می دهند. نور خورشید یا اشعه سولار حاوی پرتوهایی می باشند که به دی ان ای سلول های پوستی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست می گردند.

 

پیری پوست

 

رژیم غذایی ناسالم

برخی تحقیقات حاکی از آن است که رژیم غذایی ای که سرشار از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده باشد، به مرور زمان به پوست آسیب می زند.

مصرف الکل و کافئین

نوشیدن بیش از حد الکل بدن شما را کم آب می کند. بابه دنبال این کم آبی، پوستتان به مرور شل می شود و حالت و شکل خود را از دست می دهد.

کافئین هم تأثیر مشابهی دارد. اگرچه تحقیقات کاملی در این زمینه وجود ندارد و اینکه مصرف روزانه قهوه سبب ایجاد چین و چروک می شود یا نه، هنوز ثابت نشده است.

استرس

شرایط و سبک زندگی پر استرس ممکن است در بدن شما واکنش التهابی ایجاد کند. افزون بر این، استرس روی پوست و کیفیت خواب تأثیر می گذارد. به دنبال آن، پوستتان سلامت خود را از دست می دهد. هورمون های استرس و بروز التهاب، سرعت پیری بدن را افزایش می دهند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی

افرادی که در معرض آلاینده های محیطی قرار دارند بیشتر از افراد دیگر دچار پیری زودرس پوست می شوند. آلاینده ها باعث ایجاد لک و چین و چروک می گردند. پوست در تماس مستقیم با هوای آلوده محیطی می باشد و سموم و آلاینده ها به راحتی در آن نفوذ کرده و تاثیرات مخرب خود را بر پوست می گذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد