شناسه خبر: ۱۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

تغذیه قبل و بعد ورزش کردن

قبل از ورزش کردن بهتره چی بخوریم

تغذیه سالم تو روند ورزش کردن شما خیلی تاثیر گذاره. با تغذیه سالم انجام تمرینات ورزشی خیلی آسون تره و فعالیت و تمرینات ورزشی بهتر تاثیرات خودشون رو نشون میدن.

ورزش کردن

پر بازدید

ترینی‌ها :

این روزها خوشبختانه ورزش کردن به یه عادت و روتین بین اکثر آدم ها تبدیل شده. شما با ورزش کردن سلامت بدنی خودتون رو تضمین می کنید و در کنارش با تغذیه سالم به تناسب اندام هم می رسید. منتها تغذیه قبل از ورزش کردن باید چطوری باشه؟ با ما همراه باشید تا بهتون بگیم. 

بهترین زمان برای مصرف وعده قبل از تمرین چه زمانی است؟ 

به طور مطلوب، باید برنامه‌ریزی کنید که ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از جلسه تمرینی خود یک وعده غذایی مناسب بخورید. این زمان می‌تواند بسته به نحوه تحمل غذا در معده هنگام ورزش متفاوت باشد. برخی از افراد باید ۳ تا ۴ ساعت قبل از تمرین‌شان، یک وعده غذایی میل کنند. اگر گرسنه می‌شوید و یا به دلیلی نمی‌توانید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از جلسه تمرین‌تان، غذا بخورید، یک وعده غذایی سبک‌تر را نزدیک به تمرین خود تهیه و مصرف کنید، اما مقدار کربوهیدرات‌ها و پروتئین مصرفی خود را کاهش دهید.

آیا ورزش با معده خالی بر کاهش وزن تاثیر دارد؟ 

ورزش با معده خالی چیزی است که به عنوان کاردیو ناشتا شناخته می شود. این تئوری این است که بدن شما به جای غذایی که اخیراً خورده‌اید، از چربی و کربوهیدرات‌های ذخیره‌شده برای انرژی تغذیه می‌کند، که منجر به کاهش بیشتر چربی می‌شود.ورزش کردن با معده خالی همچنین می تواند بدن شما را به استفاده از پروتئین به عنوان سوخت سوق دهد. این باعث می شود بدن شما پروتئین کمتری داشته باشد که برای ساخت و ترمیم عضلات بعد از ورزش لازم است. به علاوه، استفاده از چربی به عنوان انرژی لزوماً به این معنا نیست که درصد چربی بدن خود را کاهش دهید یا کالری بیشتری بسوزانید. 

ورزش کردن

قبل از ورزش چی بخوریم؟ 

اگر زمان ورزش شما در صبح و بعد از صبحانه است؛  می تواند شامل غلات یا نان سبوس دار، شیر کم چرب یا ماست و یک موز باشد.

  • بادام یا کره بادام: بادام یک بمب انرژی است. سرشار از کلسیم، پروتئین و چربی است. تنها کاری که قبل از ورزش لازم است انجام دهید تا این ماده مغذی را به بمب انرژی قبل از تمرین تبدیل کنید کشیدن مقداری از این کره روی برش های سیب یا ساقه کرفس است. حتی می توانید با آن ها اسموتی درست کنید.

اگر حس می کنید که لازم است قبل از انجام ورزش، موز بخورید؛ کره بادام زمینی را روی تکه های موز بکشید.

ترکیب موز، جو دوسر و دارچین نیز می تواند تبدیل به یک اسموتی خوشمزه شود. 

  • توپ­ های پروتئینی: نه تنها طعم فوق العاده ای دارند بلکه بسیار ارزان تر از بارهای پروتئینی قابل تهیه از سوپرمارکت ­ها هستند. برای ساختن توپ پروتئینی خانگی مقداری پودر پروتئین، کره بادام زمینی طبیعی، عسل خام، نارگیل، جو دوسر، کرن بری، دارچین یا هر طعم دهنده دیگری را به آن اضافه کنید. مهم است که این توپ پروتئینی ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات پیچیده باشد.

نوعی دیگر برای تهیه توپ های پروتئینی؛ استفاده از خرما است. خرمای پوست کنده شده را گرد کنید و در پودر نارگیل و کنجد غلطاتده و برای چند ساعت در یخچال نگه دارید تا سرد شوند. 

ورزش کردن

  • ماست یونانی: ماست یونانی یک پروبیوتیک حاوی ویتامین دی و کلسیم، کربوهیدرات و مهمتر از آن سرشار از پروتئین است که برای ساختن عضلات عالی است. مزیت دیگر این بمب انرژی کاهش اشتها و گرسنگی است. همه این ویژگی­ها شما را راحت­تر به اهداف تمرین­تان می­رساند.

شما می توانید ماست یونانی رو با انواع میوه ها ترکیب کنید تا طعم بهتری داشته باشد. 

  • اوتمیل: بلغور جو پر از کربوهیدرات های پیچیده است که باعث رها سازی آهسته انرژی در بدن می­شود. درست کردن اوتمیل فوق‌العاده آسان است فقط کافی است به آن آب گرم یا شیر اضافه کنید! برای افزایش انرژی بیشتر، مقداری پروتئین یا یک قاشق غذاخوری کره بادام را به اوتمیل اضافه کنید. 

اگر دوست دارید عطر بیشتری داشته باشد؛ پودر دارچین اضافه کنید. از پودر کاکائو نیز برای تزیین می توان استفاده کرد. برای سرو نیز از میوه هایی مانند توت فرنگی، بلوبری می توانید استفاده کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد