شناسه خبر: ۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

کمپوت توت فرنگی | طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

میخوای توت فرنگی رو مدت طولانی نگه داری؟ کمپوت درست کن.

یکی از راه هایی که می تونیم میوه های مورد علاقمو مدت طولانی تری نگه داریم، درست کردن کمپوت هست. بیا بهت بگم چطوری یک کمپوت توت فرنگی خوشمزه درست کنی.

کمپوت

پر بازدید

ترینی‌ها :

کمپوت میوه های بهار و تابستان به خصوص توت فرنگی، همیشه وسوسه انگیز هستند. درست کردن کمپوت یکی از راه هایی هست که باعث میشه مدت زمان بیشتری میوه خوشمزه و خوشرنگ توت فرنگی رو در یخچال داشته باشیم. اگر میخوای از خوردن یک کمپوت توت فرنگی خوش طعم لذت ببری، تا اخر این مطلب همراه من باش.

مواد لازم برای تهیه کمپوت توت فرنگی

توت فرنگی: 2 کیلوگرم

شکر برای هر شیشه: 2 تا 3 قاشق غذاخوری

آب جوش برای هر شیشه: تا جایی که پر شود.

نعناع تازه برای تزیین (دلخواه)

کمپوت توت فرنگی

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

1) ابتدا در یک ظرف بزرگ آب بریزید و بعد مقداری جوش شیرین به آن اصافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود و سپس توت فرنگی‌های سالم را درون ظرف بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خوب تمیز شوند و بعد از ظرف بیرون بیاورید.

2) سپس توت فرنگی‌ها را تمیز آبکشی کنید و برگ‌ها و ساقه‌های آن‌ها را جدا کنید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس شیشه‌های مورد نظر را در آب جوش قرار دهید تا کاملا تمیز و استرلیزه شوند.

کمپوت توت فرنگی خوشمزه

3) بعد شیشه‌ها را که شسته‌اید با پارچه تمیز خوب خشک کنید و داخل آن‌ها را با توت فرنگی پر کنید و سپس داخل هر شیشه با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان ۲ تا ۳ قاشق شکر بریزید و بعد با آب جوش تا سر شیشه را پر کنید، آب باید حتما جوش باشد.

4) سپس درب ظرف‌ها را محکم ببندید و سفت کنید، وقتی مطمئن شدید که درب شیشه‌ها کاملا فیکس شده است، آن‌ها را داخل یک قابلمه یا ظرف دیگری قرار دهید.

5) بعد قابلمه را تا نصفه از آب جوش پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شیشه‌ها به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشند و هوای داخل شیشه‌ها کاملا خارج شود و وکیوم شوند، بعد از این زمان یک بار دیگر تست کنید که درب شیشه‌ها سفت باشد‌.

کمپوت خوشمزه توت فرنگی

6) سپس شیشه‌ها را سر و ته کنید و در دمای محیط کنار بگذارید تا حرارت اولیه ‌آن‌ها از بین برود و کاملا خنک شوند و بعد از این‌ که شیشه‌ها سرد شدند آن‌ها را برگردانید و داخل یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی از آن‌ها در یخچال نگهداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد