شناسه خبر: ۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

فواید سالم خوری | تاثیر سالم غذا خوردن در کاهش وزن

اگه تو هم فکر میکنی با سالم خوری وزنت کم میشه، پس این مطلب رو بخون!

سالم خوری یعنی مصرف غذاهایی با ارزش غذایی بالا. استفاده از غذاهای مقوی و سالم در رژیم غذایی خیلی خوبه ولی کافی نیست. در ادامه براتون میگیم که چرا سالم خوردن برای کاهش وزن کافی نیست.

سالم خوری

پر بازدید

ترینی‌ها :

بسیاری از افراد برای کاهش وزن رویه سالم خوری را در پیش می گیرند اما پس از مدتی از اینکه در وزن شان تغییری ایجاد نشده شکایت دارند. سالم خوری به معنی مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات مفید، چربی ها، پروتئین های مقوی است. افراد زیادی توجهی به این نکته ندارند که شرط کاهش وزن محدودیت در کالری دریافتی است و سالم خوری کافی نیست.

چطوری سالم خوری کنیم؟

در جواب باید به شما بگوئیم که رژیم غذایی سالم رژیمی است که ویتامین های کافی به همراه میوه و سبزیجات در آن میل شود و مواد غذایی مانند حبوبات، غلات، گوشت و شیر نیز در آن به میزان کافی وجود داشته باشد چرا که املاح مورد نیاز از این مواد غذایی باید وارد بدن هر شخصی شود تا سیستم ایمنی بدن پایین نیاید و شادابی و طروات پوست و مو همواره باقی بماند.

 

  • کمتر از 10 درصد از قند و شیرینیجات ها در رژیم شما وجود داشته باشد.
  • کربوهیدرات ها حدود 50 درصد از حجم وعده های غذایی شما را تشکیل بدهد.
  • 28 درصد پروتئین در سه وعده غذایی
  • 30 گرم فیبر در شبانه روز
  • 21 درصد چربی در یک روز
  • نمک باید به کمتر از 5 گرم مصرف شود.
  • فراموش نشود که در طول یکروز 1 ساعت باید فعالیت جسمانی داشته باشید.

سالم خوردن

سالم خوردن باعث کاهش وزن می شود؟

افراد زیادی برای کاهش وزن رویه سالم خوری را در پیش می گیرند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر ماده ای چه مغذی باشد مانند حبوبات و مغزیجات و چه غیر مغذی باشد مانند پفک و نوشابه، اگر کالری مازاد را به بدن ما برساند، می تواند باعث افزایش وزن شود.

چطوری به سالم خوری عادت کنیم؟ | روش های ساده در سالم خوردن غذا

به همین دلیل گاهی مشاهده می کنیم که فردی با وجود خوردن غذاهای سالم وزن اضافه می کند و نمی تواند وزن خود را کنترل کند. به همین دلیل است که باید بدانید مهم ترین شرط کاهش وزن محدودیت کالری دریافتی است. فرد باهوش کسی است که مقدار زیادی از رژیم خود را با غذاهای مغذی پر کند.  ما شما را به خوردن غذاهای غیر مغذی تشویق نمی کنیم فقط باید بدانید که حتی برای خوردن غذاهای سالم کالری دریافتی باید محدود باشد.

سالم غذا خوردن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد