مرتفع ترین آبشار ایران | آبشار لاتون گیلان | آدرس آبشار لاتون | عکس آبشار لاتون | فیلم آبشار لاتون

بلندترین آبشار ایران، آبشار لاتون در گیلان + عکس و ویدیو

آبشار لاتون جزو زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران است که توصیه می کنیم حتما برای دیدن این آبشار زیبا برنامه ریزی کنید.

شناسه خبر: ۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

ارتفاع تقریبی آبشار لاتون 105 متر است که به لحاظ بلندی ، مرتفع ترین آبشار ایران به حساب می آید، اما برخی مدعی اند آبشارهای بلندتری هم در ایران وجود دارد که هنوز شناخته و اندازه گیری نشده اند.  اگر ارتفاع 65 متریِ آبشار دوم که در فاصله 10 متری از آبشار اول لاتون است را در نظر بگیریم، ارتفاع لاتون در مجموع به 170 متر می رسد.

اگر از طرفداران پیاده روی های طولانی در دل جنگل هستید و می خواهید یک طبیعت گردی فوق العاده را تجربه کنید، با ما به آبشار لاتون گیلان بیایید.

عکس های آبشار زیبای لاتون :

آدرس آبشار لاتون:

استان گیلان، 15 کیلومتری جنوب آستارا ، شهر لوندیل، آبشار لاتون

بلندترین آبشار جهان! و ماجرای جالب کشف آن توسط یک کاوشگر امریکایی

فاصله رشت و آستارا تا لوندویل با ماشین چقدر است؟

لوندویل نزدیک به آستارا است و تقریبا پانزده کیلومتر بیشتر فاصله ندارد.

فاصله زمانی رشت تا لوندویل با ماشین سواری ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است. این مسیر تقریبا ۱۶۰ کیلومتر است.

مسیر جاده دسترسی و راههای رفتن به لوندویل و آبشار لاتون چطور است؟

  • بهترین و تنها راه رفتن به لوندویل از طریق رشت، گذر از صومعه سرا و سپس جاده اصلی تالش از سه راه پونل به سمت آستارا است.
  • فاصله لوندویل تا آبگرم کوته کومه از طریق جاده آسفالت فرعی ۹ کیلومتر است و در ادامه ۷ کیلومتر جاده خاکی آفرود تا یک کیلومتری آبشار لاتون وجود دارد.

بهترین زمان و فصل سفر به لوندویل و آبشار لاتون چه موقع است؟

فصول بهار، پاییز و حتی زمستان برای سفر به آبشار لاتون از طریق لوندویل قابل قبول است اما لوندویل معمولا تابستانی گرم و شرجی دارد. زمستان کمی سرد و پر باران است.

(ویدیو) عجیب ترین آبشار ایران که هر نیم ساعت قطع و وصل میشه!

ماههای ابتدایی پاییز دما عالی اما معمولا بارندگی قابل توجه است اما آب و هوای لوندویل در نیمه اول بهار عالی است چون متعادل ترین دما و بارندگی را دارد.

مناطق ییلاقی مانند کوه اسپیناس و دریاچه سوها که مرتفع تر از آبشار لاتون هستند دارای زمستان های سرد و برف گیر هستند به همین دلیل اگر از سمت استان اردبیل و ارتفاعات به سمت آبشار لاتون رفته و بازمی گردید از میانه بهار تا اوایل پاییز نیز می توانید یک سفر عالی داشته باشید.

جاذبه های مسیر آبشار لاتون:

پیاده‌روی در دل جنگل‌های گیلان،‌ در حالی‌که درختان فندق، ازگیل، گردو و گلابی دورتادورتان را گرفته‌اند، خستگی‌تان را کمتر می‌کند. بعد از جنگل‌پیمایی،‌ به کوه و تپه می‌رسید. از کوه‌های سرسبز می‌گذرید و وارد مرتع می‌شوید.

مسیر آبشار لاتون

در بخش‌هایی از مسیر اگر رودخانه‌ها کم‌آب باشند، از عرض رودخانه می‌گذرید. درغیراین‌صورت، راه جنگل را ادامه می‌دهید. بهترین حالت این است که از راهنمای محلی کمک بگیرید یا  از  نقشه کمک بگیرید.

مسیر آبشار لاتون

چند ساعت راهپیمایی و کوه‌پیمایی شما را به نقطه‌ای می‌رساند که کم‌کم صدای آبشار به‌گوش می‌رسد. خوشبختانه نزدیک آبشار لاتون، سرویس بهداشتی، بوفه و اتاق برای کرایه هم هست.

مسیر آبشار لاتون

- آبگرم معروف روستای کوته کومه با دسترسی جاده آسفالت در ابتدای مسیر آبشار لاتون قرار دارد.

– مسیر کوته کومه به آبشار لاتون از محبوب ترین مسیرهای طبیعت گردی گیلان است بطوری که چندین کافه و استراحتگاه در مسیر آن وجود دارد.

– آبشار لاتون علاوه بر مسیر کوته کومه چند مسیر زیبای دیگر شامل مسیرهای بهارستان و اسپیناس نیز دارد که محبوب می باشند.

– قله اسپیناس از معروف ترین قلل گیلان در نزدیکی آبشار لاتون قرار دارد و می توان از آبشار لاتون به قله اسپیناس و دریاچه سوها صعود کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد