شناسه خبر: ۷۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

سوغات نجف | بهترین سوغات کربلا | خرید زیارتی از کربلا | سوغات زیارتی از کربلا | پیشنهاد خرید سوغاتی کربلا

از نجف و کربلا سوغاتی چی بخریم؟ | بهترین سوغات و یادگاری زیارتی زائران اربعین

اگر به زیارت عتبات رفتید و قصد تهیه یادگاری زیارتی از اونجا رو دارید، حتما این مطلب رو بخونید.

سوغات کربلا

پر بازدید

ترینی‌ها :

مجموعه سوغات کربلا شامل لباس، شیرینی، ظروف تزئینی، تربت کربلا و سایر موارد معروف در آنجا است که می‌توانید به‌عنوان سوغات تبرکی برای آشنایان و دوستان خود به همراه آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن ارائه نکاتی پیشگیرانه، سوغات این شهر زیارتی را به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد خرید سوغاتی کربلا

از آنجایی که در طول مسیر رفتن به کربلا باید از شهرهای زیارتی دیگر از قبیل نجف و کاظمین عبور کنید، می‌توانید سوغات این شهرها را نیز خریداری کنید. جانماز و سجاده، رطب، سنگ عقیق نجف، مهر و تربت کربلا، دستگاه بخور عود، صنایع دستی و محصولات چرمی کربلا از جمله سوغاتی هستند که می‌توانید در طول سفر کربلا خریداری کنید. در ادامه لیستی از سوغات کربلا را به شما معرفی می‌کنیم:

جانماز و سجاده

جانماز و سجاده جزو اولین سوغاتی‌هایی هستند که شما می‌توانید از کربلا برای آشنایان و دوستانتان بخرید. این اقلام قیمت مناسبی دارند و در اندازه‌های مختلف، رنگ‌بندی‌های زیبا و مختلفی به‌فروش می‌رسند. سجاده‌ها نسبت به جنس و کیفیتی که دارند قیمت متفاوتی دارند. طرح‌های بکار برده شده در جانمازها و سجاده‌ها بسیار زیبا بوده و با الهام از کربلا و حرم مطهر امام حسین (ع) طراحی شده‌اند. بنابراین خریداری و تهیه این سوغات معنوی می‌تواند تا سال‌ها یادگاری خوبی برای آشنایان و دوستان شما باشد.

سجاده، مهر و تسبیح کربلا

سجاده، مهر و تسبیح کربلا

مهر، تسبیح و تربت کربلا

از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از کربلا بیاورید مهر و تسبیح و خاک آنجا است. برای شیعیان خاک کربلا مقدس است و بسیاری چون شما خاک کربلا را به عنوان تبرک برای اقوام و دوستانشان می‌برند. از سوغات دیگر کربلا مهرهای آن است که با خاک کربلا ساخته می‌شوند و نماز خواندن با آن برای شیعیان تبرکی است. همچنین تسبیح‌های کربلایی با جنس‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و زیبا از دیگر سوغات رایج شهر کربلا هستند.

سجاده، مهر و تسبیح کربلا

سجاده، مهر و تسبیح کربلا

سنگ عقیق و دُر (مروارید) نجف

نجف اشرف شهری است که زائران کربلا قبل از ورود به کربلا از آن می‌گذرند. در این شهر حرم مطهر امام علی (ع) قرار دارد و سوغاتی‌های خوبی را می‌توانید در آنجا تهیه کنید. شاید بعضی با خود تصور کنند که حالا از نجف چی بخریم؟ در این شهر شما می‌توانید انگشترهایی از سنگ‌های عقیق، نگین و مرواریدهایی شفاف که سنگ‌های ارزشمندی هستند را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. بر روی برخی از این انگشترها، آیه‌های قرآنی یا دعا نوشته شده که به‌عنوان سوغات، هدیه‌ای ارزشمند و معنوی محسوب می‌شود.

هر آنچه درباره سفر به کربلا و پیاده روی اربعین باید بدانید!

علاوه‌براین سنگ‌های عقیق در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع، زیبا و جذاب را می‌توان جزو بهترین سوغات نجف به شمار آورد که می‌توان آن‌ها برای تعبیه در انگشتر و دیگر زیورآلات استفاده کرد.

در نجف

در نجف

دشداشه

دشداشه لباسی سنتی و معروف در کشور عراق و جهان عرب است که بلندای آن تا قوزک پا می‌رسد و تنوع بالای آن در رنگ و طرح پارچه، مناسب مشتری‌های خوش‌سلیقه است. این لباس مناسب مناطق گرمسیر بوده و لباسی سنتی در برخی از شهرهای عرب‌نشین جنوبی کشور ما ایران نیز است.

دشداشه

پیراهن و چادر عبایی برای زنان

پیراهن و چادرها در رنگ‌های زیبا و مشکی هدیه و سوغاتی مناسب برای زنان هستند. شما می‌توانید با خرید چادرهای عبایی و عربی در بازارهای کشور عراق که در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند، سوغاتی مناسبی را برای زنان اقوام و دوستان خود تهیه کنید. بازارهای کربلا و نجف سرشار از مغازه‌هایی است که در آنجا به فروش پیراهن و چادرهای عبایی مختلف و جذاب پرداخته می‌شود.

پیراهن عربی برای سوغات کربلا

شیرینی و حلواهای عراقی

کشور عراق یکی از کشورهایی است که مردم آن علاقه زیادی به شیرینی دارند. در این کشور شما می‌توانید شیرینی‌های خوش‌رنگ و خوش‌طعمی را در قنادی‌های عراق پیدا کرده و در راه بازگشت به ایران خریداری کنید. یکی از معروف‌ترین شیرینی و دسرهای عراقی حلوای دهین است. حلوای عربی دهین را می‌توان در طعم‌های گردویی، نارگیلی و پسته‌ای تهیه کرد که قیمت مناسبی نیز دارد. از دیگر حلواهای معروف عراقی می‌توان به حلوای احمد یاری اشاره کرد که در شهر نجف و حوالی حرم حضرت امیرالمومنین (ع) به‌فروش می‌رسد.

در نجف

رطب عراق

رطب یکی از محصولات پرطرفدار به شمار می‌رود که می‌توانید به عنوان سوغات عراق آن را تهیه کنید. در کشور عراق این خرمای خوش‌طعم را می‌توان در تنوع بالا به صورت تازه و خشک تهیه نمود. خرما علاوه‌بر طعم خوب و شیرینی که دارد از خواص درمانی خوبی نیز برخوردار است و می‌توان آن را به‌عنوان سوغاتی عراق و کربلا به‌حساب آورد.

رطب عراق

دستگاه بخور برای عود و پودرهای معطر

دستگاه بخور عود، یک دستگاه از جنس مس است که ظاهری سنتی شبیه به ظروف قدیمی تاریخ اسلام و جهان عرب دارد. شما با این دستگاه می‌توانید هوایی خوشبو را در اتاق‌ها و محیط اطراف خود داشته باشید. دستگاه بخور عود را می‌توان با پودرهای معطر و رایحه‌هایی مختلف تهیه نمود. این دستگاه را علاوه‌بر کربلا، می‌توان در شهر نجف نیز تهیه کرده و به‌عنوان سوغات برای خانواده و دوستانتان به ایران بیاورید.

در نجف

کیف‌های چرمی و صنایع دستی عراق

از جذاب‌ترین سوغاتی‌های عراق می‌توان به کیف‌های چرمی با کیفیت و صنایع دستی آن اشاره کرد. شما می‌توانید این محصولات را در جنس‌ها، طرح‌های مختلف و رنگ‌بندی‌های شیک و جذاب در شهرهای کربلا و نجف تهیه کنید. انواع محصولات چرمی عراق اعم از کفش، کیف پول، کیف دستی و سایر محصولات چرمی را می‌توان به‌عنوان سوغاتی با ارزش از کشور عراق خریداری کرد. همچنین صنایع دستی این کشور مانند رومبلی، رومیزی و روتختی با طرح‌ها و نقش‌نگاره‌هایی زیبا از دیگر سوغات کربلا و نجف به‌شمار می‌روند.

کیف‌های چرمی و صنایع دستی عراق

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد