شناسه خبر: ۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

تماشایی ترین جنگل ایران در پاییز + تصویر

یکی از زیبا ترین جنگل ها در پاییز جنگل هیرکانی در النگدره است که در استان گلستان وجود دارد که در پاییز جز تماشایی ترین جنگل های ایران میشود.

آلنگ دره در گلستان

پر بازدید

ترینی‌ها :

پاییز، فصلی که با شنیدن نام آن آنچه در ذهن تداعی می‌شود، رقص برگ‌های هزار رنگ با نوایی آرامش‌بخش است. مگر می‌شود پاییز بیایید و شاهد این حجم از زیبایی نبود؛ قدم زدن در جنگل هیرکانی النگدره این فرصت را به شما می‌دهد تا طبیعتی  که در آن عشق موج می‌زند را ببینید.  

وجود هزاران اصله درخت انجیلی در دامنه جنوبی استان گلستان به عنوان سپری رنگارنگ در ورودی جنگل‌های هیرکانی خالق چشم‌اندازی بدیع و بی‌نظیر در فصل پاییز است که در جای جای گلستان به چشم می‌خورد.درختانی که به سبب ویژگی خاص برگ‌ها به عنوان یکی از زیباترین درختان جنگل‌های ایران تلقی می‌شود.
تنوع در فرم، اندازه و رنگ‌بندی برگ‌ها به نحوی است که هر رهگذری را افسون خود می‌کند،  موضوعی که سبب شده است تا گرگانی‌ها به جهت برخوداری از پارک جنگلی النگدره و رزمایش طنازی برگ‌های انجیلی در این پارک، برگزاری جشنواره هزار رنگ پاییز را  در پیش بگیرند تا شاید بتوانند بخشی از جذابیت‌های استان را معرفی کنند

موقعیت جغرافیایی جنگل النگدره

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گرگان که در پنج کیلومتری این شهر قرار دارد، جنگل النگدره است. این جنگل با مساحتی نزدیک به ۱۸۵ هکتار امروزه به پارک جنگلی تبدیل شده است و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و فاصله گرفتن از شلوغی شهر است.

آلنگ دره در گلستان

(ویدئو) این کشور ها زیباترین پاییز را دارند            

پوشش گیاهی جنگل

جنگل النگدره داری پوشش گیاهی متنوعی از جمله توسکا، ممرز، بید، انجیلی، شیردار، افرا، خردمند، لرگ و بلوط است. استان گلستان و شهر گرگان نیز مانند دیگر نقاط ایران چهار فصل است و هر فصل از آن زیبایی‌های خاص خود را دارد اما در این میان فصل پاییز یکی از دل‌انگیزترین فصل‌ها برای سفر به این جنگل زیبا است.

آلنگ دره در گلستان

شب‌نشینی در دل طبیعت

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات در جنگل‌ها شب‌نشینی‌های دسته جمعی در کنار آتش و خوردن چای هیزمی است. جنگل النگدره با توجه به امکاناتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای دور بودن از شهر و استرس‌های روزانه و لمس پاییز و درخت‌های رنگی است.

آلنگ دره در گلستان

رودخانه قلاشی بهشتی در میان جنگل

قرار گرفتن آب در کنار جنگل یکی از زیباترین ترکیب‌های آفرینش است. از دیگر جاذبه‌های جنگل النگدره می‌توان به رودخانه قلاشی و چشمه‌های اطراف آن اشاره کرد.

همه دیدنی های جاده چالوس؛ محبوب ترین جاده بین شهری ایران + عکس            

آلنگ دره در گلستان

امکانات پارک جنگلی

جنگل النگدره به عنوان هفتمین منطقه گردشگری برتر در ایران و پارک جنگلی در استان گرگان از امکانات بسیار مناسبی برای اقامتی کوتاه مانند سرویس بهداشتی، برق، پارک کودک، نمازخانه و … برخوردار است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد