شناسه خبر: ۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

سرخ کردن روغن زیتون | غذا با روغن زیتون

فکر می کنید روغن زیتون برای سرخ کردن مناسبه؟

آیا روغن زیتون برای غذاهای سرخ کردنی مناسب است یا خیر؟ برای دانستن این سوال تا انتهای این مطلب با ما باشید.

روغن زیتون

پر بازدید

ترینی‌ها :

اخیرا گفته شده که روغن زیتون مناسب غذاهای سرخ کردنی نیست. اما سوالی که پیش میاید این است که از روغن زیتون برای مصرف چه غذاهایی میشود استفاده کرد؟ روغن زیتون خوراکی تحمل چه حرارتی را دارد؟ روغن زیتون یکی از مفیدترین روغن هایی است که میتوانید در غذاهایتان استفاده کنید بنابراین برای دانستن این موضوع که آیا برای سرخ کردن مناسب است یا نه ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

روغن زیتون خوراکی

روغن زیتون با فشرده کردن زیتون به دست می‌آید و معمولا در کل دنیا در فرایند آماده کردن غذاهای مختلف مثل سرخ کردن یا همراه با سالاد مصرف می‌شود. بر خلاف روغن‌هایی که از چربی حیوانات تهیه می‌شود، روغن زیتون به عنوان روغن گیاهی شناخته می‌شود چرا که از زیتون برای تولید آن استفاده می‌شود.

انواع روغن زیتون

 1. روغن زیتون تصفیه نشده: این روغن خودش به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • روغن زیتون فرابکر: این روغن سالم‌ترین نوع روغن زیتون به شمار می‌رود. برای آماده‌سازی این نوع روغن زیتون از فرآیندهای شیمیایی یا گرما استفاده نمی‌شود. روغن زیتون فرابکر نسبت به سایر روغن زیتون‌ها اسید اولئیک کمتری دارد به علاوه به آن هیچ‌گونه طعم‌دهنده یا افزودنی دیگری اضافه نمی‌شود و عطر و طعم این مدل روغن زیتون کاملا طبیعی و خالص است.

  • روغن زیتون بکر: روغن زیتون بکر از بهترین انواع روغن زیتون است که تا حد زیادی خواص و مواد مغذی آن حفظ شده است. در تهیه این روغن از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و از گرما دادن به روغن نیز جلوگیری می‌شود.

روغن زیتون

2. روغن زیتون تصفیه شده: معمولا برای اینکه روغن زیتون، بدون بو شود و مزه زیتون در روغن کمتر به چشم بیاید، روغن زیتون بکر را تصفیه می‌کنند؛ طی فرآیند تصفیه چون روغن تحت گرما و فرآیندهای شیمیایی قرار می‌گیرد، بخش زیادی از خواص آنتی اکسیدانی آن از بین رفته و اسید اولئیک آن بالا می‌رود.

کدام روغن زیتون برای سرخ کردن مناسب است؟

روغن زیتون فرابکر و روغن زیتون بکر روغن هایی هستن، که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنول هستن. بنابراین اگه دنبال خواص مفید روغن زیتون هستید، باید برای سرخ کردن فرابکر و بکر رو انتخاب کنید.

تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی 

آیا روغن زیتون برای پخت و پز مناسبه؟

 بله. در پخت و پز خانگی با دمایی که به سختی از 250 درجه سانتیگراد بیشتر میشه، هیچ گونه چربی ترانس یا سایر ترکیبات سرطان زا وجود نداره. نقطه دود نیز در دمای 200 درجه سانتیگراد نسبتاً بالا به حساب میاد، که برای سرخ کردن (180 درجه سانتیگراد) مناسبه و حتی پختن استیک و سایر گوشت ها رو در دمای بالا پوشش میده.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای لاغری

روغن زیتون برای لاغری به‌طور بالقوه مفید است؛ یعنی حتی در صورتی که به روش معمولی و به‌تنهایی از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید نیز نتایج فوق‌العاده آن را خواهید دید. در برخی دستورالعمل‌ها نیز توصیه شده است از ماساژ موضعی با این روغن برای لاغری استفاده کنید. با این حال زمانی که با دستورالعمل‌های خاص در رژیم غذایی روزانه مصرف شود نتیجه بهتری ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد