(ویدیو) ماشین عجیب چینی که میتواند بپرد! + جزئیات

چین جدیدا خودرویی طراحی کرده است که میتواند به صورت کامل از روی زمین بپرد.در ادامه کمی بیشتر بخوانید و ویدیو را ببینید.

شناسه خبر: ۹۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

بی‌ وای‌ دی، به یکی از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شده است. عمده تولیدات این شرکت، خودروهای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است؛ اما قصد دارد فراتر از آن رود. این خودروی ورزشی می‌تواند طوری بپرد که هر چهار چرخ را از زمین بلند کند.

بی‌ وای‌ دی زیربرند یانگ‌ وانگ را تاسیس کرده است، تا مشتریانی که خودرو لوکس یا اسپرت می‌خواهند را جذب کند. در همین راستا نیز یک ابرخودرو تمام الکتریکی با عملکرد بالا ساخته شده است. نام این هایپرکار برقی، یانگ‌ وانگ U9 است و این شرکت پروتوتایپ آن را به پیست نوربورگ‌رینگ آورده تا عملکرد آن را بسنجد.

ماشین چینی

یانگ وانگ به عنوان زیرمجموعه پرمیوم بی ­وای­ دی، در آوریل 2023 و در جریان نمایشگاه شانگهای اعلام موجودیت کرد. وظیفه تولید خودروهای گران‌تر از صد هزار دلار به این برند سپرده شده که نام آن به معنای «نگاه به بالا» است. پس از معرفی یک خودروی شاسی­‌بلند به نام یانگ وانگ U8 با ویژگی‌های جالب همچون دور درجا و شناوری در آب، حالا دومین محصول این برند یعنی U9 رونمایی شده است.

ماشین چینی

یانگ‌ وانگ U9 در نوربورگ رینگ:

این موضوع نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو در پیست می‌شود، بلکه باعث می‌شود تا تصاویر خودرو در پیست به شناسایی آن به عنوان یک خودروی اسپرت کمک کند.

درواقع این یک حرکت هوشمند از سوی بی‌وای‌دی است که از هیوندای پیروی کرده است. یانگ‌ وانگ U9 مشخصاتی دارد که می‌تواند در پیست نوربورگ‌رینگ عملکرد خوبی را نشان دهد.

با این خودرو هم رانندگی کنید هم پرواز! + جزئیات و تصویر

U9 در اطراف پیست بسیار سریع به نظر می‌رسد. ویدیو آن توسط CarSpyMedia منتشر شده است، که خودرو شتاب می‌گیرد و سپس به شدت ترمز می‌کند.

ماشین چینی

کابین و امکانات یانگ وانگ U9 :

در تصاویری که از کابین یانگ وانگ U9 منتشر شده، می­‌توان دو نمایشگر 10.25 اینچی راننده و سرنشین، صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، روکش‌های چرم و جیر، فرمان سه شاخه، سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو و نورپردازی داخلی با 127 رنگ را تشخیص داد. البته باید قبول کنیم که طراحی این فضا چندان دلنشین نبوده و برای یک سوپراسپرت گران‌قیمت مدل 2024 شایسته نیست.

ماشین چینی

 قیمت یانگ وانگ U9 :

پیش‌­فروش یانگ وانگ U9 با قیمت 300 هزار یوان (42 هزار دلار) آغاز شده، درحالی‌که قیمت نهایی آن 1.68 میلیون ین (236 هزار دلار) تعیین شده است. این خودرو با ضمانت 6 سال یا 150 هزار کیلومتر به مشتریان تحویل می‌شود. فعلا از زمان تحویل یانگ وانگ U9 اطلاعی در دسترس نیست، اما به اعلام کارنیوز چاینا، این اتفاق از اواسط 2024 رخ می­‌دهد.

ماشین چینی

تنها مشکل محصولات یانگ‌ وانگ، فروش آن‌ها در اروپا و آمریکاست. زیرا کم‌تر کسی حاضر است برای خودرویی با نام «یانگ‌ وانگ» حدود 230 هزار دلار هزینه کند. بنابراین باید نام بهتری برای بازارهای صادراتی پیدا کرد.

لوتوس امیا و گک آیون هایپر SSR از مهمترین رقبای یانگ وانگ U9 به شمار می‌آیند. این درحالی است که آیون هایپر SSR با قدرت کمتر، شتاب بهتر و قیمت پایین­‌تری دارد. از سوی دیگر، بی وای دی احتمالا امیدوار است که یانگ وانگ U9 بتواند نظر مالکان چینی مدل‌های قدیمی­‌تر فراری و لامبورگینی را هم جلب کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد