(ویدیو) عجیب ترین ماهی دنیا با گوشت و پوستی به رنگ آبی و قیمتی نجومی!

این ماهی عجیب از پردندان ترین و زیباترین ماهی های پیدا شده با گوشتی به رنگ آبی است.

شناسه خبر: ۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

این ماهی که ماهی لینکاد نام دارد؛ ماهی غول‌پیکری است که گوشتش آبی است و هر کیلو ۳ میلیارد قیمت دارد.این ماهی جزو زیباترین ماهی های دریایی نام برده میشود.ویدیو را ببینید و کمی درمورد این ماهی بخوانید.

«لینکاد» یا «ماهی کد» که به نام ماهی گاومیش یا ماهی کولتوس نیز شناخته می‌شود، یک نوع ماهی از خانواده گرینلینگ Hexagrammidae است. این ماهی تنها عضو موجود از جنس Ophiodon است. یک گونه کمی بزرگتر و منقرض شده، Ophiodon ozymandias، از فسیل‌های مربوط به اواخر دوره میوسن در کالیفرنیای جنوبی شناخته شده است.

ماهی

ماهی لینکاد بومی ساحل غربی آمریکای شمالی از جزایر شوماگین در خلیج آلاسکا تا باخا کالیفرنیا در مکزیک است. این ماهی تا اندازه ۱۵۲ سانتی متر و وزن ۵۹ کیلوگرم مشاهده شده است. در سایه‌های مختلف خاکستری دیده می‌شود.

کشف جسد موجود دریایی ناشناخته جدید در ساحل + تصویر

ماهی

لینکاد یک غذای پرطرفدار است و به همین دلیل برای ماهیگیران بسیار ارزشمند است. اگرچه ارتباط نزدیکی با لینگ یا ماهی کاد ندارد، نام «لینکاد» به این دلیل به وجود آمد که تا حدودی شبیه آن ماهی است. حدود ۲۰ درصد از لینکاد‌ها دارای گوشت سبز آبی تا فیروزه‌ای هستند، رنگی که با پختن از بین می‌رود. گفته می‌شود که احتمالا رنگ آبی گوشت ماهی به دلیل «بیلی‌وردین» باشد، اما این امر بدون شک ثابت نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد