(ویدیو) این مصرفی های ماشین رو دیرتر عوض کنی ضرر میکنی! + جزئیات

لوازم مصرفی در خودرو ها زمان خاصی برای استفاده دارند و اگر از مقدار مصرف شده بیشتر استفاده شوند ضرر های عجیبی به ماشین میزنند.

شناسه خبر: ۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

هیچ قطعه‌ای در خودرو دارای عمر بی‌پایان نیست و این قضیه برای قطعاتی که در حال کار کردن هستند، واضح است و تعویض و بازدید آن‌ها زمان مشخصی دارند. تعویض قطعات خودرو باید به‌طور دوره‌ای و در زمان دقیق آنها انجام شود، در غیر این صورت، می‌تواند به قسمت‌هایی از خودرو، به‌خصوص پیشرانه آسیب بزند و آن را زمین‌گیر کند.

تسمه تایم:

این قطعه در خودروهای صفر کیلومتر عمری در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر دارد، اما بعد از اولین تعویض، عمر این قطعه را در حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد اعلام می‌کنند.

لاستیک:

میزان کارکرد تایرها بر اساس کیلومتر نیز متفاوت است و بستگی به کیفیت سازنده دارد. اما معمولا بین ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر ذکر می‌شود که به‌طور متوسط برای یک خودرو با کارکرد عادی، حدود ۴ تا ۶ سال می‌شود.

صفحه کلاچ:

عمر کاری این قطعه را در صورت استفاده صحیح حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد اعلام می‌کنند، اما زمان تعویض قطعات خودرو مثل صفحه کلاچ را می‌توان می‌توان با آزمایش‌های ساده‌ای قبل از پایان عمر مفید، تشخیص داد و تخمین زد.

شمع و وایر:

وایر عمر بیشتری از شمع دارد و بهتر است هر دو سال یک‌بار یا ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود. البته گاهی مواقع دیده می‌شود که وایر را باید هر سال تعویض کرد که ناشی از جنس نامرغوب آنهاست. اما شمع را باید بسته به کیفیت و جنس آن، تعویض کرد. عمر کاری شمع‌های ساده در حدود ۲۰ هزار کیلومتر است و برای شمع‌های ایریدیوم، در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر بیان می‌شود.

روغن موتور:

بهتر است کارکرد روغن موتور هیچ‌وقت به ۱۰ هزار کیلومتر نرسد و همیشه حدود ۱۰۰۰ کیلومتر زودتر اقدام به تعویض روغن موتور کنیم.روغن موتور را حداکثر ۶ ماه بعد از زمان تعویض آن، دوباره عوض کنیم، حتی اگر به مقدار کارکرد سفارش‌شده نرسیده باشد.

فیلتر روغن:

بهتر است فیلتر روغن را با هر بار تعویض روغن، جایگزین کنیم. البته برخی از کارشناسان بیان می‌کنند در صورتی که پیشرانه خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و آلودگی و لجن در آن نیست، می‌توان تعویض فیلتر روغن را با هر دو بار تعویض روغن نیز انجام داد.

فیلتر هوا:

پیشنهاد می‌شود با هر بار تعویض روغن یا حداکثر دو بار تعویض این مایع، فیلتر هوای موتور را نیز عوض کرد. اما باید در نظر داشت که تمیزی فیلتر هوا، اثر بالایی در کارکرد خودرو دارد و کثیفی فیلتر می‌تواند هم مصرف سوخت را بالا ببرد و هم از شتاب خودرو بکاهد.

فیلتر سوخت:

با توجه به وضعیت سوخت در کشورمان که معمولا دارای ناخالصی‌هایی بیشتر از حالت استاندارد است، نیاز به تعویض فیلتر سوخت در هر ۱۰ تا ۲۰ هزار کیلومتر خواهد بود. کثیفی و گرفتگی فیلتر سوخت باعث افت فشار در ریل سوخت می‌شود و می‌تواند اثر منفی در کارکرد پیشرانه داشته باشد.

لنت ترمز:

بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز، زمانی است که با بازدید چشمی متوجه کاهش ضخامت آن شویم. همچنین در مواقعی مثل سوت‌زدن لنت که خبر از وجود ناخالصی در لنت ترمز و کیفیت پایین آن می‌دهد، باید لنت را تعویض کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد