شناسه خبر: ۸۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

افسانه نسناس چیست؟ | نسناس ها چه موجوداتی هستند؟

نسناس را اسطوره ای میگویند که نوعی جن است و در زبان متداول به نوعی بوزینه بی‌دم هم اطلاق می‌شود‌.

نسناس

پر بازدید

ترینی‌ها :

نسناس ها موجوداتی شبیه انسان هستند که بنابر برخی روایات قبل از حضرت آدم(ع) می‌زیستند. اما بعد از مدتی نسلشان منقرض شد که پس از آن‌ها خداوند حضرت آدم(ع) را آفرید.این موجودات با چهره ای شبیه انسان و میمون ترس زیاد بر دل مردم می اندازند و افراد زیادی در ایران به آن اعتقاد دارند.

پیش از آفرینش آدم (علیه السلام)، موجوداتی به نام «نسناس» در زمین زندگی می کرده اند که بسیار مرتکب فساد و قتل و خونریزی می شده اند. به همین جهت، پس از آنکه خداوند فرمود: «من در روى زمین، جانشینى -نماینده‌ اى‌ قرار خواهم داد»، فرشتگان گفتند: «پروردگارا! آیا کسى را در آن قرار مى‌ دهى که فساد و خونریزى کند؟!».بنابراین، پرونده سوء پیشینه این مخلوقات، سبب بدگمانى فرشتگان نسبت به انسان شد، و او را به نسناس قیاس کردند.

درباره موجود افسانه ای نسناس چی میدونید؟

گروهی از مردم، نسناس را یأجوج و مأجوج می‌دانند و گروهی آن را انسان‌هایی از قوم عاد می‌دانند که خداوند آنها را به واسطه گناهانشان به شکل خاصی مسخ کرده است. گروهی دیگر آنها را موجوداتی با صورت انسانی می‌دانند که از نسل آدم نیستند و از جهاتی شبیه انسان هستند و از جهاتی متفاوت از او.

افسانه لولو خورخوره چیست؟ | لولو خورخوره های کشورهای مختلف را بشناسید!

گفتنی است که در برخی از روایات درباره نسل پیش از آفرینش آدم (علیه السلام)، نام «نسناس» ذکر شده و در برخی دیگر فقط به این گروه از موجودات پیش از خلقت آدم (علیه السلام) به صورت کلّی و بدون نام خاصّی اشاره شده است. در این جا، به دو روایت اکتفا می شود:

نسناس

به غیر از نواحی جنوبی ایران در عمان، اهالی عدن هم به آن باور دارند.نام این موجود در کتاب بندهش به صورت نیم آدم آمده است.

در کتاب آثار البلاد نوشته زکریا بن محمد بن محمود قزوینی در توصیف این موجود در جنگل های میان عدن و عمان زیاد است و مردمان او را شکار کرده و می‌خورند.

برخی گویند که او موجودی است که اذیت نمی‌کند و فقط می‌ترساند ولی برخی دیگر او را موجودی توصیف کرده که آدمی را بسیار دوست دارد و اگر تنها ببیند، او را گرفته و با خود می‌برد.

تا حالا تو خواب روتون بختک افتاده؟ | علت علمی بختک افتادن

در فرهنگ های فارسی نسناس به شکل های متفاوتی روایت شده است:

  • از آن به شکل جانوری چهارچشم، سرخ روی، دراز بالا سبزموی ( لغت نامه اسدی )
  • دیو مردم که بر یک پای جهند ( السامی )
  • جنسی‌اند از خلق که بر یک پای می‌جهند. ( دهار )
  • برخی معتقدند که نسناس ها را بر نئاندرتال‌ها و کرومانیون‌ها تطبیق می‌دهند که از قبل انسان‌ها در زمین می‌زیسته‌اند و به علل مختلف از جمله جنگ و شرایط نامساعد محیطی، منقرض شده‌اند‌.

نسناس

ویژگی ظاهری:

  • بدن نیمی از اعضای انسان همانند، یک پا، یک دست و یک چشم را دارد.
  • نیمه ی دیگر پرنده مانند شبیه آنوناکی های منقاردار است

بدنش نیمی از اعضای انسان همانند یک پا یک دست و یک چشم را دارد.و نیمه ی دیگر پرنده مانند شبیه آنوناکی های منقار دار است.برخی معتقد اند که نسناس دو جنس نر و ماده دارد.گویند جنسی‌اند از خلق که به یک پای می‌جهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد