شناسه خبر: ۸۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

جدیدترین محصول برقی خودروسازی کیا به ایران آمد! + جزئیات خودروی برقی

جدیدترین خودروی برقی ساخته شده در کمپانی خودروسازی کیا اخیرا وارد ایران شد.

خودروی برقی کیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

 جدیدترین محصول برقی کیا به نام EV ۵ در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد.این خودرو جدیدترین و آخرین خودروی برقی طراحی شده در کمپانی کیا است که برای اولین بار نیز در رونمایی شده است.

در جریان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد، کوشا خودرو واردکننده محصولات کیا، از جدیدترین محصول برقی کیا به نام EV ۵ رونمایی کرد. فروش این خودروی برقی به‌زودی آغاز خواهد شد.

در ۱۴ آگوست ۲۰۲۳، SUV الکتریکی کیا به نام EV ۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش درآمد. این خودرو پس از عرضه محصولاتی مانند EV ۶ و EV ۹ توسط این خودروساز کره‌ای معرفی شد.

کیا EV ۵ در چین و توسط سرمایه‌گذاری مشترک کیا-یودا و در کارخانه آن‌ها در Yancheng، تولید می‌شود.

طراحی و شکل و فرم این خودرو با سایر مدل‌های برقی این شرکت تحت نام EV، یکسان است. تهاجمی و در عین حال مدرن و آینده‌نگرانه بودن، از عناصر طراحی خودرو‌های برقی کیا به حساب می‌آیند. در نمای جلویی، چراغ‌ها به شکل متصل به هم طراحی شده‌اند. با توجه به برقی بودن این خودرو، فضای زیادی در نمای جلویی خالی از هرگونه شلوغ‌کاری است.

خودروی برقی کیا

طراحی کیا EV5 کوشا خودرو:

ابعاد بدنه کیا EV5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.615، 1.875، 1.715 و 2.75 متر اعلام شده است. از نظر ظاهری، این خودرو را می‌­توان نسخه کوچک شده EV9 به حساب آورد، هرچند که در مجموع، چهره‌­ای نسبتا عجیب را به نمایش می‌­گذارد.

دنه کیا EV5 تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته است و مواردی شامل کاپوت کشیده، دماغه عریض، طراحی زاویه­‌دار چراغ‌های جلو و عقب و ستون D و همچنین رینگ‌های آیرودینامیک را به همراه دارد.

آقای «کریم حبیب» از اعضای هیات مدیره کیا که ریاست بخش طراحی جهانی این شرکت را نیز برعهده دارد، از طراحی کیا EV5 به عنوان تعریف جدیدی از شاسی‌بلند جمع و جور تحت تاثیر فلسفه طراحی کیا، یعنی «جمع اضداد»، یاد کرده است.

طراحی جعبه‌­ای بدنه کیا EV5 تحت تاثیر مدل کانسپت که چند ماه پیش رونمایی شد، شکل گرفته و البته به سایر محصولات برقی کیا شباهت دارد. این طرح می‌­تواند در مقایسه با سایر رقبا همچون نیسان آریا و فولکس واگن ID.4، فضای بیشتر کابین و احتمالا محفظه بار بزرگتری را به ارمغان بیاورد، هرچند که از نظر آیرودینامیک در جایگاه پایین تری قرار می‌گیرد. آقای کریم حبیب، مدیر بخش طراحی کیا نیز به قابلیت‌های کاربردی این طرح اشاره کرده است.

خودروی برقی کیا

کابین و امکانات کیا EV5 وارداتی:

در فضای داخلی کیا EV5 با دو نمایشگر 12.3 اینچی مواجه هستیم، درحالی‌که صفحه نمایش 5 اینچی تهویه و روکش‌های بازیافتی پارچه‌­ای PET یا چرم Bio-PU را نیز می­‌توان برای این خودرو سفارش داد. صندلی‌های ردیف عقب هم به صورت کامل خم می­‌شود.

شباهت به EV6 و EV9 به فضای داخلی کیا EV5 هم سرایت کرده و ترکیبی چشمنواز حاصل از ترکیب خطوط مستقیم، دکمه­‌های فیزیکی و نمایشگرهای دیجیتال را به نمایش گذاشته است.

جدیدترین ماشین برقی چینی، ارزان تر از ساینا و کوئیک!+ عکس و جزئیات

امتداد صندلی سرنشین جلو تا روی کنسول میانی هم ویژگی جالبی است، که البته براساس اعلام کیا، تنها در نسخه بازار چین ارائه خواهد شد. سرنشینان عقب هم می­‌توانند از کنسول میانی با محفظه مجهز به گرمکن و سردکن استفاده کنند. چهار رنگ و پنج طرح متفاوت برای تزئین صندلی‌ها پیشنهاد شده است، که دو پارچه پشمی و یک روکش چرم مصنوعی را شامل می­‌شود.

نورپردازی داخلی این خودرو با مجموع 64 رنگ، 10 رنگ با طراحی اختصاصی کیا را به همراه دارد و بنابر شرایط نور محیط و حالت رانندگی تنظیم می­‌شود. حتی در صورت عبور از سرعت مجاز، خودرو از طریق نورپردازی داخلی به راننده هشدار خواهد داد.

خودروی برقی کیا

طبق اطلاعات موجود از سوی شرکت کوشا خودرو و کاتالوگ رسمی کیا EV5، این محصول با امکانات و تجهیزات زیر عرضه می‌شود:

  • ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای
  • کنترل پایداری در سربالایی
  • هشدار ترمز اضطراری
  • مدیریت پایداری خودرو
  • کی‌لس
  • سنسور پارک
  • سنسور نور
  • رینگ‌های 18 اینچی
  • سانروف برقی
  • دی‌لایت
  • سیستم ضدسرقت
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • دوربین دنده عقب
  • نمایشگر 12.3 اینچی
  • نویگیشن
  • استارت موتور از راه دور
  • تهویه مطبوع دستی

خودروی برقی کیا

مشخصات فنی کیا EV5 کوشا خودرو

کیا EV5 در بازار چین به یک موتور برقی 217 اسب‌بخاری روی محور جلو مجهز شده که با گیربکس سنکرون آهنربای دائم هماهنگ شده است. 

این شاسی‌بلند از یک باتری لیتیوم یونی با حجم 64.2 کیلووات ساعت بهره‌مند شده است. تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل چندنقطه‌ای است.

با اولین خودروی برقی ساخت ایران آشنا شوید! | معرفی خودروی ریرا + تصویر

خودروی برقی کیا

شرایط فروش کیا EV5 برقی:

آخرین اخبار شرکت کوشا خودرو، شامل شرایط فروش محصولات کیا، پیش فروش خودروهای کیا در ایران و نحوه ثبت نام ماشین کیا را در مقاله شرایط فروش کوشا خودرو مشاهده کنید.

خودروی برقی کیا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد