شناسه خبر: ۸۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

بیشترین تعداد چندقلو زایی در ۱۴۰۳ | کمترین تعداد چندقلوزایی در ۱۴۰۳ | نرخ دوقلوزایی در ۱۴۰۳ | تعداد سه قلوزایی در ۱۴۰۳

شهری با بیشترین چندقلوزایی در سال 1403

شهری در ایران رکورد دار تولد چند قلوها در 5 ماه اول سال 1403 شد و تعداد زیادی چند قلو از ابتدای سال تا به حال در آن شهر به دنیا آمدند.

دوقلوها

پر بازدید

ترینی‌ها :

مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور آماری را درباره دوقلو زایی، سه قلو زایی و چند قلوزایی در کشور ارائه داده است. بر اساس این آمار شهرستان اردبیل رکورد چند قلوزایی در کشور را در سال 1403 به خود اختصاص داده است و بیشترین میزان زاد و ولد چندقلو در شهرستان اردبیل اتفاق افتاده است. هم چنین استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان چندقلوزایی را دارد.

معلم ها در این 10 کشور جزء قشر پولدار هستند! | 10 کشور با بیشترین حقوق برای معلم ها

 مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۷۸۱۵ واقعه دو قلوزایی، ۳۰۶ واقعه سه قلوزایی، ۱۲ واقعه چهار قلوزایی و یک واقعه پنج قلوزایی در کشور به وقوع پیوسته است که در مجموع ۱۶  هزار و ۶۰۱ ولادت حاصل از چندقلوزایی، به ثبت رسیده است.

سه قلو

براساس این گزارش حدود ۴.۲ درصد ولادت‌های ثبت شده در کشور حاصل از چندقلوزایی بوده که استان اردبیل با ۵.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲.۴ درصد کمترین درصد چندقلوزایی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

پیش از این و براساس اعلام مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال تعداد ولادت‌های ثبت‌شده برحسب چندقلوزایی در سال ۱۴۰۲، تهران در سال ۱۴۰۲ رکوردار چندقلوزایی در کشور بوده است.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳  مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که بر اساس این گزارش، تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰  رویداد دوقلو، ۶۷۱  رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو و تعداد دو رویداد پنج قلو بوده است.

بر این اساس، حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران  با ۵ هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی  با ۳ هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با ۳ هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد