شناسه خبر: ۷۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

شباهت مومیایی زن با نقاشی جیغ | مومیایی زن و نقاشی جیغ | مومیایی جیغ زن

شباهت عجیب مومیایی زن با نقاشی معروف جیغ + عکس

به تازگی عکسی از یک مومیایی پخش شده است که با توجه به فیزیک و ژست ، آن مومیایی شباهتی جالب به شخصیت نقاشی جیغ دارد.

مومیایی جیغ

پر بازدید

ترینی‌ها :

در عکس های منتشر شده از یک مومیایی که در شهر باستانی تبای مصر کشف و پیدا شد کاربران در نحوه مومیایی شدن این زن با دهانی باز و ژستی عجیب شباهت های زیادی به نقاشی بسیار معروف جیغ اثر ادوارد مونک پیدا کردند.

مومیایی جیغ

سال ۱۹۳۵میلادی در یک تابوت چوبی در شهر باستانی «تبای» مصر، جسد زنی مومیایی‌شده کشف شد که حالت دهان باز و چهره نگرانش، توجه باستان‌شناسان را به ‌خود جلب کرد؛ آن‌قدر که نام این زن مومیایی‌شده را «مومیایی جیغ‌زن» نامیدند.زنی با مو‌های مصنوعی، دندان‌های سالم و طلا‌ها و نقره‌هایی در انگشت که در موزه بزرگ مصر در قاهره از آن نگه‌داری می‌شود.

صید عجیب ترین موجود دریایی که تا به حال دیده نشده !                  

مومیایی جیغ

با رشد فناوری، محققان تصمیم گرفتند با استفاده از دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن پیشرفته و تصویربرداری مادون قرمز، دوباره این مومیایی متعلق به ۳۵۰۰سال پیش را بررسی کنند تا شاید دریابند چه چیزی باعث حالت جیغ‌مانند چهره او شده است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل شگفتی پژوهشگران آن است که مطالعات نشان می‌دهد مومیایی‌کنندگان باستان، به طور معمول، استخوان فک و جمجمه را به هم می‌پیچیدند تا دهان متوفی باز نماند، اما حالت فریاد در این مومیایی، پدیده‌ای نادر است.

در گزارشی که اخیرا دانشمندان منتشر کرده‌اند، اعلام شده که این زن ناشناس، یک متر و ۵۴سانتی‌متر قد داشته و از آرتروز خفیف ستون فقرات رنج می‌برده است. پژوهشگران دریافته‌اند که حالت جیغ صورت مومیایی شده، احتمالا به خاطر انقباض مرگ یا حتی ترس از مرگ بوده است. حتی این احتمال را می‌دهند او در عرض ۱۸تا ۳۶ساعت پس از مرگ، یعنی قبل از شل‌شدن اجزای بدن، مومیایی شده و حالت دهان او، به این دلیل باشد. دلایل دیگری مثل فرایند تجزیه، سرعت خشک‌شدن و نیروی فشار هم از دیگر دلایل مطرح شده است.

شباهت مومیایی جیغ‌زن با مجموعه نقاشی «جیغ»، اثر معروف «ادوارد مونک» هم قابل توجه است و کاربران زیادی دلیل ژست این مومیایی را این نقاشی معروف میدانند.

مومیایی جیغ

مومیایی جیغ

مومیایی جیغ

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد