شناسه خبر: ۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

رنگ های جذب کننده پشه ها | ارتباط گزش پشه و رنگ لباس | رنگ دور کننده پشه

اگه میخوای پشه نیشت بزنه، این رنگ لباسها رو بپوش!

می دونستید تو فصل تابستون که پشه زیادتره، اگه این رنگ لباس ها رو بپوشید بیشتر گزیده میشین؟

گزش پشه

پر بازدید

ترینی‌ها :

یک مطالعه اخیر در آمریکا نشان داد رنگ لباسی که می‌پوشید می‌تواند بر جذب پشه‌ها به سمت شما تأثیر بگذارد. لباس‌های تیره برای جذب پشه‌ها مناسب است یعنی پشه ها لباسهای با رنگ تیره رو بیشتر دوست دارند. اگر می خواهید طعمه پشه ها نشوید، به جای لباس‌های تیره‌تر، رنگ‌های ملایم‌تری مانند پاستلی، بژ یا حتی سفید را انتخاب کنید!!

پشه‌ها از چشمان خود برای هدف قرار دادن قربانیان استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که پشه‌ها بیشتر به سمت سطوح سبز و سیاه جذب می‌شوند تا سطوح سفید یا خاکستری و این نشان می‌دهد که دیدن این رنگ‌ها برای آن‌ها آسان‌تر است. اگر پشه‌ها تمایل به نیش زدن شما دارند، ممکن است به این دلیل باشد که پشه‌ها به راحتی شما را با لباس تیره می‌بینند.

 به گزارش یورونیوز، نویسندگان این مطالعه می‌گویند پشه ها بیش از همه جذب رنگ‌های گرم  می‌شوند، رنگ‌هایی که رنگ پوست ما را به آنها یادآوری می‌کند.

کارشناسان در این‌باره می‌گویند که این حشرات به رنگ های قرمز، نارنجی و سیاه بیشتر جذب می‌شوند.

 

بهترین رنگ لباس برای دوری از نیش پشه ها!

کسانی که می‌خواهند طعمه نیش‌های گزنده پشه‌ها نشوند باید لباس‌هایی با رنگ‌های سبز، آبی روشن، بنفش یا حتی سفید انتخاب کنند.

پروفسور ریفل در این‌باره گفت: بوی پوست ما، عرق، نفس ما و دی اکسید کربنی که منتشر می‌کنیم هر کدام جذب‌کننده‌های بسیار قوی برای پشه‌ها هستند. وی در همین‌باره اضافه کرد: و البته رنگ لباس‌هایی که میپوشیم.

ویژگی‌های خاصی مانند دی‌اکسید کربن آزاد شده توسط بدن، تعریق، دما و بوی پوست می‌تواند ما را برای پشه‌ها جذاب کندبنابراین کسانی که می‌خواهند طعمه نیش‌های گزنده پشه‌ها نشوند باید لباس‌هایی با رنگ‌های سبز، آبی روشن، بنفش یا حتی سفید انتخاب کنند.

این رنگ‌های روشن گرما و نور بیشتری را منعکس می‌کنند که پشه‌ها آن را دوست ندارند.

رنگ بنفش نیز از جمله رنگ‌هایی بود که توسط پشه‌ها نادیده گرفته شد. این موضوع به این دلیل است که بنفش دارای کوتاه‌ترین طول موج در بین هر رنگ در طیف نور مرئی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد