شناسه خبر: ۶۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

جاده های طولانی جهان | معرفی طولانی ترین جاده ها

سفری هیجان‌ انگیز و خطرناک به 4 تا طولانی ترین جاده های جهان

لیست طولانی ترین جاده های جهان را در این مطلب از سایت ترینی ها برایتان قرار داده ایم.

images

پر بازدید

ترینی‌ها :

طولانی ترین جاده های جهان در سرتاسر دنیا گسترده شده اند ولی بیشتر آنها در ایالت های آمریکا قرار دارند. علاوه بر طولانی بودن مسیر طولانی ترین جاده های جهان ، زیبایی مناظر هم می‌تواند دلیلی بر گذر کردن از این جاده ها باشد. در ادامه 4 تا از طولانی ترین جاده های جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

جاده بین ایالتی 80 (ای-80) – ایالات متحده امریکا

جاده بین ایالتی 80 (ای-80) در ایالت متحده امریکا، که قسمت هایی از بزرگراه معروف کریستوفر کولومبوس است، مسیری 4666 کیلومتری دارد که این جاده را جزء لیست طولانی ترین جاده های جهان قرار می‌دهد. این جاده در آمریکا دومین مسیر طولانی است. بزرگراه بین ایالتی 80 از جاده 101 یو اس در کالیفورنیا و فرانسیسکو شروع شده و در ایالت نیوجرسی به پایان می‌رسد، که 68 کیلومتر آن به اسم برگن پسیک شاهراه مخصوص وسایل سریع السیر است و از 11 ایالت می‌گذرد. امتداد جاده 80 به ایالت نبراسکا و سپس 116 کیلومتر آن بین خروجی 318 در منطق گرند ایلند و 390 مایل میکرز در نزدیکی لینکون،نبراسکا می‌رسد. این جاده یکی از طولانی ترین جاده های دنیا به شمار می آید که در سیستم جاده های بین ایالتی آمریکا وجود دارد.

 

طولانی ترین راه پله روسیه، مکان مورد علاقه گردشگران+ فیلم و عکس

جاده بین ایالتی 90 (ای-90) – ایالات متحده امریکا

در لیست طولانی ترین جاده های جهان از جاده های آمریکا باید بزرگراه بین ایالتی ای-90 را معرفی کنیم که از ایالت های بوستن، ماساچوست، تا سیاتل و واشینگتن می رسد که این جاده را در بلندترین جاده دنیا قرار می دهد. مسافت این جاده به 4.860.2 کیلومتر رسیده و جزء طولانی ترین جاده های بین ایالتی آمریکا محسوب می‌شود. این بزرگراه بین ایالتی از دو پل معلق طولانی به اسم های لیسی وی مارو مموریال بریج و هومر ام هادلی مموریال بریج و از روی دریاچه ی واشینگتن از سیاتل تا مرسر ایلند می گذرد که منظره بسیار زیبا و دلربایی دارد.

کل این بزرگراه که جزء طولانی ترین جاده های جهان است در سال 1985 ساخته شد و قسمت های زیادی از این مسیر را با وصل کردن جاده های قدیمی به یکدیگر کامل کردند. ساختن این جاده در دهه 50 میلادی آغاز شد که در بیشتر قسمت ها در موازات بزرگراه یو اس 20 حرکت کرده و از 13 ایالت می‌گذرد.

جاده یو اس 6 – ایالت متحده امریکا

جاده یو اس 6، که به اسم گرند ارمی از بزرگراه ریپابلیک معروف است، از شهر بیشوب ایالت کالیفورنیا شروع شده و تا شهر پراوینستون ایالت ماساچوست ادامه دارد. مسافت این ایجاده به 5158 کیلومتر می‌رسد، این جاده هشتمین مورد در لیست طولانی ترین جاده های دنیا و دومین بزرگراه طولانی در ایالت متحده آمریکا به شمار می‌آید. در گذشته امتداد جاده از شهر بیشوب شروع می‌شد تا لانگ بیتچ در ایالت کالیفرنیا ادامه داشت و تا سال 1964 یکی از جاده های بین قاره ای محسوب می‌شد، این جاده تا دهه های 20 و 30 به اسم بزرگراه روزفلت معروف بود و بعدا از طرف جاده راه و شهرسازی آمریکا به اسم بزرگراه میدلند تریل معروف شد و در حال حاضر یکی از طولانی ترین جاده های جهان است.

طولانی ترین پل های دنیا؛ که هر چی میری تموم نمیشه! + تصاویر

جاده یو اس 20 – ایالات متحده امریکا

همانطور که مشاهده می‌کنید امریکا دارای طولانی ترین جاده های جهان است، در واقع بیشترین جاده های طولانی دنیا در ایالت ماساچوست آمریکا وجود دارد. مسافت جاده یو اس 20 به 5415 کیلومتر می‌رسد که از شرق به غرب از شهر بوستن ایالت ماساچوست شروع شده و در شهر نیوپورت ایالت اورگان به پایان می رسد، این جاده نه تنها یکی از طولانی ترین جاده های جهان است بلکه یکی از بلندترین بزرگراه های ایالات متحده امریکا محسوب می‌شود.

این بزرگراه که یکی از طولانی ترین جاده دنیا به شمار می‌آید در سال 1926 ساخته شد و در سال 1940 به مسیر آن اضافه شد که از 9 ایالت آمریکا می‌گذرد و در ویمینگز یلنستون نشنال پارک به دو مسیر  تقسیم می‌شود. جاده یو اس 20 قبل از این که امتداد آن را افزایش دهند در یلونستون نشنال پارک به پایان می‌رسید. قسمت غربی این بزرگراه به تقاطع جاده یو اس 101 رسیده و در شرقی ترین قسمت این جاده در موازات بزرگراه بین ایالاتی 90 قرار می‌گیرد که به اسم ماساچوست تورنپیک معروف است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد