شناسه خبر: ۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

مسابقات عجیب | مسابقه های عجیب دنیا

10 تا از عجیب ترین مسابقات که در جهان برگزار میشه! + عکس

مسابقات عجیبی در همه جای دنیا برگزار میشه که از شنیدنش شوکه میشید. در ادامه مطلب این مسابقه ها رو معرفی می کنیم.

مسابقه های عجیب دنیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

مسابقه و سرگرمی یکی از بهترین تفریحات جهان به شمار می رود، که هر ساله از سوی سرزمین ها و اقوام مختلف به صورت تفریحی یا سنتی رقابت های جذاب و گاها عجیب و خنده داری برگزار می گردد. در تمام کشورها رسوم و سنت های جالبی وجود دارند که با گذر زمان و پیشرفت زندگی مردم به بازی های مفرح و محبوبی تبدیل شده اند. ما در ترینی ها به سرتاسر جهان زده ایم و ۱۰ تا از عجیب ترین مسابقات دنیا را برای شما در این مقاله گردآوری نموده ایم، امیدواریم با مطالعه آن لحظات خوشی را سپری نمایید.

۱۰. مسابقه جهانی سونا

مسابقه عحیب

سونا یکی از جذاب ترین امکانات رفاهی برای ریلکس کردن و رفع خستگی به شمار می رود. کشور فنلاند از این موقعیت تفریحی مسابقه ای عجیب و خطرناک را هر ساله با جمع کثیری از شرکت کنندگان برگزار می کرد.

مسابقه دهنده ها باید در اتاق سونا با دمایی حدود ۲۰۳ درجه فارنهایت بنشینند که هر ۳۰ ثانیه با ریخت آب بر بخش تنور بخار ساز بر گرما و بخار آب افزوده می گردد. هر کس بتواند زمان بیشتری در اتاق باقی بماند، برنده خواهد شد. در سال ۲۰۱۰ برنده که ولادیمیر لیدیزنسکی نام داشت در فینال به ایست قلبی دچار و جان خود را از دست داد. پس از این اتفاق دولت فنلاند، مجوز مسابقه را برای همیشه لغو نمود.

عجیب ترین ازدواج در ژاپن: دختر هایی که با خودشان عروسی می کنند!

۹. مسابقه اردک های پلاستیکی

عجیب ترین مسابقات حیوانات,عجیب ترین مسابقات دنیا,عجیب ترین مسابقات ورزشی جهان

سنگاپور هر ساله مسابقه ای عجیب و مفرح را با نام اردک های پلاستیکی برگزار می کند؛ که به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور نیز تبدیل گردیده است. اردک های پلاستیکی کوچکی که کودکان برای بازی در وان حمام از آن استفاده می کنند، شرکت کنندگان این رقابت به شمار می روند.

افراد شرکت کننده هر کدام زیر یکی از این اردک ها نام خود را نوشته و آن را در رودخانه رها می کنند، هر عروسکی که زودتر از خط پایان عبور کند، مبلغ ۱ میلیون دلار برای صاحبش به ارمغان می آورد.

۸. مسابقه زورآزمایی با گوش

عجیب ترین مسابقه های جهان,مسابقات عجیب جهان,مسابقات عجیب در جهان

زور آزمایی با گوش از جمله عجیب ترین مسابقات دنیا است که سابقه و تاریخچه مشخصی ندارد، اما امروزه در اکثر کشورها به صورت گسترده اجرا می شود.

این رقابت به این صورت است که دو شرکت کننده مقابل یکدیگر می نشینند و با استفاده از یک طناب پلاستیکی نازک که به گوششان متصل شده، حریف را به سمت خود می کشند، هر فردی که بتواند رقیب را از خطی که به عنوان مرز قرار داده شده، عبور دهد برنده اعلام می گردد.

۷. مسابقه اسکی با گاو

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

پاکستان مهد برگزاری یکی دیگر از عجیب ترین مسابقات جهان است. رقابت اسکی با گاو بر سطح خاک از جمله محبوب ترین مسابقات این کشور به شمار می رود.

افراد شرکت کننده بر سطح تخته ای شبیه به اسکیت می ایستند و طنابی را که به دو گاو مصل شده دریک دست محکم نگه می دارند. سپس با دست دیگر به گاوها تازیانه می زنند تا با سرعت حرکت کنند، هر فردی که مسافت بیشتری را طی نماید، برنده است.

۶. مسابقه گزنه خوری

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

آیا تا به حال گیاه گزنه را از نزدیک دیده اید؟ همانطور که از اسمش پیداست، گزش بسیار دردناک بارز ترین ویژگی آن است. در کشورهایی همچون آمریکا، استرالیا، انگلستان و ایرلند رقابتی تحت عنوان گزنه خوری برگزار می گردد.

شرکت کنندگان باید ظرف مدت ۱ ساعت تمام گزنه ای که برای شان در نظر گرفته شده را بخورند. سوزش شدید و خارش دیوانه کننده تا چندین روز رقابت دهندگان را رها نخواهد کرد.

۵. مسابقه کشتن حشره

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

هر ساله در ایتالیا مسابقه ای عجیب به نام کشتن حشرات برپا می گردد، که با استقبال بی نظیری مواجه می شود. شرکت کنندگان باید در مدت ۱۰ دقیقه هر اندازه که می توانند حشره کشته و جمع نمایند، در پایان برای هر جسد حشره ۱۰ یورو جایزه پرداخت می شود؛ که به سه نفر برتر اهدا خواهد شد.

۴. مسابقه حمل همسر

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

روستای سونکاجاروی در کشور فنلاند، محل برگزاری یکی از عجیب ترین مسابقه های جهان و پر هیجان حمل همسر می باشد. در این رقابت شرکت کنندگان باید همسران خود را به صورت وارونه بر شانه های خود حمل کرده و مسافتی طولانی را در مسیرهای مختلف آبی، خاکی و تپه ای بدود.

متاسفانه همسران در جریان مسابقه بارها از دست شوهران رها شده و با کبودی، زخم و جراحات متفاوتی رو به رو می گردند. گرفتن دست یا بازوی زن در زمان رقابت از خطاها محسوب شده و موجب حذف متخلفان خواهد شد.

۳. مسابقه شلیک نخود

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

شاید بتوان گفت مسابقه شلیک نخود، نوع ابتدایی و سنتی ورزش مفرح پینت بال و از عجیب ترین مسابقات ورزشی جهان است. رقابت دهندگان با استفاده از اسلحه های مختلفی که همگی دست ساز و بی خطر هستند با نخود به جنگ هم می روند.

هر فردی که با اصابت بیشتر نخود مواجه گردد؛ بازنده شده و باید از بازی خارج شود. امروزه با پیشرفت ابزار الکترونیکی سنسورهای لمسی حساس بر روی لباس شرکت کنندگان نصب می شود تا در صورت اصابت نخود هشدار لازم را به داوران بدهد.

۲. مسابقه غلت زدن در گل

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

در کشور ژاپن مسابقه عجیب، مضحک و گاها خطرناکی با نام غلت زدن در گل اجرا می شود، که طرفداران بیشماری را برای شرکت در رقابت گرد هم جمع می کند. رقابت دهندگان باید با غلت زدن در گل به خط پایان برسند و البته مسیر پیش رو اصلا ساده و هموار نخواهد بود.

در برخی قسمت های این مسابقات عجیب در جهان باید از سطحی شیب دار بالا رفته و از سوی دیگر به پایین سر بخورند؛ که به دلیل لغزنده بودن گل هایی که به لباس آن ها چسبیده، کاری سخت و بسیار خسته کننده می باشد.

۱. مسابقه دنبال کردن پنیر

جالب ترین مسابقات جهان,عجیب ترین مسابقات,عجیب ترین مسابقات جهان

کشور انگلستان مهد برگزاری جالب ترین مسابقات جهان، مضحک و گاها خطرناک به نام دنبال کردن پنیر می باشد. شرکت کنندگان باید بالای یک تپه قرار بگیرند و داوران با پرتاب یک تکه پنیر به سمت پایین تپه آنان را برای دنبال کردن پنیر و یافتنش ترغیب می کنند.

چون تمام رقابت دهندگان باهم مسیر را طی می نمایند، احتمال لیز خوردن و زیر دست و پا گیر افتادن شان بسیار زیاد است

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد