شناسه خبر: ۴۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

دور کردن حشرات با گیاه | گیاهان دفع کننده حشرات | گیاه ضد پشه

10 گیاه جادویی برای دور کردن پشه و مگس از خانه

شما می توانید به کمک گیاهان آپارتمانی که در ادامه می بینید، از شر حشرات موذی که در فصل بهار به خانه ها هجوم می آورند خلاص شوید.

گیاهان دفع کننده حشرات

پر بازدید

ترینی‌ها :

گیاهان دفع کننده حشرات از خانه، کمک بزرگی می توانند برای ما باشند تا برای دفع این حشرات از مواد شیمیایی استفاده نکنیم. با استفاده از گیاهان دفع کننده حشرات می توانید از شر حیوانات موذی خلاص شوید. بنابراین نیازی نیست با استفاده از مواد شیمیایی سلامت خود و خانواده را به خطر بیندازید؛ بلکه با استفاده از این گیاهان دفع کننده حشرات می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

  • گیاه ضد پشه ریحان

ریحان یکی از گیاهانی ضد پشه معروف است که بوی مطبوعی دارد؛ اما این بو برای پشه‌ها ناخوشایند است و آن‌ها را دور نگه می‌دارد. برای فراری دادن پشه‌ها با این گیاهان می‌توانید ریحان را در فضای باز مانند حیاط یا تراس بکارید تا هنگامی که برای استراحت به حیاط می‌روید از شر پشه‌ها در امان باشید. برای از بین بردن پشه گلدان خانگی نیز می‌توانید گیاه ریحان را در گلدان بکارید و در خانه نگه‌داری کنید.

گیاه ریحان

  • علف لیمو

سیترونا یک روغن طبیعی است که از علف لیمو ترش استخراج می‌‎شود و پشه‌ها  را دفع می ‌‎کند؛ این گیاه با خاک‌های خشک و صخره‌ای کم عمق سازگار است و در مناطق آفتابی رشد خوبی دارد. برای استخراج ماده شیمیایی داخل آن لازم است که با دستان خود برگ‌های این گیاه را مالش دهید تا ماده  مورد نظر را به دست آید. از آنجا که این گیاه حساسیت‌زا است توصیه می‌شود قبل از انجام این کار مقداری از گیاه را به ساعد خود بمالید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد حساسیت و تاثیرات منفی بر روی پوست شما نمی ‌شود.

  • نعنا گیاه ضد پشه

برای دور کردن حشرات بهتر است نعنا را درون گلدان بکارید؛ چرا که این گیاه به سرعت رشد می ‎کند به همین دلیل اگر آن را در باغچه بکارید، چیدن آن دشوار خواهد بود.

  • اسطوخودوس گیاه فراری دهنده حشرات

اسطوخودوس به دلیل اسانس که از خود پخش می‌کند، خواص ضد حشره دارد که می‌تواند حشرات مانند پشه‌ها را دور نگه دارد. برای استفاده از این گیاه می‌توانید اسطوخودوس را در تراس یا گلدان بگذارید و از خواص شگفت‌انگیز آن برای فراری دادن پشه‌ها لذت ببرید.

گیاهان دفع کننده حشرات

  • مریم گلی

از این گیاه برای دفع حشرات به روش های مختلفی استفاده می ‎شود و برای مثال با پرورش آن درون باغچه و یا گلدان می ‎توانید به دفع حشرات مزاحم کمک کنید، همچنین با سوزاندن برگ این گیاه، دودی تولید می ‎شود که از آن برای دفع حشرات موزی استفاده می‌شود.

  • رزماری گیاه ضد پشه

با پرورش این گیاه در گلدان‌های زینتی و یا باغچه می‌توانید حشرات مزاحم را از خانه دور کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را در آب به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید، بعد از ساخت این اسپری می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

  • لوندر گیاه دفع کننده پشه

لوندر یکی از گیاهان ضد پشه است که از خانواده ارتجاعیان است. این گیاه دارای برگ‌های بزرگ و پرزرق و برق است که از آن بوی مطبوع و تندی ترشح می‌شود. بوی لوندر برای پشه‌ها غیرقابل تحمل است و آن‌ها را از اطراف دور نگه می‌دارد.

روغن لوندر می‌تواند به صورت اسانس، اسپری، کرم یا شمع مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات طبیعی و بدون عوارض جانبی هستند و در منازل، باغ‌ها و حتی در سفرها مؤثر هستند.

  • گیاه سیترونلا ضد پشه

گیاه سیترونلا یک گیاه معروف به خواص ضد پشه است. این گیاه خانواده‌ای از گیاهان گلدار است که به صورت گیاهی چندساله رشد می‌کند. برگ‌های سیترونلا دارای بوی مطبوعی هستند که برای پشه‌ها غیرقابل تحمل است. استفاده از گیاه سیترونلا برای دفع پشه‌ها به طور معمول در حیاط‌ها، باغ‌ها و در فضای باز توصیه می‌شود. این روش طبیعی و بدون عوارض جانبی برای کنترل پشه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

  • گل داوودی

گل داوودی یکی از گل‌های محبوب در سراسر دنیاست. اما این گل مشهور می‌تواند بعضی از حشرات از جمله پشه‌ها، سوسک‌ها، سوسری‌ها (سوسک‌های فاضلاب)، کنه‌ها و ماهی نقره‌ای (حشرات ریز مکان‌های مرطوب مثل حمام) را دفع کند. اگر شما هم به پرورش گل و گیاه علاقه دارید، پیشنهاد ما استفاده از گل داوودی زیبا برای ر‌هایی از شر حشرات مزاحم است.

  • شمعدانی

شمعدانی‌ها، گیاهانی معطر هستند و از بهترین گیاهان دور کننده حشرات و پشه‌ها محسوب می‌شوند. همچنین  در بیشتر سایت‌های باغبانی، و توسط باغبانان، توصیه می‌شوند. مؤثرترین نوع شمعدانی در دفع حشرات، نوعی شمعدانی است که رایحه‌ای شبیه به لیمو دارد و بسیار شبیه به گیاه سیترونلا (سنبل هلندی) است. این نوع گیاه، شکوفه‌های بسیار زیبایی نیز دارد که می‌تواند به عنوان یک گیاه تزئینی فوق‌العاده جذاب مورد استفاده قرار گیرد. گل شمعدانی در تمام مناطق معتدل جهان رشد می‌کند. یکی از ویژگی های بسیار مهم برای شمعدانی این است که می‌تواند در هر نوع خاکی رشد کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد