شناسه خبر: ۴۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

دو بار زایمان در یک ماه | بارداری مضاعف | دوبار حامله شدن

زنی که در یک ماه دو بار زایمان کرد + تصاویر

یکی از اخبار داغ این روزها، خبر زنی بود که در ظرف سه هفته، دوبار حامله شد و اکنون یک پسر و یک دختر دارد. در ادامه بخوانید.

دوبار حامله شدن

پر بازدید

ترینی‌ها :

دوبار حامله شدن یک زن انگلیسی خبری است که باعث تعجب همه شده است. دوبار حامله شدن در یک ماه شرایط بسیار نادری است و سونوگرافی این زن جنین دوم را نشان نداد. این زن 39 ساله می گوید که در هفته دوازدهم بارداری به او گفته شد که دوقلو حامله است و جزو شرایط نادر دوبار حامله شدن بوده است. در ادامه بیشتر بخوانید.

پسر این زن با سزارین به دنیا آمد و نامش را نُواه (نوح) گذاشتند. نوزاد بعدی که دختر است و نامش را روزلین گذاشته‌اند، سه هفته بعد متولد شد. به این اتفاق بارداری مضاعف «Superfetation‎» می‌گویند. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که تخمک پس از بارداری از تخمدان زن آزاد شود و مدتی بعد در کنار اولین جنین در رحم کاشته شود. این پدیده در جانوران زیاد روی می‌دهد، اما در انسان‌ها نادر است. آنچه تولد نواه و روزلین را از موارد مشابه بارداری مضاعف انسان‌ها متفاوت می‌کند، فاصله زیاد میان دو حاملگی (سه هفته) است.

زنی که دو بار باردار شد

بارداری مجدد در زمان بارداری

چنین اتفاقی غیرممکن نیست و در دنیای پزشکی به آن حاملگی مضاعف (superfoetation) گفته می‌شود و هر چند در انسان بسیار نادر است، اما در طول صد سال تنها شش‌بار چنین اتفاقی افتاده است و به گفته‌ی متخصصان تغییرات هورمونی و فیزیولوژیک بعد از لقاح، بارداری دوباره را غیرممکن می‌کند، ولی در موارد استثنایی، حاملگی مضاعف، دو تا چهار هفته بعد از لقاح اول، ممکن است.

دوبار حامله شدن

بارداری مضاعف چیست؟

هنگامی که نطفه جنین دیگری چند روز یا چند هفته پس از یک بارداری منعقد می‌شود آن را بارداری مضاعف می‌گویند این پدیده در حیوانات شایع‌تر است، اما از آنجا که انسان جز پستانداران به‌شمار می‌رود این شرایط نیز در انسان‌ها امکان پذیر است. بارداری یک جنین طولانی‌تر از جنین دیگر است، اما نوزادان روز تولد را به اشتراک می‌گذارند پزشکان مجبور خواهند شد که زایمان را زودتر انجام دهند یا نوزادان را از طریق سزارین به دنیا آورند. در برخی موارد، یکی بزرگتر از دوقلو‌های کوچکتر است، زیرا زمان بیشتری برای رشد و پرورش در رحم داشته است.

دوقلوهایی که با فاصله ۸۷ روز از هم به دنیا آمدند!

دوبار حامله شدن

این موضوع (حاملگی حین بارداری) چقدر رایج است؟

پزشکان هنوز در حال تحقیق هستند که آیا از نظر فیزیکی در انسان‌ها امکان پذیر است یا خیر، زیرا باور دارند که باردار شدن در حین بارداری می‌تواند ناشی از یک وضعیت پزشکی دیگر باشد که هنوز توضیح داده نشده است. تنها ۱۰ مورد در ایالات متحده گزارش شده است.

مورد بعدی در استرالیا اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۶ یک زوج استرالیایی به نام‌های کیت و پیتر هیل با فاصله ۱۰ روز باردار شد. پزشکان حتی دو تاریخ زایمان مختلف به آن‌ها دادند چیزی که در مورد آن‌ها نادر است این است که این زوج فقط یک بار ارتباط داشته‌اند و اسپرم ممکن است در بدن او تا ۱۰ روز زنده بماند (معمولا اسپرم به مدت ۵ روز زندگی می‌کند). از این گذشته، پس از نخستین تخمک گذاری می‌بایست باز هم تخمک گذاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد