شناسه خبر: ۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

۹ قلوزایی زن مراکشی | زنی در مراکش ۹ قلو زائید

اولین ۹ قلوهای جهان که همه شان زنده ماندند + تصاویر

یک زن 27 ساله مراکشی برای نخستین بار در جهان 9 قلو به دنیا آورد که بیشترین تعداد کودکی هستند که در یک زایمان سالم به دنیا آمدند.

9 قلوزایی زن آفریقایی

پر بازدید

ترینی‌ها :

9 قلوزایی زن مراکشی جهان را در شوک فرو برد. 9 قلوزایی زن مراکشی به این دلیل مشهور شد که اولین کودکانی بودند که همه شان از یک زایمان سالم ماندند. در مورد 9 قلوزایی زن مراکشی بیشتر بخوانید.

یک مادر ۲۶ ساله اهل کشور آفریقایی مالی دو ماه پس از به دنیا آوردن ۹ فرزند خود در بیمارستانی در مراکش حالا به صحبت درباره ی خانواده ی رکوردشکن خود پرداخته است. این زن که یک دختر ۲ ساله هم دارد می گوید ۹ قلوهایش را بدون هیچ روش باروری کمکی باردار شده بود. حلیمه سیسه و همسرش، کادر آربی ۳۵ ساله، وقتی متوجه شدند ۹ بچه در راه دارند با بزرگ ترین غافلگیری زندگی شان رو به رو شدند.

رکورد شکنی زن آفریقایی

به این زوج اول گفته شد که تعداد فرزندان شان ۷ تا است و پزشکان هشدار دادند که احتمال زنده ماندن همه ی بچه ها ۵۰ درصد است. حلیمه جهت مراقبت بیشتر به بیمارستانی در مراکش رفت و در آنجا دقایقی پیش از زایمانش در روز پنجم ماه مه بود که فهمید ۹ قلو باردار شده است. حلیمه می گوید: «وقتی فهمیدم ۹ قلو باردار شده ام یک شوک تمام عیار برایم بود چون فکر می کردم ۷ تا باشند.»

9 قلوزایی زن آفریقایی

رکوردشکنی زن آفریقایی با به دنیا آوردن ۹ قلو

تنها ۲ مورد ثبت شده ی دیگر از ۹ قلویی در دنیا وجود دارد. یکی که در سال ۱۹۷۱ در استرالیا به دنیا آمدند و همه ی بچه ها ظرف یک هفته ی ابتدایی بعد از تولد از دنیا رفتند. مورد دیگر در سال ۱۹۹۹ در مالزی بود. همه ی این بچه ها هم در همان روز تولد از دنیا رفتند. گینس اعلام کرده این رکورد هنوز به طور رسمی به تأیید نرسیده و سلامت مادر و بچه ها در اولویت قرار دارد. رکورد قبلی در اختیار زنی اهل آمریکا به نام نادیا سلیمان بود که در سال ۲۰۰۹ صاحب ۸ فرزند شد.

9 قلوزایی زن آفریقایی

مراقبت از بچه ها و مادر به قدری پیچیده بود که لازم بود به مراکش منتقل شوند. حلیمه در هفته ی بیست و پنجم بارداری در بیمارستان پذیرش شد و تیم پزشکی بیمارستان موفق شدند با مراقبت از او زایمانش را تا هفته ی سی ام به تعویق اندازند. ۱۰ پزشک و ۲۵ بهیار در زایمان حلیمه شرکت داشتند. این ۹ قلوها شامل ۴ پسر و ۵ دختر هستند که همانطور که پیش تر گفته شد، یک خواهر ۲ ساله هم دارند.

حلیمه می گوید بعد از بارداری و زایمان سختی که داشت هنوز دوران نقاهت را سپری می کند. تنها شکمش ۲۹ کیلوگرم وزن داشت و عمل سزارینش بسیار پیچیده بود و او در این عمل خون زیادی از دست داد که ضعیفش کرد. از ۹ قلوها که هنگام تولد بین ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن داشتند حالا در دستگاه نگهداری می شود.

9 قلوزایی زن آفریقایی

حلیمه می گوید: «به دنیا آوردن یک بچه به اندازه ی کافی سخت هست، اما به دنیا آوردن ۹ تا در تصور نمی گنجد. این همه کاری که برای مراقبت از آن ها می شود حیرت آور است.»

حلیمه فعلاً همه ی کمک مورد نیازش را از سوی ۳۵ مراقب فرزندانش دریافت می کند. هزینه ی مراقبت از بچه ها را دولت مالی می پردازد که تخمین زده شده بیشتر از یک میلیون دلار باشد. این زوج یک خانه ی سه خوابه در مالی دارند. آربی ملوان نیروی دریایی مالی است. فکر داشتن ۱۰ فرزند ترسناک است اما آربی می گوید فعلاً  به حال همسر و ۹ عضو جدید خانواده شان فکر می کند.

آربی می گوید: «کارهای زیادی هست که برای آینده می توان انجام داد اما فعلاً همه ی فکرم مراقبت از نوزادهایمان و بردن آن ها به خانه است. نگرانی بزرگ من نه اندازه ی خانه مان، نه پول مان و نه تعداد اتاق هایمان، بلکه این است که مطمئن شوم حال همسر و فرزندانم خوب است.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد