شناسه خبر: ۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

گوسفند دریایی | آشنایی با گوسفند دریایی

گوسفند دریایی؛ تنها جانوری که فتوسنتز می کند + ویدیو و تصاویر

گوسفند دریایی، بامزه ترین جانور آب های آزاد است که شبیه گوسفند خشکی است. در ادامه بیشتر بخوانید.

گوسفند دریایی

پر بازدید

ترینی‌ها :

گوسفند دریایی نمونه بسیار کوچک‌ شده گوسفند خشکی است با این تفاوت که روی بدنش گیاه سبز شده است. گوسفند دریایی جزو عجیب ترین موجودات دریایی است که در سه دهه اخیر توسط دانشمندان کشف شد. گوسفند دریایی تنها جانوری است که فتوسنتز می کند. همراه ما باشید تا در مورد این موجود زیبا و منحصر بفرد بیشتر بدانید.

ویدیو از گوسفند دریایی

در دریا نرم‌تنان بسیاری وجود دارد که حلزون‌های دریایی یکی از انواع آن‌هاست. در میان گونه‌های مختلف حلزون‌های دریایی، جانداری شگفت‌انگیز با ظاهری بسیار بانمک وجود دارد که به آن گوسفند دریایی می‌گویند. از کشف این جانور بامزه تنها سه دهه می‌گذرد!

چرا به این گونه نرم‌تن گوسفند دریایی می‌گویند؟

ظاهر این جاندار بسیار شبیه به گوسفند خشکی است و چهره آن دقیقا شما را یاد گوسفند می‌اندازد درحالی‌که به‌جای پشم در پشت خود گیاه دارد و از طریق آن‌ها فتوسنتز می‌کند! رنگ سبز این موجود هم دقیقا به خاطر فرایند کلپتوپلاستی در عمل فتوسنتز است.

طول این موجود بانمک از  یک تا ۵ میلی‌متر متفاوت است و دو چشم مهره‌ای سیاه و دو راینوفور (شاخک) بلند دارد. شاخک‌های این موجود می‌توانند ترکیبات شیمیایی آب را تشخیص دهند. همچنین، در مسیریابی، پیدا کردن منابع غذایی و محافظت از این موجود در برابر شکار به او کمک می‌کنند.

گوسفند دریایی

عمر گوسفند دریایی چقدر است؟

عمر این موجود بانمک به‌ندرت از یک سال عبور می‌کند. گوسفند دریایی می‌تواند در مواقع خطر در میان جلبک‌ها مخفی شود و رنگ خود را تغییر دهد تا از دید دشمنانش پنهان شود.

گوسفند دریایی از چه چیزی تغذیه می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم این جانور فتوسنتز می‌کند؛ یعنی نور خورشید را جذب می‌کند و از طریق آن انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. همچنین کرک‌های ظریف روی پوستش به او این اجازه را می‌دهند که از سلول‌های جلبک‌ها برای تامین انرژی و تولید سم مورد نیاز خود استفاده و رژیم غذایی خود را تکمیل کند. این جانور تنها جاندار غیر تک‌سلولی‌ است که توانایی فتوسنتز دارد!

گوسفند دریایی

گوسفند دریایی کجا زندگی می‌کند؟

آب‌های جنوب شرقی آسیا از اقیانوس هند تا آرام، نزدیک فیلیپین، ژاپن و اندونزی مکان‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها این جانور بامزه را پیدا کرد. آن‌ها را می‌توانید لابه‌لای انواع خاصی از جلبک‌های سبز ببینید. با این حال در آب‌های اقیانوس آرام گودالی به اسم گودال ماریانا وجود دارد که ترسناک‌ترین موجودات دریایی در آن زندگی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد