شناسه خبر: ۳۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

جان سخت ترین موجود دنیا | خرس آبی | سخت جان ترین موجود

جان سخت ترین موجود جهان که فقط به آب و هوا نیاز دارد!

دانشمندان دانشگاه آکسفورد بار دیگر تائید کردند که موجود مشهور به خرس‌ آبی جان‌ سخت‌ ترین موجود جهان است و تا ابد تا روی زمین زنده باقی بماند.

جان سخت ترین موجود جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

جان سخت ترین موجود جهان خرس آبی است. این موجود بر اساس گفته دانشمندان دانشگاه آکسفورد می تواند تا ابد روی زمین زنده بماند. مطالعه جدید نشان می‌ دهد که جان سخت ترین موجود جهان می‌ تواند دست کم ۱۰ میلیارد سال زنده بمانند و حتی از برخورد یک سیارک به زمین یا انفجار یک ستاره نزدیک زمین جان سالم به در ببرند. نحوه جان به در بردن جان سخت ترین موجود جهان از شرایط بسیار سخت از جمله خلاء از موضوعات مورد علاقه دانشمندان است.

خرس آبی چه موجودیست؟

تارگیدریت ، که به خرس آبی یا خزه قارچ شناخته شده است، یک جانور ریز و میکروسکوپی می باشد و جان سخت ترین موجود جهان شناخته شده است.بیش از 1100 گونه از بی مهرگان کوچک متعلق به این نوع خوکچه است.

این موجودات جز بی مهرگان هستند و در آب یا انواع زیستگاه های مختلف در سراسر جهان زندگی می کنند:مانند خزه مرطوب، در گیاهان گلدار، در شن، در آب های شیرین و در دریا و بیشتر آنها در حدود 1 میلی متر (0.04 اینچ) یا کمتر طول دارند.

خرس آبی

بدن شگفت انگیز و زندگی باورنکردنی خرس آبی Tardigrades

با توجه به تغییرات و وجود برخی عوامل ،تعداد زیادی از جنس ها و گونه ها تکامل یافته اند.سر این جاندار به خوبی توسعه یافته و یک بدن بسیار دارد که از چهار بخش تشکیل شده است، هر بخش دارای یک جفت اندام کوتاه، استحکام، بدون متصل است که عموما توسط چندین پنجه سوزان متوقف می شود.

این موجودات اندامی که مسئول گردش خون یا تنفس باشد، ندارند. حفره بدنشان با مایعی پر شده است که خون و اکسیژن را حمل می کند.

خرس آبی

خرس آبی جان سخت ترین موجود روی کره زمین

این جاندار یک گونه از پوست اندازان میباشد که کندروتباران نیز نامیده میشوند اکثر آنها گیاه خوار هستند و ابتدا آنرا نزدیک دهانشان می کنند و بعد می مکند.تعداد محدودی از تردیدادار، گوشتخوار هستند و این جانوران از طریق تولید مثل غیرمعمول خود لقاحی، بارور می شوند.

یکی از ویژگی های برجسته تاردیگراد ها توانایی آنها، مقاومت در برابر دماهای، دوره های طولانی مدت خشکسالی و پرتوهای زیاد است. علاوه بر این، نمونه هایی از آنها وجود دارند که به مدت هشت روز در یک خلاء نگهداری شدند، به مدت سه روز از گاز هلیوم در دمای اتاق استفاده کردند و سپس چندین ساعت در معرض دمای 272_ درجه سانتیگراد قرار گرفتند.

شصت درصد نمونه ها به مدت 21 ماه در هوای مایع در دمای 190_ درجه سانتیگراد نیز میتوانند زنده بمانند. جالب است بدانید که این جاندار میتواند به راحتی فقط توسط باد و آب زنده بماند.

مهم ترین ویژگی خرس آبی

مسئله‌ای که نظر دانشمندان مهندسی مولکولی را جلب کرده راز دوام این موجود یعنی حالت «خفتگی» است. در این شرایط تقریباً فرآینده سوخت و ساز بدن خرس آبی متوقف می‌شود. خرس آبی تمایلی به زندگی در شرایط سخت ندارد اما اگر در این شرایط قرار بگیرد طی فرایندی به نام خشک شدن (desiccation) به ۳ درصد از میزان فعلی اش رسیده و تقریبا به پوست تبدیل می شود، اما کافی است که به آن آب اضافه کنید تا این خرس چندپا جانی دوباره بگیرد و به شکل اولیه اش باز گردد. علاوه بر این محققان متوجه شده‌اند که وقتی بدن خرس ‌‌آبی خشک می‌شود این موجود دور خودش را با ماده‌ای با مولکول‌های شیشه‌ای می‌پوشاند. این ماده در‌واقع راز توانایی این موجود در باقی ماندن در وضعیت خفتگی است. پروفسور دی‌پابلو استاد دانشگاه شیکاگو می‌گوید: در صورتی که بتوانیم این ماده را بازسازی کنیم انقلابی در فناوری رایانه و بخش‌های دیگر علمی صورت می‌گیرد. این ماده می‌تواند در ساخت فیبرهای نوری،دیودها و سلول‌های خورشیدی مورد استفاه قرار گیرد.

خرس آبی

سالهاست که خرس آبی شناخته شده است اما بسیاری از رازهای این موجود میکروسکوپی هنوز سربسته باقی‌مانده است. اولین خرس‌های آبی در سال ۱۷۷۳ توسط زیست‌شناس Johann August Ephraim Goeze کشف شد. از سال ۱۷۷۸ تا کنون بیش از ۵۰۰ گونه جدید خرس آبی یافت شده است. پروفسور دی‌پابلو که گروه تحقیقاتی درباره خرس‌آبی را رهبری می‌کند می‌گوید: این موجودات هر جایی پیدا می‌شوند. در همه جا می‌توان آنها را پیدا کرد اما هنوز کسی به صورت دقیق از ساز و کار بدن آنها سر در نیاورده است. ساختار بدنی آنها می‌تواند خیلی سریع از مایع به جامد و برعکس تبدیل شود اما جواب ما در این رابطه این است: هنوز دقیقا نمی‌دانیم چطور.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد