شناسه خبر: ۳۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

بیشترین دلیل طلاق در ایران | علت طلاق در ایران

بیشترین دلایل طلاق در ایران!

در این خبر می توانید بیشترین دلیل طلاق در ایران را ببینید که توسط معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی منتشر شده است.

طلاق در ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

طلاق در ایران سال هاست که آمار بالایی دارد. مدتی پیش مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی آماری را منتشر کرد و بیشترین فراوانی دلایل طلاق در ایران را منتشر کرده است. در ادامه علت اصلی طلاق در ایران را ببیند.

مهمترین دلایل طلاق در ایران

معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: طرح «پیشگیری و مداخله در طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن» با همکاری و هماهنگی قوه قضائیه در تمامی شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور (۳۰۷ شهر) از طریق سامانه تصمیم انجام می‌شود.

وی افزود: از طریق این طرح امکان ارجاع متقاضیان طلاق توافقی برای انجام ارزیابی‌های روانی اجتماعی و دریافت خدمات تخصصی مشاوره‌ای از مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی و کلینیک‌های مددکاری اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی فراهم شده است.

بیشترین فراوانی دلایل طلاق

توکلی درخصوص عمده مشکلات زوجینِ متقاضی طلاق در این بازه زمانی یادآور شد: بیشترین فراوانی علل طلاق بر اساس داده‌های سامانه «تصمیم» عدم مسئولیت‌پذیری، عدم تسلط به تکنیک‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی، بی‌توجهی، بددهنی، بی‌احترامی و طلاق عاطفی بوده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین در پاسخ به این سوال که چند درصد مراجعان فاقد بضاعت مالی بوده‌اند، تاکید کرد: سالانه بالغ بر ۱۰ درصد افراد فاقد بضاعت لازم تشخیص داده می‌شوند و خدمات رایگان دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است یک جلسه ارزیابی روانی و اجتماعی (غربالگری) برای همه افراد به صورت رایگان انجام می‌شود و سازمان بهزیستی بابت آن به مراکز، یارانه پرداخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد