شناسه خبر: ۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

ایلان ماسک | ثروت ایلان ماسک | زندگی ایلان ماسک

حقایق باور نکردنی از زندگی ایلان ماسک؛ ثروتمند ترین فرد دنیا!

ایلان ماسک با ثروت 229 میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در سال 2023 حفظ کرد. به همین دلیل در ادامه حقایق جالبی از زندگی او را برای شما قرار داده ایم که از آن بی اطلاع بودید.

ایلان ماسک

پر بازدید

ترینی‌ها :

در آخرین روزهای 2023 ایلان ماسک توانست با ثروت 229 میلیارد دلاری خود، همچنان عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را حفظ کند. ایلان ماسک پس از ضرر 138 میلیارد دلاری در سال 2022، حدود 98 میلیارد دلار در سال 2023 به ثروت خود اضافه کرد. ایلان ماسک این رشد را بیشتر مدیون عملکرد خوب تسلا در سال 2023 می داند. در ادامه از زندگی ثروتمندترین فرد دنیا بیشتر بدانید.

1- مادرش کانادایی-بریتانیایی است. پدرش و خودش در آفریقای جنوبی به دنیا آمده، در کانادا بزرگ شده و اکنون در آمریکا زندگی می‌کنند!

2- ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیکس ایکس با ثروت 229 میلیارد دلاری خود، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا و رکورد دار بزرگ ترین کاهش ثروت شخصی در تاریخ است که حتی یک خانه هم برای خودش نداشت.

3- ایلان ماسک که الان در دهه 50 زندگیش به سر میبرد گفته است من هیچ وسیله رفاهی لوکسی ندارم فقط یه هواپیما دارم که باهاش زودتر به کارهام برسم!

4- ایلان ماسک را فقیر خطاب می کنند و خودش در این مورد گفته که اگر من ثروتم رو برای مصارف شخصی خرج می کردم الان وضعیتم طور دیگه ای بود، بنابراین ترجیح می دهم پولمو سرمایه گذاری کنم.

5- ایلان ماسک تا الان سه بار ازدواج کرده و 10 فرزند دارد! گرایمز همسر سابق ایلان ماسک گفته است که زندگی ایلان کاملا اقتصادی است، در حدی که من اونو یک فقیر واقعی میدانم!

6- همه اینها در حالیه که ایلان بدون مرخصی کار میکند و برای استراحت به خانه دوستانش میرود. البته برای خرید توییتر پیشنهاد 43 میلیارد دلاری داده است.

7- ایلان ماسک در 12 سالگی یک بازی ویدیویی ساخت و به یک مجله فروخت. «Blastar» یک بازی جنگی فضایی به قیمت 500 دلار به مجله PC و Office Technology فروخته شد. ماسک همچنین برای Rocket Science، یک استارت آپ بازی، کار می کرد.

8- موفق ترین سرمایه گذاری ماسک ممکن است تسلا باشد، اما این شرکت ایده او نبود. مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ این شرکت را در سال 2003 تأسیس کردند و یک سال بعد ماسک و پولش را وارد کشتی کردند. ماسک 6.35 میلیون دلار در دور اول سرمایه گذاری خطرپذیر تسلا در سال 2004 سرمایه گذاری کرد. او اکنون مدیرعامل این شرکت است.

9- این غول فناوری به سندرم آسپرگر، نوع خفیف‌تر اوتیسم با ویژگی‌هایی مانند تمرکز دقیق بر موضوعات مورد علاقه و دشواری در تعاملات اجتماعی، مبتلا شده است. در سال 2022، او بزرگ شدن با این سندرم را توضیح داد: «من فکر می‌کنم تجربه هر کسی تا حدودی متفاوت خواهد بود، اما حدس می‌زنم برای من، نشانه‌های اجتماعی شهودی نبودند. من فقط خیلی اهل کتاب بودم و اینها را نمی فهمیدم.»

10- او در فیلم‌ها و تلویزیون نقش‌آفرینی کرده است.  ماسک یک صفحه IMDb دارد. اولین نقش آفرینی او در فیلم Iron Man 2 در سال 2010 بود و خودش را در تلویزیون The Big Bang Theory بازی کرد. و اگر لایو اکشن مورد علاقه شما نیست، ماسک به نسخه کارتونی خود در «سیمپسون ها»، «ساوث پارک» و «ریک و مورتی» تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد