شناسه خبر: ۳۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

بزرگترین نابغه های دنیا | عجیب ترین عادت نابغه های بزرگ جهان

این عادت ها از بزرگ ترین نابغه های جهان بعیده!

همه آدم ها عادت هایی دارن که ممکنه برای دیگران عجیب باشه حتی نابغه ها. دوست دارید بدونید بزرگ ترین نابغه های دنیا مثل انیشتین چه عادت های عجیبی داشتن؟

بزرگ ترین نابغه های دنیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

بزرگ ترین نابغه های جهان مانند تمام انسان های دیگر عادت های بد و خوب داشتند. اما برخی از عادت ها هستند که شنیدنش باعث تعجب دیگران می شود مخصوصا وقتی این رفتار از بزرگ ترین نابغه های جهان سر بزند. در این مطلب با تعدادی از عادت‌های عجیب و غریب برخی از بزرگ ترین نابغه های جهان آشنا می‌شوید.

پابلو پیکاسو عاشق هفت تیر کشی بود!

پیکاسو بیشتر دوران زندگی اش، در خانه ی خود کبوتر نگهداری می کرد، اگر چه اعتقاد داشت کبوترها پرنده های بداخلاقی هستند و هرگز درک نکرد که چرا آن ها را به عنوان نماد صلح انتخاب کرده اند. علاوه بر این، او عاشق هفت تیرکشی بود، البته فقط برای تفریح! گفته می شود پیکاسو همیشه اسلحه اش را همراه داشت تا زمانی که خریداران تابلوهایش با او بر سر قیمت چانه می زدند آن ها وادار کند که قیمت را خیلی پایین نیاورند.

 بالزاک 50 قهوه در روز می نوشید!

بالزاک  ۵۰ قهوه در روز می‌نوشید و ممکن است کارآمدی خود را مدیون مقدار زیادی کافئینی باشد که مصرف می‌کرد، اما این عادت عجیب هزینه‌هایی نیز در بر داشت. او گرفتار گرفتگی معده، سردرد و فشار خون بالا بود.

توماس ادیسون، شخصیت شناسی افراد بر اساس نمک

او این دانشمندان را برای شام دعوت و ظرفی سوپ به آن‌ها تعارف می‌کرده است. سپس هرکدام از مهمان‌ها که قبل از چشیدن سوپ به آن نمک اضافه می‌کردند، از فهرست استخدام خارج می‌شدند! ادیسون استدلال می‌کرده فردی که بدون چشیدن غذا به آن نمک اضافه می‌کند، قبل از آزمایش کردن به نتیجه گیری می‌پردازد و او نمی‌خواهد با چنین افرادی کار کند.

لودویگ ون بتهوون با ریختن آب روی سرش به کارش ادامه می داد!

گفته می‌شود بتهوون دور اتاقش راه می‌رفت و سعی می‌کرد به یک قطعه هنری فکر کند. در نهایت تشتی آب روی خودش ریخته و به کارش ادامه می‌داده است. این آهنگ ساز چند عادت عجیب دیگر هم داشت. مثلا او به ندرت مو‌ها و ریش‌هایش را کوتاه می‌کرده، زیرا باور داشته که این کار به خلاقیت آسیب می‌رساند. بتهوون همچنین زیاد به ظاهر خود توجهی نمی‌کرده و لباس هایش معمولاً کثیف و ژولیده بوده اند.

بتهوون

لئوناردو داوینچی برعکس می نوشت!

داوینچی علاقه زیادی به خوابیدن نداشته و کمتر از 5 ساعت در روز می‌خوابیده است. یکی از عادت‌های عجیب داوینچی، برعکس نوشتن او بوده است. مغز داوینچی به گونه‌ای تفکیک شده عمل می‌کرد به طوری که او با یکی از دستان خود طراحی می‌کرد و با دست دیگر به صورت برعکس متن‌هایی را می‌نوشت که اگر کسی می‌خواست آن‌ها را بخواند باید از آینه استفاده می‌کرد!

فیثاغورث از لوبیا متنفر بود

فیثاغورث ریاضیدان یونانی که پدر گیاهخواری نامیده می‌شود، محبوبیت یک سبک زندگی بدون گوشت را رواج داده است. اما اگرچه او صرفاً گیاهخواری می‌کرد، اما علاقه‌ای به لوبیا نداشت. فیثاغورث از خوردن لوبیا امتناع می‌ورزید و حتی پیروان خود را از خوردن یا لمس آن منع می‌کرد. هرچند ما نمی‌دانیم این انزجار ناشی از بهداشت بوده یا دلایل مذهبی داشته، اما طبق یک افسانه، یک روز مخالفان فیثاغورث خانه‌اش را با لوبیا احاطه کردند و از او خواستند تا از خانه بیرون بیاید و مبارزه کند، اما او به دلیل وجود لوبیا در اطراف خانه‌اش از خانه بیرون نیامد.

آلبرت انیشتین از جوراب بیزار بود!

آلبرت اینشتین عادت‌های عجیب و غریب زیادی داشته است. او از کودکی از پوشیدن جوراب بیزار بوده، زیرا تصور می‌کرده که انگشت شست پایش در نهایت جوراب را سوراخ خواهد کرد! او حتی در یکی از نامه‌هایش به همسرش درباره این مسئله صحبت کرده بود: «حتی در موقعیت‌های خاص هم جوراب نمی‌پوشم و با پوشیدن پوتین‌های بلند این مسئله را پنهان می‌کنم.» نکته جالب دیگر درباره او این‌که، معمولا در حالت ایستاده به نوشتن مشغول می‌شده است.

انیشتین

ویکتور هوگو

این نویسنده معروف از روش‌های عجیبی برای وادار کردن خودش به کار استفاده می‌کرده است. به عنوان مثال، به همه خدمتکارانش می‌سپرده که همه لباس هایش را از او دور کنند تا نتواند از خانه بیرون برود! گفته می‌شود «هوگو» هنگامی که روی رمان «گوژپشت نتردام» کار می‌کرده، نیمی از ریش و مو‌های سرش را قیچی کرده و سپس قیچی را دور انداخته تا با آن شکل و شمایل نتواند خانه را ترک کند و کتابش را زودتر تمام کند.

نیکولا تسلا انگشتانش را قبل خواب 100 بار می چرخاند!

نیکولا تسلا، مخترع بزرگ، شخص بسیار عجیبی بود. او همیشه مقدار غذایی که می خورد را محاسبه می کرد و از گوشواره های زنانه بیزار بود (به خصوص گوشواره های مروارید). او در هتل ها تنها اتاق هایی را انتخاب می کرد که مضربی از عدد ۳ بودند. به علاوه، او عادت داشت حتماً همه ی کارهایش را به اتمام برساند، حتی کارهایی که از آن ها بیزار بود. تسلا هم فقط دو ساعت در روز استراحت می‌کرد. او هر روز قبل از خواب انگشتان خود را ۱۰۰ بار می‌چرخاند، زیرا فکر می‌کرد این کار سلول‌های مغزی او را تقویت می‌کند.

تسلا

 آلفرد هیچکاک از اجسام بیضی شکل می ترسید!

آلفرد هیچکاک که خود استاد مسلم ساخت فیلم های دلهره آور بود، از اووفوبیا (Ovophobia) رنج می برد که نوعی فوبیا نسبت به اجسام بیضی شکل مثل تخم مرغ است. اگر در رستوران برای او تخم مرغ سرو می کردند، حال هیچکاک به شدت بد می شد. هیچکاک از فیلم های خودش هم می ترسید. او در اینباره گفته بود: «من از فیلم های خودم می ترسم. هیچوقت آن ها را تماشا نمی کنم. نمی دانم مردم چطور طاقت دیدن شان را دارند.»

آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، عادت داشت همه‌ی اسناد مهم را در کلاه معروفش نگه دارد. علاوه بر این، لینکلن بعد از آنکه دختر جوانی گفت: همه‌ی خانم‌ها شیفته‌ی خط ریش آقایان هستند، شروع به بلند کردن ریش هایش کرد.

هنری فورد علاقه به خوردن علف هرز داشت!

هنری فورد، مخترع آمریکایی و مؤسس شرکت خودروسازی فورد، علاقه به خوردن علف هرز داشت. فورد به مزارع می‌رفت، علف‌های زیر پایش را می‌چید و با آن‌ها ساندویچ، سالاد و سوپ درست می‌کرد. او به بدن انسان به چشم یک ماشین نگاه می‌کرد و معتقد بود معده مانند یک دیگ بخار است و این ماشین برای آنکه به درستی کار کند به سوخت مناسب نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد