شناسه خبر: ۳۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

کمیاب ترین حیوانات | نادرترین حیوانات ایران | حیوانات در حال انقراض

کمیاب ترین حیوانات ایران که که در خطر انقراض هستن! + تصاویر

در ایران گونه های حیوانی خاص و متنوعی داریم که رو به انقراض هستند، بیشتر ماها پلنگ ایرانی رو میشناسیم ولی از بقیه گونه ها خبر نداریم. همراه ما باشید تا کمیاب ترین حیوانات ایران رو بشناسید.

کمیاب ترین حیوانات ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

در ایران حیوانات رو به انقراض زیادی داریم که مشکلات متعددی روند انقراضشان را تندتر کرده است. اما برخی از این گونه ها به عنوان کمیاب ترین حیوانات ایران شناخته می شوند. این حیوانات که از برخی از آنها شاید فقط یک یا دو مورد مانده باشد، به عنوان کمیاب ترین حیوانات ایران شناخته می شوند. در ادامه دلیل انقراض و تصاویر کمیاب ترین حیوانات ایران رو بخونید.

  • یوزپلنگ ایرانی

پلنگ‌ها زندگی جمعیتی دارند. اصلی‌ترین علت قرار گرفتن پلنگ ایرانی در لیست حیوانات در حال انقراض ایران، همین است که به‌دلیل تغییرات متعدد در زیستگاه پلنگ ایرانی، تجمعی از آن‌ها در محیط مشخص زندگی نمی‌کند و همین موضوع، موجب آسیب پذیری شدید پلنگ شده است.

انقراض حیوانات

  • سیاه گوش ایرانی یا کاراکال

تنها یک نمونه سیاه گوش ایرانی در حال حاضر شناسایی شده است که به‌عنوان ذخیره ژنتیکی، می‌بایست ارزشمند و باملاحظه نگهداری شود. تخریب زیستگاه سیاه گوش ایرانی، از بین بردن جنگل‌ها، زمین‌ها و برهم زدن نظم اکوسیستم در محل زندگی آن‌ها موجب کاهش بیش از اندازه جمعیت این حیوان زیبا شده است.

15 تا از زشت ترین حیوانات جهان که باور نمیکنی وجود دارن! + تصاویر

انقراض حیوانات

  • روباه بلانفوردیا یا شاه روباه قرمز

متاسفانه، زیبایی رنگ پوست این نوع از روباه، اصلی‌ترین انگیزه شکارچیان غیرمجاز برای شکار و ازبین بردن او است.

انقراض حیوانات

  • شاه بوف

شاه بوف ها، بزرگترین جغد های ایرانی و یکی از زیباترین گونه های جغد در جهان هستند. شاه بوف ایرانی در مقایسه با سایر گونه های نادر ایران، کمتر در معرض خطر انقراض قرار دارد، اما عمده دلایل مرگ و میر این حیوان باشکوه را به استفاده از آفت کش ها، سیم های برق، سیم های خاردار و از بین رفتن زیستگاه های طبیعی این جاندار مربوط می دانند.

عجیب ترین زایمان حیوانات در دنیا که شگفت زدتون میکنه + عکس

انقراض حیوانات

  • فوک خزری

تغییر در شرایط زیستی، آلودگی‌ آب‌ها و شکار بی‌رویه فک‌ها اصلی‌ترین علت کاهش تعداد آن‌ها و افزودن اسم فک خزری در لیست حیوانات در حال انقراض ایران است.

انقراض حیوانات

  • بز کوهی پرنئن

بز کوهی پیرنئن یکی از حیوانات زیبا و کمیابی است که توسط شکارچیان زیادی شکار می شود. گوشت لذیذ این بز کوهی اصلی ترین دلیل شکار بی رویه آن است. یکی دیگر از دلایل کمیاب شدن این گونه ی نادر، خانه و راه سازی در کوه ها است که باعث شده محل زندگی اصلی این حیوان مورد تخریب قرار بگیرد و در نتیجه شاهد کاهش تعداد این گونه در ایران باشیم.

انقراض حیوانات

  • گوزن زرد ایرانی

یکی دیگر از گونه‌هایی که در خطر انقراض قرار دارد، گوزن زرد ایرانی است. این حیوان بسیار زیبا به دلیل دخالت‌های انسانی در زیستگاه‌های طبیعی دچار مشکلات متعددی شده است.

انقراض حیوانات

  • لاکپشت پوزه عقابی

لاکپشت پوزه عقابی یکی از کمیاب ترین گونه های لاکپشت در جهان است که بیشتر در جزیره قشم یافت می شود و از نظر انقراض در شرایط بحرانی قرار دارد. این حیوان زیبا به دلیل گوشت لذیذی که دارد در کشور های ژاپن و چین بسیار شکار می شود و از لاک منحصر به فردش در ساخت لوازم تزیینی زیادی استفاده می شود.

انقراض حیوانات

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد