شناسه خبر: ۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

زیبا ترین شهر های صخره ای جهان را بشناسید !

برخی از این معماری ها نشان می دهد که نه تنها بشر توانسته ساختمان های زیبا را بسازد بلکه می تواند کل شهر را بر روی صخره ها بنا کرده.

زییاترین صخره های جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

نگاه به شهرهای صخره ای می تواند نفس را در سینه هر کس حبس نماید. زمانی که از این شهرهای صخره ای به پایین آن که ممکن است دره و یا اقیانوس باشد نگاه می کنید هیجان متفاوتی شما را فرا خواهد گرفت. در این مطلب می خواهیم چند مورد از باورنکردنی ترین شهرهای صخره ای در جهان را به شما معرفی نماییم .

آکاپولکو | Acapulco

آکاپولکو اصلی ترین شهر شگفت انگیز مکزیک می باشد که در دهه ۱۹۵۰ به عنوان به عنوان نقطه آغاز ستاره های هالیوودی و میلیونرها شناخته می شده است. با این حال از این شهر به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در میان مکزیکی ها و همچنین به عنوان یک مکان در میان دانشجویان دانشگاهی ایالات متحده مشهور می باشد. بازدید از آکاپولکو بدون تماشای صخره های آن کامل نمی شود. پرش از روی این صخره ها به آب های کم عمق جزیره بسیار خطرناک می باشد. البته که مردم از دهه ۱۹۳۰ این کار را انجام می داده اند و امروزه غواصان حرفه ای این خطر را می کنند.

​زییاترین صخره های جهان ​

مسا ورده | Mesa Verde

مسا ورده که در جنوب غربی کلرادو واقع شده است به خانه شهرهای صخره ای از مردم باستانی آناسازی شهرت دارد. این ساختار را می توان یکی از مهمترین منابع باستان شناسی فرهنگ بومیان آمریکا می توان دانست. در قرن دوازدهم آناسازی شروع به ساخت خانه ها در غارهای کم عمق و در زیر سنگ های دیواره های دره های عمیق نموده است. برخی از این خانه ها در حدود ۱۵۰ اتاق را در خود جای داده است. تا سال ۱۳۰۰ تقریبا همه آناسازی ها منطقه مسا ورده را ترک کرده اما ویرانه های آن به خوبی حفظ شده است. دلیل اینکه چرا به طور ناگهانی مردم این شهر را ترک کرده اند هنوز به درستی مشخص نیست اما نظریه هایی در مورد نبود محصول به دلیل خشکسالی و یا حمله قبایل شمالی ارائه می شود.

​زییاترین صخره های جهان ​

پرتگاه باندیاگارا | Bandiagara Escarpment

پرتگاه باندیاگارا یک صخره ماسه سنگی در دوگون و مالی می باشد که در ارتفاع ۵۰۰ متری از پایین ترین نقطه شنی قرار گرفته است. این صخره ها با غارهای باستانی مردم تلم مشخص شده است. این افراد غارهای خود را درون این صخره ها حک کرده اند تا بتوانند مرده هایشان را در بالای سیلاب هایی که در این منطقه رایج هستند دفن نمایند. آن ها ده روستا را در امتداد صخره های بالای غار ساخته اند. در قرن چهاردهم میلادی ساکنان تلم این شهر را ترک کرده و این روستاها تا به امروز بدون سکنه باقی مانده است.

زییاترین صخره های جهان

روندا | Ronda

رندا که در منطقه مالاگا در اسپانیا واقع شده است به شهرهای صخره ای آن مشهور می باشد. رندا در کوه هایی به ارتفاع ۷۶۰ متر واقع شده است. این شهر توسط رودخانه گوادالوین به دو قسمت تقسیم شده و در دو طرف شکاف دره ال تاجو که توسط رودخانه ایجاد شده واقع شده است. در این شهر سه پل وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها از یک طرف رودخانه به سوی دیگر بروید. معماری ساختمان های شهر روندا به بناهای رومی و مورس ها شبیه بوده زیرا زمانی هر کدام این منطقه را اداره می کرده اند. روندا همچنین به عنوان زادگاه گاوبازی در اسپانیا نیز شناخته شده و قدیمی ترین گاوبازی ها در این شهرهای صخره ای رخ داده است.

زییاترین صخره های جهان

ال حجارا | Al Hajjara

ال حجارا یکی از شهرهای صخره ای تاریخی در کوه های هراز در یمن می باشد که در غرب منخواه واقع شده است. این مکان یکی از روستاهای کوهستانی جذاب و قابل دسترس در یمن می باشد. ساختمان های این روستا به معنای واقعی کلمه با سنگ های معدنی از کوهستان های اطراف ساخته شده است. ال حجارا تاریخی از قرن دوازدهم میلادی دارد. خانه های تقویت شده این روستا با بلوک های عظیمی از سنگ ها ساخته شده است و در لبه شیب بسیار زیاد کوه قرار گرفته است. یکسری از انبارها و مخازن این روستا در درون کوه ها تراشیده شده و امکان مقاومت در مقابل محاصره های طولانی مدت را برای مردم شهر ایجاد می کرده است.

زییاترین صخره های جهان

شهرهای صخره ای در جهان یکی از باورنکردنی ترین ساختارهای شهری در جهان می باشد و همواره این سوال وجود دارد که چرا انسان ها این مکان ها را برای اقامت خود انتخاب نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد