شناسه خبر: ۹۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

5 تا از مکان های پاییزی نزدیک به تهران برای سفر 1 روزه!!

در این مقاله 5 مقصد سفر پاییزی در اطراف تهران را معرفی می‌کنیم که همگی آن‌ ها در خارج شهر اما در نزدیکی تهران هستند.

12067911_395

پر بازدید

ترینی‌ها :

اطراف تهران جاذبه‌های زیادی دارند که در پاییز هم به‌اندازه بهار دیدنی‌اند. از اواسط مهر تا اواسط آبان که هوا هنوز خیلی سرد نیست و رنگ‌های پاییزی هم کم‌کم نمایان می‌شوند، بهترین زمان برای سفرهای به جاهای دیدنی پاییزی تهران و اطراف آن است.

1. روستای زرین‌ دشت؛ روستایی که در پاییز زرین می‌شود

زر، زرین و زرد با فصل پاییز پیوند خورده است. زرین‌دشت جزو مناطق روستایی پرآب و جاهای دیدنی فیروزکوه است که باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی فراوانی دارد. تمام درخت‌های روستا در فصل پاییز زرد و نارنجی می‌شود و آن را به معنی واقعی کلمه «زرین» می‌کنند. رودخانه حبله‌رود که از میان روستا می‌گذرد، تکمیل‌کننده جلوه‌های بی‌نظیر این دشت طلایی است.

اگر زرین‌دشت مقصد سفر پاییزی اطراف تهران باشد، همه حواس پنج‌گانه شما غرق لذت می‌شود! در این روستا زیبایی‌های پاییز را می‌بینید، صدای رودخانه را می‌شنوید، آب معدنی جاری از چشمه‌ها را می‌نوشید، روی پل رودخانه قدم می‌زنید، نسیم خنک را روی پوستتان احساس کنید و با تمام وجود اکسیژن و عطر خوب هوای روستا را نفس می‌کشید.

برای سفرهای پاییزی به زرین‌دشت باید ۱۲۰ کیلومتر رانندگی کنید. برای رسیدن به این منطقه وارد جاده تهران- دماوند- فیروزکوه شوید. بعد از رسیدن به روستای امین‌آباد باید به جاده زرین‌دشت بپیچید.

زرین دشت

2. روستای افجه؛ آلبوم چهل‌سالگی طبیعت

برگ‌های زرد و نارنجی مثل موهای جوگندمی انسان که نشان از چهل سالگی است، اوج پختگی و بلوغ طبیعت را نشان می‌دهند و در روستای افجه به وفور دیده می‌شوند. این روستا جزو مقاصد پاییزی عالی برای افرادی است که به عکاسی علاقه دارند. در این منطقه می‌توانید صدها عکس پاییزی متنوع بگیرید.

روستای افجه علاوه بر طبیعت پاییزی، بافت روستای قدیمی و دیوارهای کاهگلی را هم دارد. معماری روستاهای سنتی ایران دیگر به بخشی از جذابیت‌های طبیعی تبدیل شده است. دشت هویج، آبشار پسچویک، دشت لار، محله چراغان و عمارت‌های قدیمی قاجار از جمله دیدنی‌های روستای افجه‌اند. این روستا همچنین تفریحگاه محبوب کوه‌نوردان و صخره‌نوردان است که البته در فصل پاییز و زمستان به‌دلیل سردی هوا، تعداد گروه‌هایی که به این منطقه می‌روند، کمتر می‌شود.

اگر افجه را به‌عنوان مقصد سفر پاییزی اطراف تهران انتخاب کرده‌اید، باید از جاده لشگرک به‌سمت لواسان و شمیرانات بروید.

افجه

3. روستای گزو؛ رویایی‌ترین مقصد سفر پاییزی اطراف تهران

احتمالا همه ما تجربه کرده‌ایم که تصویر یا ویدیویی از یک آبشار یا منطقه طبیعی خارجی را در تلویزیون یا اینستاگرام دیده باشیم و تحسین کرده باشیم. من همیشه بعد از دیدن این تصاویر فکر می‌کردم که اگر شهروند این کشورها بودم، حتما از همه این مناطق بازدید می‌کردم. نکته جالب اینجاست که یک آبشار که به‌اندازه همان ویدیوها و تصاویر اینستاگرامی رویایی است، تنها حدود ۲۵۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

تنها جنگلی که گوزن های زیبای ایرانی رو از نزدیک می بینی!

یکی از علت‌های اصلی ناشناخته‌ماندن گزو این است که مسیر آسفالتی ندارد و باید کمی طبیعت‌‌‌گردی هم به  سفر پاییزی اطراف تهران خود اضافه کنید. مسیر اول روستای گزو جاده‌ای خاکی و جنگلی ۲۳ کیلومتری است که پشت سد البرز و بعد از جاده کارسنگ قرار دارد. مسیر دیگری هم از زیرآب سوادکوه در مازندران به روستای گزو منتهی می‌شود. بهترین راه برای رسیدن به‌سمت آبشار گزو، استفاده از نقشه است.

گزو

4. روستای آهار؛ گل آهاری اطراف تهران

گل‌های آهاری به‌خاطر تنوع رنگ و جلوه زیبایی که دارند، همیشه یکی از زیباترین قسمت‌های گل‌فروشی‌ها را می‌سازند. شاید اگر جاهای دیدنی اطراف تهران در مقیاس یک گلخانه کوچک شود، این روستای رنگارنگ مثل گل آهاری بیشتر از سایر قسمت‌ها نگاه انسان را جلب کند. البته روستای آهار ارتباطی با گل آهاری ندارد، این منطقه به‌خاطر فراوانی آب، در ابتدا «اوهر» به معنی آسیاب آبی نامیده می‌شده و به‌مرورزمان به آهار تغییر کرده است.

آهار روستای بزرگی است که رودخانه‌هایی چون شکرآب و پیش کنک نیز از این روستا عبور می‌کنند. باغ‌های میوه، آبشار آهار، بافت سنتی روستایی و چشمه‌ها و طبیعت این روستا از جاذبه‌هایی هستند که در سفر پاییزی اطراف تهران، انرژی ازدست‌رفته را به شما بازمی‌گردانند.

برای رسیدن به این روستا باید از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک برسید. بعد از پلیس‌راه باید به‌سمت فشم بروید و بعد از آن وارد جاده فرعی

آهار

5. روستای برگ جهان؛ برگه‌ای کهن از تاریخ در لواسان

برگ جهان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران است و باستان‌شناسان آثار مختلف سفالینه را در این منطقه پیدا کرده‌اند. رودخانه جهان از کوه‌های این روستا سرچشمه می‌گیرد و درنهایت به سد لتیان می‌رسد. بافت تاریخی روستای برگ جهان در حال تخریب است و تنها در برخی از محله‌های آن عمارت‌ها و دیوارهای سنتی دیده می‌شود؛ اما طبیعت بی‌نظیر آن همچنان چشم‌نواز است و روح را به پرواز درمی‌آورد.

یکی از مزیت‌های روستای برگ جهان نزدیکی به منطقه لواسان و روستای افجه است. به همین دلیل می‌توانید در سفر پاییزی اطراف تهران، مدتی را در هر یک از این مناطق سپری کنید. برگ جهان ۴۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و از طریق دو مسیر  می‌توان به این روستا رسید. یکی از مسیرها از لواسانات به‌سمت برگ جهان می‌رود و دیگری از سد لتیان عبور می‌کند.

برگ جهان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد