شناسه خبر: ۸۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

عکس های قدیمی از هتل دربند | عکس ۷۰ سال پیش میدان دربند

عظمت میدان و هتل دربند معروف 78 سال پیش! + تصویر

عکس های بسیار زیبا و قدیمی از 78 سال پیش هتل دربند و میدان دربند تهران را در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

دربند

پر بازدید

ترینی‌ها :

منطقه دربند در گذشته قبل از اینکه جزوی از تهران بزرگ باشد،یک دهکده جدا بوده و سپس به دلیل گسترش پایتخت به آن اضافه شده و در حال حاضر از مناطق گران و بسیار قدیمی تهران حساب میشود.در ادامه عکس هایی از 78 سال پیش از میدان و هتل دربند را مشاهده میکنید.

این منطقه‌ که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود، بین گردشگران و اهالی تهران حسابی معروف است و اغلب به‌عنوان اولین گزینه برای تفریح و گردش توریست‌های خارجی و داخلی پیشنهاد می‌شود.  

دربند

در زمان ساخت هتل دربند در سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۷ روزنامه‌ی «اطلاعات» درباره‌ی آن نوشت: «مهمان‌خانه‌ی دربند» یکی از مجلل‌ترین مهمان‌خانه‌های تهران است که هشت ویلا در کنار آن ساخته شده و کسانی که در آن مستقر می‌شوند، می‌توانند از امکانات آن کاملا استفاده کنند.

دربند

هتل دربند واقع در خیابان دربند تهران در دامنه کوه البرز در سال‌های ابتدایی دهه ۳۰ پاتوق طبقه متوسط مرفه ساکن پایتخت محسوب می‌شد. در فصل تابستان قرار‌های بسیاری از رجال سیاسی و بازرگانان و چهره‌های فرهنگی و ورزشی در رستوران، تریا و باغ هتل دربند برگزار می‌شد.

در این عکس میدان دربند و هتل دربند در سال ۱۳۲۵ خورشیدی نشان داده می‌شود. عکاس این عکس زنده یاد محمود پاکزاد است.

دربند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد