شناسه خبر: ۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پاییز کجا بریم ؟ | بهترین مکان برای سفر در مهرماه | بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز | بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز | بهترین جاهای ایران برای سفر در پاییز | مناسب ترین مقصد سفر در پاییز

10 تا ازبهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز | پاییز کجاها خوش می گذره ؟

بهترین و مناسب ترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز که بهترین شرایط را برای سفر در فصل پاییز دارند در ادامه بخوانید.

پاییز

پر بازدید

ترینی‌ها :

فصل پاییز یکی از محبوب ترین و زیباترین فصل هاست.سوالی که ذهن علاقمندان به سفر را به خود مشغول کرده این است که بهترین مقاصد سفر در پاییز کدامند؟ از خوبی های سفر در پاییز این است که سفر در پاییز و فصل شروع سرما می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. به خاطر شروع مدارس، بسیاری از مناطق ایران در این فصل خلوت بوده و مسافران زیادی از آن بازدید نمی کنند. به همین دلیل هم  می توانید در آرامش از جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف کشورمان لذت برده یا حتی به عکاسی از مناظر بپردازید.

با این حال تمام مناطق کشور برای سفر در پاییز مناسب نیستند. خوشبختانه کشور ما ایران کشوری چهار فصل است و می توانیم در هر فصلی مقاصد جذابی را برای سفر انتخاب کنیم و از زیبایی های طبیعت و شهرها استفاده کنیم.

شیراز مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز

یکی از قشنگ‌ترین شهرها برای سفر داخلی در پاییز شیراز است. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی و زیبایی‌های مثال نزدنی‌ می‌باشد. بین تمام مردم کمتر کسی است که دوست نداشته باشد به این شهر سفر کند. اگر شما هم جزو اون دسته از افراد هستید حتما پاییز را انتخاب کنید.

شهر زیبای شیراز به علت قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی که دارد تقریبا توریستی ترین شهر کشورمان به شمار می رود و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر ایرانی و خارجی را پذیرا است. بسیاری از افراد بهار را بهترین فصل برای سفر به شیراز می دانند اما فصل پاییز مخصوصا مهر ماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی است.

شما با سفر به شیراز هم می توانید از جاذبه های تاریخی و باستانی فوق العاده شگفت انگیز و معروف مانند تخت جمشید و … دیدن کرده، هم از مراکز تاریخی فرهنگی و هم از مناظر و دیدنی های طبیعی این شهر دیدن کنید. هوای ابری و معتدل و کمی خنک شیراز در پاییز حال و هوای خوبی به آن داده و این شهر را به مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل کرده است.

شیراز

یزد، بهترین شهر ایران برای پاییزگردی

شهر زیبای یزد در قسمت مرکزی ایران به نام های دیگری مثل عروس کویر، سرزمین آفتاب، شهر بادگیرها نیز معروف است و بافت تاریخی آن در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از نکات جالب این است که سیستم قنات های شهر یزد هنوز هم در جهان شهرت دارد. در واقع بعد از شهر ونیز در کشور ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود. اگر قصد انتخاب مقصدی برای سفر داخلی در پاییز را دارید ما سفر به شهر یزد را به شما پیشنهاد میکنیم. در واقع پاییز را می توان بهار یزد نامید چون آب و هوای این شهر مرکزی در فصل پاییز در بهترین شرایط خود خواهد بود.

مقصد سفر در پاییز

تنها جنگلی که گوزن های زیبای ایرانی رو از نزدیک می بینی!

 دریاچه شورمست

دریاچه شورمست از آن دسته مناطقی است که وقتی پایتان به آنجا می‌رسد به‌احتمال‌زیاد روحتان پرواز خواهد کرد و شاید گمان کنید که اینجا حتماً تکه‌ای از بهشت است. این منطقه می‌تواند یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز باشد. پس اگر می‌خواهید خاطراتی به‌یادماندنی در طبیعت داشته باشید به این دریاچه سری بزنید. دریاچه شورمست در سوادکوه قرار دارد.

از دیگر جاهای دیدنی سوادکوه می‌توانیم به پل و تنگه ورسک، جنگل ارفع ده، غار اسپهبد خورشید، آلاشت و جنگل راش اشاره کنیم. همچنین در این منطقه باوجود بکر بودنش، امکانات تفریحی مانند قایق‌رانی، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری هم وجود دارد.

دریاچه شورمست

روستا نایبند طبس

روستای نایبند واقع در شهر طبس به علت داشتن خانه های پلکانی که دارد به ماسوله کویر معروف شده است. این روستای زیبا و بکر با این که در دل کویر قرار گرفته است اما بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است و همین باعث شهرت آن شده است. نخلستان ها، باغ های سرسبز میوه، کشتزارهای گندم و جو و آب و هوای مطبوع این روستا باعث شده تا به مقصدی بسیار مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل شود.

نایبند طبس

کیش و قشم یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز

با وجود این که میزان رطوبت جزیره کیش در فصل پاییز بیشتر از سایر فصول است، اما خنک شدن هوا باعث می شود تا این جزیره زیبا تبدیل به یکی از مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران شود. در این جزیره جاذبه های گردشگری بسیاری وجود داشته که بیشتر آن ها جاذبه های طبیعی هستند. هم چنین یکی از سفرهایی که هیچ‌وقت از رفتن به آن پشیمون نمی‌شوید جزیره قشم است. این جزیره گزینه مناسبی برای سفر داخلی در پاییز است. جاذبه‌های قشم آنقدری است که اگر ۱۰ روز هم آنجا بمانید حوصلتان سر نمی رود. طبیعت و منظره بی‌نظیر آن به شما آرامشی می‌دهد که لذت سفر را چند برابر خواهد کرد.

مقصد سفر در پاییز

بندر چابهار

چابهار تنها بندر اقیانوسی کشورمان ایران است که یکی از بهترین مقاصد برای سفر پاییزی است. شهر بندری چابهار دو اسکله بزرگ به نام های شهید بهشتی و شهید کلانتری دارد که یکی از مناطق بازرگانی ایران محسوب می شود. در هوای بی نظیر پاییزی این شهر شما می توانید شاهد مردمانی باشید که لباس های مخصوص بلوچی به تن دارند و میزبانان بسیار خونگرمی نیز هستند.

مقصد سفر در پاییز

جزیره هرمز و هنگام


جزیره هنگام که در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار دارد دارای طبیعتی خیره کننده است. این جزیره یکی از دیدنی ترین جزایر ایران در فصل پاییز است.  جاذبه‌های گردشگری در جزیره هنگام به شرح زیر است:
 

  • بازارهای سنتی و بومی
  • سواحل نقره ‌فام
  • تماشای رقص دلفین‌ها

جزیره هرمز که در 16 کیلومتری جنوب بندرعباس قرار دارد یکی از جزیره های مهم در جنوب ایران است. این جزیره به دلیل گویش محلی آن به هرمز معروف است. شما می توانید در فصل پاییز به این جزیره سفر کنید و از تماشای ساحل زیبا و دیدنی آن که خاک سرخ دارد لذت ببرید.

(ویدیو) 6 آبشار رویایی ایران که جزو شگفتی های جهان است! +تصاویر

پارک جنگلی النگدره


پارک جنگلی النگدره در گرگان قرار دارد و یکی از بهترین جنگل های شمالی است. شما می توانید در فصل پاییز در این جنگل هزاران رنگ را تماشا کنید. در مسیر پیاده روی این پارک جنگلی می توانید قدم بزنید و از طبیعت زیبا و هوای صاف و مطبوع آن در فصل پاییز لذت ببرید.

النگدره

شهر کرمان

شهر کرمان در پاییز می تواند یکی از مقاصد عالی برای شما باشد. این شهر در پاییز بهترین آب و هوا را دارد و شما می توانید در این فصل زیبا از جاهای دیدنی این استان مانند گنبد جبلیه و باغ شاهزاده، میدان گنجعلی خان، ارگ بم و ... دیدن کنید. طعم بی نظیر غذاهای این شهر مانند بزقرمه می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

مقصد سفر در پاییز

آب گرم لاویج در استان مازندران

لاویج نام روستایی ییلاقی در نزدیکی شهر نور است که در دامنه های ارتفاعات البرز قرار دارد. این منطقه نیز مانند جنگل النگدره دارای طبیعتی زیبا و خیره کننده است که در فصل پاییز با رنگ های متفاوت خود مناظر بسیار زیبا ایجاد می کنند. این روستا در دامنه های البرز قرار گرفته به همین دلیل در اطراف آن چشمه های آب معدنی فراوانی وجود دارد. اگر نیاز به یک مقصد زیبا و خیره کننده برای سفر داخلی در پاییز دارید حتما سفر به روستای لاویج را در نظر داشته باید چون آب و هوای خنک و مناظر طبیعی و چشمه های آب معدنی این ناحیه می تواند تجربه ای زیبا برای شما ایجاد کند.

مقصد سفر در پاییز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد