راه اندازی تله کابین شبانه توچال | فیلمی از تله کابین توچال تهران در شب

(ویدیو) تله کابین شبانه توچال راه اندازی شد! | ویوی جذاب تله کابین توچال در شب از کل تهران! + آدرس

تله کابین توچال از جمله سرگرمی های جذاب مردم تهران در روز های تعطیل تابستان و در مواقع و مناسبت ها خاص و ویژه است و به تازگی تله کابین شبانه نیز راه اندازی شده است.

شناسه خبر: ۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

افراد ساکن در تهران سرگرمی های بسیار زیادی در شهر خود دارند که در روز ها تعطیل و هنگام استراحت و تفریح میتوانند از آن استفاده کنند.یکی از این تفریحات و سرگرمی ها بام توچال و تله کابین توچال است که با ویویی کامل از تهران در زیر پای خود میتوانید از آن لذت ببرید.به تازگی تله کابین توچال در شب نیز فعالیت دارد که جذابیت بسیار زیادی به آن بخشیده است.ویدیوی این تله مابین را در شب ببینید و مقدای توضیحات آن را بخوانید.

معرفی ایستگاه های تله کابین توچال:

ایستگاه اول این تله کابین در بام تهران واقع شده است. تله کابین توچال شامل ۳ خط کابلراه است که به ایستگاه‌های ۲، ۵ و ۷ (قله) منتهی می‌شود. همچنین این تله کابین شامل هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ می‌باشد.

این تله کابین مسافران خود را از ایستگاه اول و از ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا به ایستگاه هفتم در ارتفاع ۳۶۸۰ متری منتقل می‌کند. در واقع ایستگاه یک این تله کابین در ارتفاع 1900 متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع 2480 متری، ایستگاه پنج و شش در ارتفاع 2910 متری و ایستگاه هفتم که ایستگاه آخر است در ارتفاع 3680 متری قرار گرفته است. روی هم رفته درازای سه خط اصلی تله کابین نزدیک به ۷۵۰۰ متر می‌باشد که در میان تله کابین‌های نصب شده در دنیا یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین پیوسته به‌شمار می‌رود.

12 تا از لاکچری ترین تفریحات تهران که پاتوقه پولدارهاست

امکانات ایستگاه های تله کابین توچال:

ایستگاه اول تله کابین مورد استفاده‌ی گروه‌های مختلف مراجعه کننده قرار می‌گیرد و به خاطر شیب دره محدود بوده و آسفالت شده است. این مسیر دارای چند مسیر فرعی دیگر نیز می باشد که هنوز آسفالت نشده است. در ایستگاه اول امکاناتی نظیر زمین تنیس، بانجی جامپینگ، باشگاه تیر و کمان و تیراندازی و... وجود دارد.

شما در ایستگاه پنجم می‌توانید یکی از بهترین چشم اندازهای کلی شهر تهران را مشاهده کنید. اگر صرفا برای برف بازی به این منطقه رفته اید، می توانید در این ایستگاه توقف کرده و یک روز هیجان انگیز داشته باشید.

ایستگاه‌های ۲ و ۵ شامل رستوران و تفرجگاه و ایستگاه ۷ شامل پیست اسکی و هتل توچال می‌باشد. پیست اسکی توچال که با درازای 1200 متر از پایین قله توچال (۳۸۵۰ متر) آغاز شده و در هتل (۳۵۵۰ متر) پایان می‌پذیرد، دارای یک دستگاه تله‌سی‌یژ (دوپل‌مایر) و یک دستگاه تله‌اسکی است.

هتل توچال نیز در ارتفاع ۳۵۴۵ متری از سطح دریا واقع شده و دارای ۳۰ اتاق و سوئیت است. در صورتی که بخواهید یک شب را در هتل توچال اقامت داشته باشید، باید فرم مربوط به آن را از طریق ایستگاه اول تله کابین توچال دریافت کرده و ضمن ارائه کارت شناسایی، هزینه‌ی آن را نیز بپردازید. طول مسیر رفت و برگشت تله‌کابین ۱۵ کیلومتر است که طی کردن این مسیر حدود 80 دقیقه زمان می‌برد.

بهترین زمان استفاده از تله کابین توچال:

اگر شما قصد استفاده از این تله کابین را دارید، باید به شما اطلاع دهیم که بهترین زمان برای مراجعه به این مجموعه‌ی تفریحی ماه‌های اردیبهشت، خرداد در فصل بهار و ماه‌های مهر و آبان در فصل پاییز می‌باشد. البته که می‌توانید در سایر ماه‌های سال نیز به این مجموعه سر بزنید؛ ولی باید بدانید بهترین زمان صعود به قله‌ی توچال و بهره‌مندی از زیبایی‌های آن ماه‌هایی است که ذکر کردیم.

آدرس تله کابین توچال:

تله‌کابین توچال در پایان خیابان ولنجک، مجموعه بام تهران و در ۳ کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیران در استان تهران واقع شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟

  • محمد حسین شفایی ارسالی در

    سلام ودرود دستگاههای ورزشی درایستگاه‌ اول بسیارکم فرسوده ودرجای نامناسبی هستندودر چشمه هم اکثرا اسقاط شده اند حیف است دراین مجموعه به آنها بی توجهی شود برای میهمانان خارجی خیلی تعجب آور است چرا به این دستگاههاکه برای سلامتی بسیار مفیدنداهمیت نمیدهند

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد