شناسه خبر: ۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

آتشفشان آبی رنگ | گدازه های آبی رنگ آتشفشان

آتشفشانی عجیب با مواد مذاب آبی رنگ! + عکس

تصویری عجیب از آتشفشانی در کشور اتیوپی که در اثر سوختن گاز های گوگردی ، برخلاف همه ی آتش فشان های دنیا آبی رنگ است.

آتش فشان

پر بازدید

ترینی‌ها :

آتشفِشان روزنه‌ای در سطح زمین است که در زمان فعالیت، سنگ‌های گداخته به بیرون پرت می‌کند، بسیار داغ است و بوی بدی دارد ،اکثر آتش فشان هایی که در دنیا دیده شده است در طیف رنگی قرمز است اما این آتش فشان عجیب آبی رنگ است.

در دشت‌های پست داناکیل اتیوپی آتش فشانی فوران کرده که رنگ گدازه های آن بر خلاف همه ی آتش فشان های دیگر ،آبی است. دلیل این پدیده سوختن گازهای گوگردی است.

این تصویر که توسط الیویه گرانوالد، عکاس فرانسوی گرفته شده، بدون استفاده از هیچ فیلتر یا پردازش رنگی رایانه‌ای تهیه شده و رنگ‌های آن طبیعی است. برای ثبت چنین تصویری، گرانوالد تا فرارسیدن غروب صبر کرد تا شعله‌های آبی‌رنگ با تاریک شدن محیط قابل تشخیص شوند. سپس موقعیت خود را طوری تغییر داد تا در پناه بادی که از پشت او می‌وزید، تا آن‌جا که ممکن است به شعله‌ها نزدیک‌تر شود.

آتش فشان

در این آتشفشان، گازهای حامل اسید سولفوریک به سطح زمین راه یافته و به دلیل حرارت بالای گدازه‌ها، با اکسیژن ترکیب شده و شعله‌ای آبی‌رنگ تولید می‌کنند.

عکاسی از چنین پدیده‌ای کار خطرناکی است، چراکه گازهای گوگردی برای بدن انسان مضر هستند و عکاس حتما باید به لباس پوشیده و ضد خوردگی و ماسک صورت مجهز باشد. اسید سولفوریک یکی از قوی‌ترین اسیدهای شناخته‌شده است که خورندگی بسیار بالایی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد