شناسه خبر: ۷۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

معرفی روستای سطلسر | آدرس روستای سطلسر لاهیجان

چای خورها عاشق اینجا میشن | قطب کشت چای در ایران کجاست؟

خواستگاه اولیه چای استان گیلان است.کیفیت بالای چای استان گیلان و عطر و طعم دلچسب آن زبانزد همگان است.

چای

پر بازدید

ترینی‌ها :

بعید است ایرانی باشید و عاشق چای ، این نوشیدنی خوش عطر و رنگین نباشید. هنوز هم نمی‌شود حکمت اش را فهمید که چگونه می‌شود یک فنجان چای اصیل شمال تمامی خستگی ها را به یکباره از تن و جان آدمی خارج می‌کند. اگر آن چای، چای سطلسر لاهیجان باشد که دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نخواهد ماند. روستای سطلسر لاهیجان قطب کشت چای در ایران است و به جرات می‌توان گفت که خوش عطر ترین و خوش‌رنگ ترین چای ایران در این روستا برداشت می‌شود.

چای

همه ما نام لاهیجان را با چای معروف و خوش عطر آن به یاد می‌آوریم. این شهر زیبا یکی از مراکز اصلی کشت و کار در استان گیلان است و با تولید چای بی‌نظیر و درجه یک جا پای خود را در بازار چای ایران و حتی جهان محکم کرده است. چای سطلسر لاهیجان نیز از جمله چای های معروف و محبوب در این خطه است. این روستا یک روستای کوهستانی است که در فاصله هشت کیلومتری لاهیجان قرار دارد و مکانی مناسب برای گشت‌وگذارهای تابستانی در قلب طبیعتی سبز پوش است.

از گرمای هوا کلافه شدی؟ آخر هفته برو روستای یخ کش                 

نزدیک شدن به روستای سطلسر بوی مزارع چای شما را سرمست خواهد کرد. عطری که از فرسنگ‌ها به مشام می‌رسد همان عطری ست که شما را به‌هنگام بوییدن فنجان چای تازه از خود بیخود می‌کند. به روستای سطلسر نزدیک که می‌شوید به تابلویی برخورد خواهید کرد که روی آن با خط درشت ورود شما به بزرگترین روستای چای خیز ایران خوشامدگویی شده است. این روستا با مزارع سرسبز و خوش عطر خود به مکانی عالی برای گشت‌وگذار های روزانه گردشگران تبدیل شده است.

چای

راهنمای مسیر سطلسر:

مسیر اول:

  1. از لاهیجان به سمت میدان شیخ زاهد حرکت کنید

  2. از میدان شیخ زاهد به سمت بلوار امام خمینی (ره) بروید

  3. در بلوار امام خمینی (ره) به سمت جاده لاهیجان به سیاهکل بروید.

  4. بعد از حدود 8 کیلومتر، به روستای سطل سر خواهید رسید.

    مسیر دوم:

    1. از لاهیجان به سمت میدان انتظام حرکت کنید

    2. از میدان انتظام به سمت جاده لاهیجان به رودبنه بروید.

    3. بعد از حدود 5 کیلومتر، به روستای سطل سر خواهید رسید.

نکات:

  • هر دو مسیر آسفالت هستند و به راحتی می توانید با ماشین به روستای سطل سر برسید.

  • در مسیر، تابلوهای راهنمایی به سمت روستای سطل سر وجود دارد.

  • اگر با اتوبوس سفر می‌کنید، می‌توانید از اتوبوس‌های لاهیجان به سیاهکل یا لاهیجان به رودبنه استفاده کنید و در روستای سطل سر پیاده شوید.

 
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد