شناسه خبر: ۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

برترین کشورها در جذب توریست | پر هزینه ترین توریست ها | پر درآمد ترین کشورهای توریستی

توریستی ترین کشورهای جهان مشخص شدند! | 3 کشور پردرآمد توریستی جهان کدامند؟

آمار های مربوط به گردشگری و جذب توریست های بین المللی و پردرآمد ترین کشورهای توریستی را در ادامه مطلب بخوانید.

درآمد-کشورها-از-گردشگری

پر بازدید

ترینی‌ها :

در برترین‌های ورودی و درآمدی، سه کشور فرانسه، آمریکا و اسپانیا موقعیت‌های خود را مستحکم کرده اند و توانسته اند جایگاه خود را بار دیگر بازیابند. در سال ۲۰۲۳، فرانسه با ۱۰۰ میلیون گردشگر بین‌المللی جایگاه خود را به عنوان پربازدیدترین مقصد جهان تثبیت کرد. اسپانیا با ۸۵ میلیون نفردوم شد و پس از آن ایالات متحده (۶۶ میلیون)، ایتالیا (۵۷ میلیون) و ترکیه با ۵۵ میلیون گردشگر بین‌المللی در رده پنجم قرار گرفتند.

 «چین» در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین هزینه‌کننده گردشگری بین‌المللی به دست آورده است، زیرا کشورهای آسیا و اقیانوسیه در حال تثبیت بهبود خود از تاثیرات همه‌گیری هستند. در سال ۲۰۲۲، جایگاه ولخرج‌ترین گردشگران به «ایالات متحده» تعلق گرفت، زیرا چین به واسطه سیاست سختگیرانه «کووید صفر» دروازه‌های توریسم خود را به روی جهان بسته بود.

آمارهای ارائه‌شده از سوی گردشگری سازمان ملل حاکی از آن است، هزینه‌های گردشگران چینی برای سفر به خارج از کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۹۶.۵ میلیارد دلار رسید و این چنین توانست بالاتر از ایالات متحده (۱۵۰ میلیارد دلار)، آلمان (۱۱۲ میلیارد دلار)، بریتانیا (۱۱۰ میلیارد دلار) و فرانسه (۴۹ میلیارد دلار) قرار بگیرد.

 
 

کشورهای کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره‌جنوبی ۱۰ کشور مبدأ از سرمایه‌گذاران برتر سال ۲۰۲۳ را تکمیل می‌کنند. هند که در سال ۲۰۱۹ در رتبه چهاردهم قرار داشت در سال ۲۰۲۳ خود را به رتبه هشتم رساند که این رقم، اهمیت روزافزون این کشور به عنوان بازار مبدأ را نشان می‌دهد، ایتالیا نیز از جایگاه دهم به رتبه هفتم هزینه‌کننده‌ترین گردشگران رسید.

در این گزارش علاوه بر سرمایه‌گذاران برتر گردشگری جهان، برترین‌ها در ورودی‌های بین‌الملل و پردرآمدترین مقاصد نیز معرفی شده است. «فرانسه» همچنان توانست مقصد اول گردشگران جهان باشد و دوباره به دوران اوج خود به پیش از کرونا دست یابد و آمریکا نیز توانست جایگاه پردرآمدترین کشور جهان را در صنعت توریسم بار دیگر به دست آورد و گردشگری جهان بین‌المللی را به پیش از کرونا بازگرداند.

گردشگری

گردشگری

گردشگری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد