شناسه خبر: ۶۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

بزرگترین آبشار مازندران | فیلم از آبشار شاهان دشت | آدرس آبشار شاهان دشت | عکس بلندترین آبشار مازندران

با هم بریم به بلندترین آبشار مازندران! آبشار شاهان دشت + ویدیو و آدرس

دوست دارید بلندترین آبشار استان مازندران رو ببینید؟ آبشار شاهان دشت بلندترین آبشار مازندرانه. این آبشار یه مکان تفریحی نزدیک برای تهرانی ها هم محسوب میشه.

آبشار شاهان دشت

پر بازدید

ترینی‌ها :

آبشار شاهاندشت بلندترین آبشار استان مازندران و از آثار ملی ایران به شمار می‌آید. آبشار شاهاندشت پرآب، دائمی و عظیم، در جانب جنوبی جاده و رودخانه هراز، با شکوهی وصف‌ناپذیر خودنمایی می‌کند و از کنار قلعه ملک بهمن، روی کوهی هرمی شکل مشرف‌ به روستای شاهاندشت به پایین می‌ریزد.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل‌ می‌شود. آبشار اول به طول تقریبی ۱۵ متر است. آبشار دوم به طول تقریبی ۳۰ متر، به مکانی زیبا ختم می‌شود که درب پشتی قلعه به وضوح از آن نقطه دیده می‌شود. آبشار سوم، چهارم و پنجم، از سه پله پی‌درپی تشکیل‌ می‌شوند که با یک طول کامل می‌توان آن را فرود رفت. پله‌ها به‌ترتیب ۱۰، ۱۸ و ۱۲ متر طول دارند و درمجموع طول آبشار‌های سوم و چهارم و پنجم حدود ۴۰ متر است.

(ویدیو) عجیب ترین آبشار ایران که هر نیم ساعت قطع و وصل میشه!

آبشار ۲۵ متری ششم از زیباترین آبشارهای این مسیر محسوب می‌شود. بعد از عبور از این آبشار به آبشار هفتم که طولش حدود ۲۰ متر است، می‌رسیم. طول آبشار آخر (هشتم) ۳۵ متر است. درمجموع ۵۵ متر فرود از بالای آبشار هفتم صورت می‌گیرد. زیبایی مناظر اطراف بی‌نظیر است و دماوند باشکوه به‌وضوح دیده می‌شود.

آبشار شاهاندشت کجاست؟

آبشار شاهاندشت از جاهای دیدنی لاریجان به شمار می‌رود و در روستایی به همین نام و در کیلومتر ۹۶ جاده هراز قرار دارد. از سمت جاده منظره زیبای این آبشار دیده می‌شود.

مسیر دسترسی به آبشار شاهاندشت

برای رسیدن به آبشار شاهاندشت دو مسیر وجود دارد:

  1.     مسیر اول: جاده هزار، نرسیده به شنگلده، جاده روستای شاهاندشت. پارک ماشین در کنار رودخانه هراز صورت می‌گیرد و از آنجا تا مکان آبشار حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی می‌طلبد.
  2.     مسیر دوم: جاده هزار، نرسیده به شنگلده، گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، پارکینگ شاهاندشت. از محل پارک تا آبشار حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌ باید بروید که این مسیر مناسب‌تر و پرترددتر است.

مسیر آبشار شاهان دشت

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد