شناسه خبر: ۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

بالن سواری در ایران | مکان های بالن سواری | لیست ایستگاه های بالن سواری

بالن سواری کجا بریم؟ | معرفی ایستگاه های بالن سواری در ایران + عکس و آدرس

لیست همه ایستگاه ها و مکانهای بالن سواری ایران را به همراه آدرس آنها را در ادامه مطلب خواهید دید.

بالن سواری

پر بازدید

ترینی‌ها :

این روزها بالن سواری به عنوان یکی از تفریحات دوست داشتنی و محبوب در تمام دنیا شناخته می‌شود. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای توریستی و دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع، این تجربه هیجان انگیز را برای مسافرین برخی از شهرها فراهم کرده است. ایستگاه‌های بالن سواری مختلفی در ایران وجود دارد که ۴ مورد از آن‌ها از دیگر موارد شناخته شده‌تر هستند. اگر به دنبال تجربه بالن سواری در ایران هستید، با شناخت ایستگاه‌های بالن سواری می‌توانید با حضور در این ایستگاه ها آرزوی خود را برآورده کنید!

  1. ایستگاه بالن‌سواری آبسرد دماوند
  2. ایستگاه بالن‌سواری مشکین‌شهر
  3. ایستگاه بالن‌سواری گرگان
  4. ایستگاه بالن‌سواری کیش

ایستگاه بالن‌سواری آبسرد دماوند

دماوند را می‌توان به عنوان بزرگترین و مجهزترین ایستگاه بالن سواری در ایران شناخت. این ایستگاه بالن سواری که در نزدیکی تهران و بین حدفاصل این شهر تا فیروزکوه قرار دارد، یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های بالن سواری در ایران است. ایستگاه بالن سواری آبسرد دماوند، در فاصله ۶۵ کیلومتری از تهران بوده و در صورت سفر به شمال از شهر تهران، بر سر راه شما قرار دارد!

آب و هوای بسیار خنکی در این ایستگاه وجود دارد که سفر را در روزهای گرم و تابستانی نیز به یک سفر دلچسب تبدیل می‌کند.  نکته هیجان انگیز درباره بالن سواری در ایستگاه آبسرد دماوند، مشخص نبودن منطقه فرود است. فرود بالن کاملا بستگی به شرایط آب و هوایی و جهت وزش باد دارد.

بالن سواری آبسرد دماوند

به همین دلیل، هر تجربه بالن سواری در آبسرد دماوند با دیگری متفاوت بوده و جذابیت خاصی را برای خود دارد. با این حال، نگران چگونگی برگشت خود از محل فرود آمده در این ایستگاه بالن سواری نباشید! مسافرین پس از فرود بر روی زمین، به وسیله ماشین آفرود به مکان اولیه و ایستگاه باز خواهند گشت.

 بسته به شرایط زمانی و جوی منطقه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پرواز با بالن را تجربه خواهید کرد.

اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید با صاف بودن هوا منظره‌ی بی‌نظیری از قله‌ی دماوند و رشته‌کوه‌های البرز داشته باشید.

ایستگاه بالن‌سواری مشکین‌شهر

به عنوان یکی از بهترین ایستگاه‌های بالن سواری در ایران، می‌توان از این ایستگاه را نام برد. ایستگاهی بسیار بزرگ و مجهز که هر ساله مسافرین بسیاری را برای سفر به آسمان می‌فرستد. اگر به سمت استان اردبیل و شمال غربی کشور سفر کردید، حتما حضور در این مجموعه گردشگری و تفریحی را در برنامه خود قرار دهید. مجموعه‌ای که در کنار بالن سواری و پل معلق، تفریحات هیجان انگیز بسیار دیگری را نیز برای شما فراهم خواهد آورد.

بالن سواری مشکین شهر

بااین‌حال عدم رسیدگی مناسب و ضعف در جذب علاقه‌مندان به این منطقه­ی تفریحی توریستی باعث غیر‌فعال شدن این مجموعه در مدت اخیر شده است. هرچند در این مجموعه گردشگری انواع وسایل سرگرمی همچون  کالسکه سواری، اسب‌سواری، شهربازی، اسکیت سواری، اتومبیل‌سواری، قطار سواری، اقامتگاه‌های سنتی همچون آلاچیق و غیره وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ایستگاه بالن‌سواری گرگان

 برای آن که بتوانید به ایستگاه بالن سواری گرگان برسید، لازم است تا به پارک جدیدی واقع در محور صیاد شیرازی بروید. با حضور در این منطقه، به راحتی می‌توانید از ایستگاه بالن سواری گرگان استفاده کرده و تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز را بر فراز شهر گرگان و جاذبه‌های طبیعی آن داشته باشید.

ایستگاه بالن سواری گرگان

ایستگاه بالن‌سواری کیش

کیش تفریحات زیادی دارد، تفریحاتی که یکی از آن‌ها بالن سواری بر روی آب‌های شفاف خلیج فارس است. این سبک از بالن سواری که به نام پاراسل در جزیره کیش شناخته می‌شود، بالن‌هایی با اتاقک‌های حصیری را شامل می‌شود. بالن‌هایی بزرگ که به وسیله موتورهای احتراقی بر روی آب به پرواز درمی‌آید و سواحل زیبای جزیره کیش را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

این سبک از بالن‌سواری که به آن پاراسل نیز گفته می‌شود بر روی دریا صورت می‌گیرد و شما می‌توانید سوار بر بالونی که به‌وسیله کابلی محکم و طویل به قایق تندرویی وصل شده است، حس اوج‌گیری و پرواز در آسمان را تجربه کنید.

بالن سواری کیش

مدت‌زمان این تفریح از لحظه حرکت از ساحل تا بازگشت در حدود یک ساعت خواهد بود و شما می‌توانید در بالاترین ارتفاع ممکن نظاره‌گر ساحل‌های مرجانی و اسکله‌ی تفریحی کیش باشید. بدون شک تجربه‌ی این سبک از بالن‌سواری نیز از هیجان و حس فوق‌العاده‌ی مخصوص به خود برخوردار است که می‌تواند لذت به‌یادماندنی را از سفر نصیب شما سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد