شناسه خبر: ۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

سفر در تیر ماه | مقاصد سفر در تیر ماه | بهترین مکانهای سفر در تیر

۵ مکان خنک و زیبای ایران برای سفر در هوای گرم تیر ماه! + ویدیو

نیاز به سفر دارید اما هوا گرمه؟ بهتون میگیم بهترین جاها برای سفر تو هوای گرم ماه تیر، کجاهاست.با ما همراه باشید.

soobatan(1)

پر بازدید

ترینی‌ها :

نیاز به یک سفر توپ در تابستون دارید؟ تو این هوای گرم تیرماه ۵ جای خنک برای سفر در تیر ماه رو بهتون معرفی می کنیم که مطمئنا اگر به پیشنهاد ما عمل کنید راضی خواهید بود. این ۵ جای خنک برای سفر در تیر، گزیده ای از بسیاری مکان های خنک و جذاب در ایران عزیزمون هستند که دیدنشون خالی از لطف نخواهد بود. با ترینی ها همراه باشید.

سرعین

سرعین یکی از شهرهای گردشگری استان اردبیل است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم معدنی شهرت دارد و یکی از مناطق تفریحی و گردشگری زیبا در استان اردبیل است و همه ساله در فصل تابستان پذیرای ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است. در این شهرحدود ۲۵۰ هتل، هتل آپارتمان و مهمانسرا وجود دارد.

  •     پل معلق سه طبقه ای ورگه سران سرعین
  •     جاده نگین کمربندی گردشگری سبلان اردبیل سرعین مشکین شهر
  •     تپه باستانی آناهیتا سرعین
  •     روستای تاریخی آتشگاه سرعین
  •     جاده سلامت سرعین
  •     دره گلستان (دره آلوارس) سرعین
  •     آبشار ورگه سران سرعین
  •     دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران سرعین
  •     روستای گردشگری بیله درق (ویلا دره) سرعین

و ...

دریاچه نئور به سوباتان

دریاچه نئور از زیباترین دریاچه های استان اردبیل است که در ارتفاع ۲۵۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

برای رسیدن به این دریاچه باید در مسیر جاده سرچم در ۵۰ کیلومتری اردبیل و سه راه بودالالو یا عباس آباد از جاده خارج شد و با جاده ۱۵ کیلومتری پر پیچ و خم به این دریاچه زیبا رسید.

آبشارهای گلستان

استان گلستان آبشارهای زیاد و بسیار زیبایی دارد که برای سفر در تابستان بسیلر عالیست. با هم لیست چند آبشار را ببینیم.

آبشار زیارت

آبشار دوقلو زیارت یکی از زیباترین آبشارها در جنگل‌های گلستان است که آب زلالی دارد. در اطراف این آبشار مناظر طبیعی زیبایی را مشاهده خواهید کرد. آبشار زیارت در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در ۵ کیلومتری روستای زیارت قرار دارد.

آبشار شیرآباد

در نزدیکی روستای شیرآباد چندین آبشار پلکانی دیده می‌شود که در امتداد رودخانه قرار دارند. این آبشارها که مجموعا ۷ عدد هستند، در میان مردم محلی با نام‌های مختلفی مانند عروس، دوقلو و غیره شناخته می‌شوند. آبشارهای شیرآباد در ۲۰ کیلومتری این روستا و ۷ کیلومتری شهر خان‌ببین قرار دارند که ارتفاع بلندترین آن‌ها ۲۵ متر است.

آبشار کبودوال

نام این آبشار به معنای جوی یا نهر آبی رنگ است و در دل جنگل قرار دارد. جالب است بدانید که کبودوال تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران و حتی جهان است. کبودوال یکی از زیباترین آبشارهای ایران با مناظر رویایی است که در فهرست آثار طبیعی ایران نیز به ثبت رسیده است. گوش سپردن به صدای خروشان آب‌ها و تماشای زیبایی‌های سبز رنگ این آبشار، لذت نشستن در کنار آن را دو چندان می‌کند.

آبشار لاشو

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آبشارهای گلستان در حوالی شهر آزادشهر قرار دارد. آبشار لاشو نام خود را از روستایی با همین نام گرفته است که البته امروزه این روستا دیگر وجود ندارد. این آبشار از ۴ چشمه ایجاد شده و آوای دل‌انگیزی را در دل طبیعت ایجاد می‌کند. مناطق اطراف آبشار با درختان مختلف و آوای دل‌انگیز پرندگان بسیار جذاب و رویایی است.

آبشار لوه

آبشار لوه در ۵ کیلومتری جاده گلستان-مشهد و در ۲۰ کیلومتری شهر گالیکش قرار گرفته است. آبشار لوه نام خود را از روستایی به همین نام گرفته است و در نزدیکی روستا قرار دارد.

 

رفتینگ زاینده رود

رفتینگ یکی از ورزش های محبوب در کل دنیا محسوب می شود. با این که چندسالی است در ایران آمده اما در همین مدت کم هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است و رودهای پر آب و خروشان کشورمان هرساله میزبان گردشگران و ماجراجویانی است که برای تجربه هیجان بر روی آب دست به کار می شوند. در ایران مقاصد بسیاری برای رفتینگ وجود دارد، که زاینده رود یکی از آنهاست.

فلکده

در سفر به تنکابن، باید حتما از روستای فلکده نیز بازدید کرد؛ روستایی که در فاصله ۳۳ کیلومتری از تنکابن قرار دارد و مناظر زیبا و خیره‌کننده ، هر گردشگری را مبهوت خود می‌کند. جاذبه اصلی روستای فلکده، آبگرم آن است که بیشتر برای آب‌های بدون گوگرد خود شهرت دارد. آب‌های بدون گوگرد آبگرم فلکده، برای شنا مناسب هستند و برخلاف چشمه‌های گوگردی، بوی زننده ندارند. برخی حتی برای نوشیدن نیز از آب آن استفاده می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد